Hej derude!

Landet ligger sådan, at jeg står en situation, hvor jeg skal hjælpe en ven med at få købt et sæt gulvhøjtalere og en forstærker af en art.
Han har ca. 6000,- at spendere for, så derfor er det selvfølgelig begrænset hvad han kan få.
Jeg har ikke selv den store erfaring omkring hifi, dog stadig væsentligt mere end ham, så nu spørger jeg så jer.
Jeg har kigget på Hifiklubben's egen serie, Argon, tidligere kendt som Gale. Nærmere sagt, deres 7240 serie. Jeg har været nede hos klubben og lytte et par gange, og synes umiddelbart man får rigtigt meget for pengene. Og til dem der ikke kender dem, er der tale om disse højtalere:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/ARGON_7240_hoejttaler_Eg.htm Men nu vil jeg høre, hvilken forstærker i kan anbefale til disse højtalere? Efter hvad HFK selv siger, er disse højtalere rimeligt letdrevne, så de behøver ikke den største forstærker, hvilket budgettet her jo heller ikke ligefrem tillader.
Jeg vil selvfølgelig gerne have at min ven får så meget ud af højtalerne så muligt og det kræver jo en fornuftig forstærker. Problemet, hvis man kan kalde det det, ligger så i at han kun vil købe nyt, altså ikke noget brugt her.

Hvad kan i foreslå af forstærkere indenfor en prisramme på omkring 3000 kr,- ?
Håber i har tid at hjælpe.
Mvh.