Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: sony cdp 555es/ denon dcd 3520 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hey all

Jeg har læge fået visket i øret,at det svage led i mit anlæg skulle være min Haman Kardon cd spiller ( hd5400)

Så nu har jeg lånt et par ældre spillere som begge skulle ligge en klasse over den gamle.

Nemlig Sony CDP 555ES og Denon dcd 3520, og ved første lyt måtte jeg jo kontatere at der nok var noget om snakken, hvilke det så ender med at blive er svært,da de begge har kvaliteter som den anden mangler.

Mit spørgs mål går på: ny prisen på Sonyèn kender jeg ikke, mens Denonén skulle have kostet omkring 7500.

 



__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

OK !!!!

det var jo ikke den helt store respons jeg fik der.

Er der ikke nogen som ved lidt om den Sony, jeg kan ikke engang finde ud af hvor gammel den er,og det var jo en god information at have,når jeg skal forholde mig til en salgs pris.



__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt 3520'eren men derimod 3560'eren som er en ganske fornuftig maskine, men mon ikke 3520 ligger tæt op ad ? Jeg har selv en Sony X779ES og har haft en X555ES som spiller ganske rimeligt vil jeg sige, men skal der fuld blæs på og dyb bas skal du op i 7-serien hos Sony

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en sony cdpx-555es som jeg syntes lyder godt selv om den er 15 år gammel, den kostede  ca 7000 kr dengang.

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol
 
HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på denne hjemmeside - så kom den på markedet i 1991 og kostede i 1999 ca. 1000 DM:

http://www.euronet.nl/~icu15082/ES-CDSPELERS3.html

PS: Hovedside er i øvrigt fin omkring alt hvad der hedder ES til efternavn: http://www.euronet.nl/~icu15082/ES.html (dog kun billeder og lidt pris info - ikke meget teknik eller specs)



__________________
Mvh
HeJu
Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

HeJu - du tager fejl! Ud fra dine fine links kan man se, at CDP-555ES (uden "X") var fra 1987!

Jeg kan godt huske den. Det var den første virkelige "kampvogn". Hvordan mon laseren har det i en 20 år gammel maskine?....hmmm....
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det var jo dejligt med lidt respons,det viser jo at jeg har spurgt det rigtige sted.

Det er ganske rigtigt et par ældre maskiner,men efter et par dages lytning,er der nu ikke meget tvivl om at den gamle harmon kardon skal skiftes ud med en af dem.

Og lige nu hælder jeg nok lidt i retning af dennon maskinen,det er lige som det er den der passer bedst ind i mit set up.

Så må jeg jo senere se om den skal renoveres med lidt nye stumper,har læst lidt her på siden om visse modifikationer som skulle gøre gavn.



__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
HeJu - du tager fejl! Ud fra dine fine links kan man se, at CDP-555ES (uden "X") var fra 1987!

Ok da så - var ikke lige skarp på det manglende x.

 

Men en ting ved jeg dog - laseren til nogle af de gamle Sonyer (CDP-X555ES,CDP-X505ES osv.) er kanske pebrede - regn med 800 kr for reservedelen alene



__________________
Mvh
HeJu
Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted
 
Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du da give for en af de to cd afspillere? Eller er der tale om foræring fra en der har opgraderet?

__________________
Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander
 
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

 

NAHH en foræring bliver der nok ikke tale om,men vi bliver nok enige om et fornuftigt leje.



__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Er du kommet videre i projektet ?

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ja nu er Denon stillet op,og jeg har ekperimenteret lidt med fase og nul, men venter lige på et netstøjs filter, før den endelige tilslutning.

Men har dog nydt en del gode toner i weekenden,og der er en hel del mere hul igennem end den gamle Harman Kardon.



__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
Kuchenmeister
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Køb den denon, den er rigtig fed.. den lyder rigtig godt.

 

//Kuchenmeister

Til top Vis Kuchenmeister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuchenmeister
 
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

jeg syntes sony spiller bedst
Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol
 
flemming j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tro mig,det var heller ikke et nemt valg,for de har begge kvaliteter,som den anden manglede.
Men i mit set-up var det nu dennon som behagede mine ører bedst.
 


__________________
Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
Til top Vis flemming j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming j
 
benaol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

ok det er jo smag og behag

 

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes