| Forfatter |
|
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all
Jeg har læge fået visket i øret,at det svage led i mit anlæg skulle være min Haman Kardon cd spiller ( hd5400)
Så nu har jeg lånt et par ældre spillere som begge skulle ligge en klasse over den gamle.
Nemlig Sony CDP 555ES og Denon dcd 3520, og ved første lyt måtte jeg jo kontatere at der nok var noget om snakken, hvilke det så ender med at blive er svært,da de begge har kvaliteter som den anden mangler.
Mit spørgs mål går på: ny prisen på Sonyèn kender jeg ikke, mens Denonén skulle have kostet omkring 7500.
__________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK !!!!
det var jo ikke den helt store respons jeg fik der.
Er der ikke nogen som ved lidt om den Sony, jeg kan ikke engang finde ud af hvor gammel den er,og det var jo en god information at have,når jeg skal forholde mig til en salgs pris. __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt 3520'eren men derimod 3560'eren som er en ganske fornuftig maskine, men mon ikke 3520 ligger tæt op ad ? Jeg har selv en Sony X779ES og har haft en X555ES som spiller ganske rimeligt vil jeg sige, men skal der fuld blæs på og dyb bas skal du op i 7-serien hos Sony __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en sony cdpx-555es som jeg syntes lyder godt selv om den er 15 år gammel, den kostede ca 7000 kr dengang.
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu - du tager fejl! Ud fra dine fine links kan man se, at CDP-555ES (uden "X") var fra 1987!
Jeg kan godt huske den. Det var den første virkelige "kampvogn". Hvordan mon laseren har det i en 20 år gammel maskine?....hmmm....
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var jo dejligt med lidt respons,det viser jo at jeg har spurgt det rigtige sted.
Det er ganske rigtigt et par ældre maskiner,men efter et par dages lytning,er der nu ikke meget tvivl om at den gamle harmon kardon skal skiftes ud med en af dem.
Og lige nu hælder jeg nok lidt i retning af dennon maskinen,det er lige som det er den der passer bedst ind i mit set up.
Så må jeg jo senere se om den skal renoveres med lidt nye stumper,har læst lidt her på siden om visse modifikationer som skulle gøre gavn. __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
HeJu - du tager fejl! Ud fra dine fine links kan man se, at CDP-555ES (uden "X") var fra 1987!
|
|
|
Ok da så - var ikke lige skarp på det manglende x.
Men en ting ved jeg dog - laseren til nogle af de gamle Sonyer (CDP-X555ES,CDP-X505ES osv.) er kanske pebrede - regn med 800 kr for reservedelen alene __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal du da give for en af de to cd afspillere? Eller er der tale om foræring fra en der har opgraderet?
__________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAHH en foræring bliver der nok ikke tale om,men vi bliver nok enige om et fornuftigt leje. __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du kommet videre i projektet ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu er Denon stillet op,og jeg har ekperimenteret lidt med fase og nul, men venter lige på et netstøjs filter, før den endelige tilslutning.
Men har dog nydt en del gode toner i weekenden,og der er en hel del mere hul igennem end den gamle Harman Kardon. __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
Kuchenmeister Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den denon, den er rigtig fed.. den lyder rigtig godt.
//Kuchenmeister
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes sony spiller bedst
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig,det var heller ikke et nemt valg,for de har begge kvaliteter,som den anden manglede.
Men i mit set-up var det nu dennon som behagede mine ører bedst.
__________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er jo smag og behag
|
| Til top |
|
| |