| Forfatter |
|
KristianW Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle vælge en enhed til at streame musik til mit anlæg og er i tvivl om hvad jeg bør vælge. Enten Sonos ZP80 med controller eller Squeezebox3.
Jeg er p.t. begyndt at konvertere mine CDere til FLAC format. Har ellers allerede været dem alle sammen igennem til mp3. Men man skal jo få tiden til at gå med noget. 
Umiddelbart er jeg mest tilhænger af Sonos. Dels fordi den kan gemmes væk og dels fordi jeg syntes controlleren er et ultra stort plus.
Hvis man skal se bort fra prisen på Sonos og Squeezebox3 og tænker mere på features, fremtidige formater og lydkvalitet - hvad taler så for den ene fremfor den anden?
Der er flere posts herinde om at en ny strømforsyning samt ekstern DAC gør underværker med Squezzebox3 - gør det samme sig gældende for Sonos ZP80?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SB v3 giver dig bedre lydkvalitet, hvis den bruges som signalkilde (og endnu bedre, hvis du kobler en DAC på). SB bruger BurrBrown kredsløb, og giver Sonos baghjul. Desuden er den noget mere fleksibel mht til features og formater. Kan kun se Sonos som en lille fordel, hvis man skal have installeret multiroom i hele huset. Der er dog et punkt, hvor Sonos klart er vinder: Fjernbetjeningen.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
KristianW Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min plan er at jeg skal have noget multirum (sansynligvis Russound) og så vil jeg bruge den digitale streamer dels som kilde til multirumsanlægget (via analog phono) og dels så direkte til mit primære anlæg via Digital udgangen.
Skulle vel ikke være noget i vejen for at benytte begge udgange samtidig?
Vil SB3 give bedre lyd end Sonos hvis man kører digitalt ud?
Når den analog skal bruges udelukkende til multirumslyd - vil der så være hørbar forskel på det to?
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun Sonos & Russound . Det store plus ved Sonos er fjernbetjeningen som er meget nem at bruge og det tager ikke lang tid at få styr på de forskellige funktioner. Russound har den fordel at det både kan overføre lyd & billede og der er rigtig mange udbygningsmuligheder så det er kun ens pengepung som sætter grænser for hvor meget det skal kunne.
|
| Til top |
|
| |
kimc88 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kan kun klart anbefale SONOS. Virker mere gennemtestet og fjernbetjeningen er super. Syntes SB virker utrolig plastic agtig. Tag den digitale lyd fra SONOS og over i en dac så er der super lyd. Hvis du skal have multirum så er SONOS en klart vinder. __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
kosmonaut Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. jeg har selv Sonos, og selvfølgelig er man farvet af dette. Jeg bruger det digital udgangssignal på Sonos, og det lyder super godt. Jeg valgte selv Sonos pga multirums, og de't nemme set-up. Desuden sætter den også lavere krav til din NAS, da NAS/PC ikke skal køre SqueezeServeren. Det går også hurtigt med indeksering i Sonos. Ovenstående virker rigtigt godt for mig.. men ligemeget hvilket løsning du vælger, så bliver det godt. Har fået nogle gode priser på Sonos, du kan evt maile mig for info.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| SB v3 giver dig bedre lydkvalitet, hvis den bruges som signalkilde (og endnu bedre, hvis du kobler en DAC på). SB bruger BurrBrown kredsløb, og giver Sonos baghjul. Desuden er den noget mere fleksibel mht til features og formater. Kan kun se Sonos som en lille fordel, hvis man skal have installeret multiroom i hele huset. Der er dog et punkt, hvor Sonos klart er vinder: Fjernbetjeningen.
|
|
|
Jeg tror ikke du kender ret meget til Sonos, for så havde du ikke skrevet som du gør, men det må du endelig kommentere, hvis jeg tager fejl. Hvem kunne finde på at bruge SB eller Sonos som direkte signalkilde ? Det ville ikke have meget med hifi at gøre. Hvis man derimod bruger coax udgangen, kan jeg garantere at Sonos leverer varen. Dette har naturligvis en del med den tilkoblede DAC og et ordentligt coax kabel at gøre. Sonos klarer nu mange formater, så jeg forstår ikke din kommentar vedrørende formater. Personligt interesserer jeg mig kun for FLAC formatet. Håndterminalen/fjernbetjeningen er et kapitel for sig selv på et Sonos system. Den er ganske enkelt gennemført og med utallige features, om man vil. Jeg synes altså at en SB3 virker lidt plastik agtig, men derfor kan den sikkert virke ganske udmærket i praksis. Så godt kender jeg ikke SB3, at jeg kan udtale mig yderligere om den
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
AM-E skrev:
| SB v3 giver dig bedre lydkvalitet, hvis den bruges som signalkilde (og endnu bedre, hvis du kobler en DAC på). SB bruger BurrBrown kredsløb, og giver Sonos baghjul. Desuden er den noget mere fleksibel mht til features og formater. Kan kun se Sonos som en lille fordel, hvis man skal have installeret multiroom i hele huset. Der er dog et punkt, hvor Sonos klart er vinder: Fjernbetjeningen.
|
|
|
Jeg tror ikke du kender ret meget til Sonos, for så havde du ikke skrevet som du gør, men det må du endelig kommentere, hvis jeg tager fejl.
Hvem kunne finde på at bruge SB eller Sonos som direkte signalkilde ? Det ville ikke have meget med hifi at gøre. Hvis man derimod bruger coax udgangen, kan jeg garantere at Sonos leverer varen. Dette har naturligvis en del med den tilkoblede DAC og et ordentligt coax kabel at gøre. Sonos klarer nu mange formater, så jeg forstår ikke din kommentar vedrørende formater. Personligt interesserer jeg mig kun for FLAC formatet. Håndterminalen/fjernbetjeningen er et kapitel for sig selv på et Sonos system. Den er ganske enkelt gennemført og med utallige features, om man vil. Jeg synes altså at en SB3 virker lidt plastik agtig, men derfor kan den sikkert virke ganske udmærket i praksis. Så godt kender jeg ikke SB3, at jeg kan udtale mig yderligere om den |
|
|
Den diskussion kunne vi have taget tilbage i maj 2007 - som mit indlæg er fra. Der er trods alt sket en del siden  Og jo, jeg har haft begge systemer i mit hjem, så jeg ved godt, hvad JEG taler om.  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Kalle_dk skrev:
AM-E skrev:
| SB v3 giver dig bedre lydkvalitet, hvis den bruges som signalkilde (og endnu bedre, hvis du kobler en DAC på). SB bruger BurrBrown kredsløb, og giver Sonos baghjul. Desuden er den noget mere fleksibel mht til features og formater. Kan kun se Sonos som en lille fordel, hvis man skal have installeret multiroom i hele huset. Der er dog et punkt, hvor Sonos klart er vinder: Fjernbetjeningen.
|
|
|
Jeg tror ikke du kender ret meget til Sonos, for så havde du ikke skrevet som du gør, men det må du endelig kommentere, hvis jeg tager fejl.
Hvem kunne finde på at bruge SB eller Sonos som direkte signalkilde ? Det ville ikke have meget med hifi at gøre. Hvis man derimod bruger coax udgangen, kan jeg garantere at Sonos leverer varen. Dette har naturligvis en del med den tilkoblede DAC og et ordentligt coax kabel at gøre. Sonos klarer nu mange formater, så jeg forstår ikke din kommentar vedrørende formater. Personligt interesserer jeg mig kun for FLAC formatet. Håndterminalen/fjernbetjeningen er et kapitel for sig selv på et Sonos system. Den er ganske enkelt gennemført og med utallige features, om man vil. Jeg synes altså at en SB3 virker lidt plastik agtig, men derfor kan den sikkert virke ganske udmærket i praksis. Så godt kender jeg ikke SB3, at jeg kan udtale mig yderligere om den |
|
|
Den diskussion kunne vi have taget tilbage i maj 2007 - som mit indlæg er fra. Der er trods alt sket en del siden 
Og jo, jeg har haft begge systemer i mit hjem, så jeg ved godt, hvad JEG taler om. 
|
|
|
Hov, det må du undskylde. Godt vi er blevet klogere hæhæ, men jeg havde da ikke forestillet mig at folk fortsætter 1,5 år efter sidste indlæg. Det blir noget rod, og kunne ikke lige erindre dit indlæg fra 2007
|
| Til top |
|
| |