Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 03:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Thule DVA100 som cd-afspiller??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har besluttet mig, for at finde en bedre parring, til min Linn Majik amp, end mit B&O Overture.

Jeg har lidt kig på en Thule DVA100, efter at en handel på ebay gik skævt, hvor jeg vandt en Linn Mimik cd-afspiller.

Hvad synes i?

Opsætningen bliver så:

Thule -> Linn Majik -taralabs helix 8> Monitor Audio GS1


Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1999
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hmmm - efter at have hørt en DVA150B (endda med Digit II upsampling), er jeg blevet meget skeptisk over for Thules 2-kanals lyd.

DVA150B'eren blev læsterligt tævet af en 10 år gammel Thule CD150B (også med Digit kort - men altså den gamle model), og lyttepanelet den aften vurderede lyden fra DVA'eren som svarende til en CD-maskine i 2-3000 kroners klassen.

DVA'eren var mærkelig mat og "digital" i lyden, og vi taler altså om en maskine til omkring de 12.000! DVA'eren var ny, forstået på den måde, at den havde 4-5 måneder på bagen, så den var tilspillet!

Ovenstående skal selvfølgelig tages med det gran salt, at der naturligvis ikke er helt den samme elektronik i DVA100 - men alligevel.

Hvis du gerne vil have en multi-afspiller, er det nok en god idé at prøve at kigge dig lidt omkring og - især - huske at få lyttet på tingene, inden du køber. Og lytning skal allerhelst foregå hjemme hos dig selv

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Prøv at holde øjnene åbne overfor en Linn Genki. De går for småpenge i tiden - du vil blive glad for Majik med end Linn afspiller. Det er rigtig godt 

Vær glad for at Mimiken røg i vasken. Den er for gammel og umulig at få serviceret. Men den lyder fedt !

/Mirland


__________________
System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Som sagt prøv sagerne på dir eget anlæg inden du køber, da i mere eller mindre meget forskellig anlæg til anlæg. Har selv lige en ny DVA100 på prøve og vil her bagefter prøve en DVA150b. Har Thules egen balancede forstærker, som bare med DVA100 lyder super godt. Og håber når jag får prøvet en version med balancede udgang på, at den vil nå nye højder.

Er helt vild med Thule's lyd og design, og tror da at jeg ender med en DVA150b. Men tingene lyder forskelligt alt efter hvorledes det sættes sammen. Men syntes helt klart du skulle prøve at låne en DVA 100 i en HiFiklub, og teste den hos dig selv.

Så herfra syntes jeg den er en test vær. Men jeg ikke så erfaren i HiFi endnu, og har ikke lyttet til meget tungt Hifi endnu. Men brug ørene det er din bedste måle-stok  

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PSSO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSSO
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene, nu tror jeg at jeg kigger lidt nærmere efter en linn Genki 


Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes