| Forfatter |
|
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Marantz SA7001 KI, som ikke har en standby funktion. Når jeg har haft den slukket går der 10-15 minutter før lyden er optimal. Nu bliver jeg i tvivl om jeg bare skal lade den stå tændt dag og nat, eller vil det slide på dens kredsløb m.m.? __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskellige holdninger til dette spørgsmål, men min holdning er: Lad den stå tændt - det giver bedre lyd og skåner apparatet for induktionsspændinger og forlænger dermed apparatets levetid.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne også være et spørgsmål om strømregningen i sidste ende. Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømmen overlever jeg nok __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
| Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet. |
|
|
Det gør de. Ca. 2-3 W. Hvilket de færreste el-målere, der kan købes i "hånd-køb", kan måle. Men på et år bliver det til ca. 50,- pr. enhed.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu godtnok at lade en forstærker så i døgndrift er ressourcefråds - den gør jo ikke megen gavn fra omkring midnat til tidlig aften, altså en 15-16 timer i døgnet. Tænd den dog ½ times tid før den skal bruges.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
| Det kunne også være et spørgsmål om strømregningen i sidste ende. Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet. |
|
|
Hvis man sørger for at slukke på kontakten bruger de ikke noget En moderne computer (feks i mini ATX form) kan også bruge strøm når den er slukket. En kollega havde målt et forbrug på 0,25 ampere(!), da computeren var slukket. Det bliver 50-60 watt, så brug endelig en strømskinne med afbryder!
Hifi bør selvfølgelig altid stå tændt. Ingen moral uden dobbeltmoral 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun CD afspilleren __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| Det er kun CD afspilleren |
|
|
Min erfaring siger mig,altid tændt=Bedre lyd konstant..bare mine 25 cent __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
urte skrev:
| Det er kun CD afspilleren |
|
|
Min erfaring siger mig,altid tændt=Bedre lyd konstant..bare mine 25 cent  |
|
|
Helt enig __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
| Jeg mener nu godtnok at lade en forstærker så i døgndrift er ressourcefråds - den gør jo ikke megen gavn fra omkring midnat til tidlig aften, altså en 15-16 timer i døgnet. Tænd den dog ½ times tid før den skal bruges. |
|
|
Jeg gør pfte det at jeg lader anlægget køre en skive igennem sådan på lidt svagt niveau inden jeg skal lytte, så er diverse herligheder varmet op og er klar til kamp . Jeg syntes amp'en hurtigt bliver driftsklar imens det godt kan tage en times tid for cd-spillen at tø helt op __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mine enheder slukket, og jeg venter godt 1-2 timer inden jeg lytter på det normalvis... Men som mange er inde på så er det bedst at lade alle enhederne stå tændt hele døgnet, men alt efter især forstærker konstruktion kan de gå hen og blive ganske dyrt... Men jeg har min puter stående tændt døgnet rundt, og den bruger i omegnen af 250-400W så det kan godt mærkes i regnskabet, men så er jeg tilgengæld god til at sortere mit affald og gavner så miljøet den anden vej, jeg er modsætningernes mester..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |