Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Skal jeg slukke den (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Marantz SA7001 KI, som ikke har en standby funktion. Når jeg har haft den slukket går der 10-15 minutter før lyden er optimal. Nu bliver jeg i tvivl om jeg bare skal lade den stå tændt dag og nat, eller vil det slide på dens kredsløb m.m.?

__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Der er forskellige holdninger til dette spørgsmål, men min holdning er:
Lad den stå tændt - det giver bedre lyd og skåner apparatet for induktionsspændinger og forlænger dermed apparatets levetid.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det kunne også være et spørgsmål om strømregningen i sidste ende. Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Strømmen overlever jeg nok

__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet.


Det gør de. Ca. 2-3 W.
Hvilket de færreste el-målere, der kan købes i "hånd-køb", kan måle.
Men på et år bliver det til ca. 50,- pr. enhed.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu godtnok at lade en forstærker så i døgndrift er ressourcefråds - den gør jo ikke megen gavn fra omkring midnat til tidlig aften, altså en 15-16 timer i døgnet. Tænd den dog ½ times tid før den skal bruges.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Det kunne også være et spørgsmål om strømregningen i sidste ende. Jeg har ladet mig fortælle at selv mobilopladere bruger strøm når der ikke er en mobil tilsluttet.

Hvis man sørger for at slukke på kontakten bruger de ikke noget  En moderne computer (feks i mini ATX form) kan også bruge strøm når den er slukket. En kollega havde målt et forbrug på 0,25 ampere(!), da computeren var slukket. Det bliver 50-60 watt, så brug endelig en strømskinne med afbryder!

Hifi bør selvfølgelig altid stå tændt. Ingen moral uden dobbeltmoral

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det er kun CD afspilleren

__________________
Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Det er kun CD afspilleren


Min erfaring siger mig,altid tændt=Bedre lyd konstant..bare mine 25 cent

__________________

     Venligst -=Mofo=-
                             
Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
urte skrev:
Det er kun CD afspilleren


Min erfaring siger mig,altid tændt=Bedre lyd konstant..bare mine 25 cent

Helt enig



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg mener nu godtnok at lade en forstærker så i døgndrift er ressourcefråds - den gør jo ikke megen gavn fra omkring midnat til tidlig aften, altså en 15-16 timer i døgnet. Tænd den dog ½ times tid før den skal bruges.

Jeg gør pfte det at jeg lader anlægget køre en skive igennem sådan på lidt svagt niveau inden jeg skal lytte, så er diverse herligheder varmet op og er klar til kamp . Jeg syntes amp'en hurtigt bliver driftsklar imens det godt kan tage en times tid for cd-spillen at tø helt op  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 813
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har mine enheder slukket, og jeg venter godt 1-2 timer inden jeg lytter på det normalvis...

Men som mange er inde på så er det bedst at lade alle enhederne stå tændt hele døgnet, men alt efter især forstærker konstruktion kan de gå hen og blive ganske dyrt...

Men jeg har min puter stående tændt døgnet rundt, og den bruger i omegnen af 250-400W så det kan godt mærkes i regnskabet, men så er jeg tilgengæld god til at sortere mit affald og gavner så miljøet den anden vej, jeg er modsætningernes mester..


__________________
If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes