Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gulvhøjttalere eller nyt anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christopher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

På min hylde står en Thule IA 100 forstærker (2x100W) og en Thule CD-afspiller Spirit CD 100, der mangler et sæt højttalere. Jeg opererer med et loft på 8.000-10.000 kr. Følgende højttalere har været inde i mine overvejelser. B&W 603S3, Dali Evidence 470, System Audio, DLS R55. Hælder måske til B&W 603S3, som jeg dog mener har lidt problemer, bl.a. med meget markante s-lyde. Jeg har brug for nogle kyndige tips på dette felt, da jeg ikke aner mine levende råd.  Hvordan vurderer I ovennævnte højttalere sammenlignet med Jamos 707i højttalere?

For nu at gøre forvirringen fuldkommen overvejer jeg at skifte hele anlægget ud med det roste Jamo DVR 50 surround system. Er der nogle af jer, der har erfaringer med dette system, og kan fortælle mig, hvad jeg vil kunne forvente mig heraf, lydmæssigt og billedmæssigt. Vil systemet kunne fungere som et acceptabelt musikanlæg? – eller bør jeg hurtigst muligt droppe ideen om helt at skille mig af med Thule-anlægget.

Til top Vis Christopher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christopher

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Lad bare det Thule-anlæg blive stående på din hylde!!! B&W600-serien har en underlødig diskant set i forhold til 700-serien, den gamle CDM. 800-serien er igen bedre, men også noget dyrere. Måske et sæt brugte 804-05 vil gøre dig glad.

Jamo 707??? Ahr, du vil nok bedre kunne lide de mindste i Concert-serien. Hvad er Jamo DVR50 blevet rost for???

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med ovenstående i at du nok skal overveje de mindste i concert serien, hvis det skal være Jamo. Jeg har selv et sæt Thule IA100 og CD100 og har lige købt et sæt Jamo d590, som er en videreudvikling af jamo 707. Jeg er mildt sagt meget skuffet over dem og priser mig lykkelig for at jeg ikke nåede at skille mig af med mine B&W'er, da Jamo'erne på ingen måde spiller op med dem(selvom de koster de dobbelte). Så Jamoerne er til salg igen, næsten inden de kom indenfor døren.

B&W, Dali og System Audio er alle gode bud i mine ører.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

og ja, som der rigtigt bliver sagt, lad bare dit Thule anlæg blive stående. Der skal mange flere penge til for at få en ligeså god stereo-gengivelse ud af en surround-forstærker. Taler af bitter erfaring.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

MHP74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ja behold endelig dit Thule set-up

Jeg har selv thule og synes at du skulle prøve at lytte på et par System Audio 1270 eller 1280...

Efter min mening er B&W og Thule en uheldig kombo, da den lidt hårde lyd fra Thule kan blive pænt anstrengt på et par B&W højttalere med metal diskant...meen smag og behag...

God Jagt !

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forslå et sæt AudioVector M1 eller M2, har set at der er et sæt M2 til salg ude i køb/Slag afdelingen...

:)

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

MHP74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

....et andet bud kunne også være den nye Dana serie fra Avance, f.eks gulvhøjtaleren Avance Dana 670, den lyder ret godt med en flot fylde og utrolig detaljeret...

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Også enighed herfra. Glem middelmådig surround og behold god stereo.

Dog synes jeg, du skulle inkludere Jamos nye vellykkede D4-serie i overvejelserne. Speakers Corner kører p.t. et godt tilbud på dem, men andre forhandlere vil sikkert kunne matche deres priser.

Hilsen
Boye

-som må indrømme, at jeg arbejder for Jamo fra tid til anden.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse ville jeg vælge Systemaudio 1280. Den står normalt til kr. 10.000, men kan fåes flere steder til kr. 6900 for tiden (bl.a. KT Radio). Og det er ikke fordi den udgår.

Jeg har ikke hørt den til Thule grej, men den spiller helt fantastisk til prisen generelt. Super hurtig bas og nu i MKII udgave med forbedret diskant. Læs evt. om den her på siden.

Hvis du går efter en meget kraftig bas, så skal du ikke vælge SA, men den er efter min mening Dali og Audiovector overlegen musikalsk, når vi snakker samme prisklasse.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Christopher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

F. Christians m.fl.

I skriver de mindste modeller i jamos concert-serie: hvilke henviser I til. Er der tale om Jamo D830? I så fald syner den jo ikke af meget, men det skal jeg måske ikke lade mig narre af? Prisen ligger vist på 14.500 i Tape Connection eller findes den billigere andre steder? Expert sælger i øjeblikket Jamo 590 modellen til halv pris, dvs. 6000 kr. Andre der vil anbefale System Audios 1270/1280 eller Avance Dana 670, til et Thule anlæg?

Til top Vis Christopher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christopher

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det er vist den model. I starten hed de bare concert 6. Den spiller godt, jeg har flere gange hørt den med et Rotel-anlæg, blandt andet Jenifer Warnes; the hunter. Blødere diskant end den tilsvarende JBL-ti, men lige så meget smæk på. 500-serien er noget helt andet, lyt hellere til SA og andre!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes