Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: B&W DM7 Mk2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kahrenkiel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Halløj
Jeg er blevet tilbudt et sæt B&W DM7 Mk2 (gratis), og jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med disse højttalere. Da det jo er en gammel serie (ved ikke præcis hvor gamle netop dette par er), hvor gode vil de så være i dag mon? Jeg mener, vil de efterhånden være så slidte i ophængene osv at det ikke kan betale sig?
Jeg ved godt at det skal jeg selv undersøge, men hvad tror i?
De ser lidt slidte ud i malingen, så jeg tænker på at slibe dem ned og male dem ige, men hvordan gør jeg det bedst? Spray? Pensel? Rulle?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Hov det var da en del spørgsmål

mvh Kenneth
Til top Vis kahrenkiel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kahrenkiel Besøg kahrenkiel's Websted

pppp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Har haft 2 sæt

Et for 20 år siden (ca) og et for et par år siden, pga "minderne"

Men sandt at sige så er de ikke meget værd idag

Kræver uendeligt med effekt og kan alligevel ikke rigtig noget

Som sagt er det ikke fordi jeg er negativ overfor dem, faktisk var det jo af gammel kærlighed jeg prøvede det samme som dig, at genopfriske et par gamle "gode" højttalere

Det praktiske er nu meget nemt :

Skil skidtet ad, slib det hele og bejds det i den farve du vil (mine blev sorte)

Foden er pæn i matsort spray

Filtrene er komplekse, så lad dem hellere være, ledningsnettet ligeså

Enhederne er egentlig pænt holdbare, så det bliver nok ikke et problem

Men..... indsatsen står ikke mål med resultatet desværre (men det var nu meget sjovt alligevel)

Håber du kan bruge inputtet til noget

mvh

Til top Vis pppp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pppp

kahrenkiel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hey
Nej de har jo nogle år på bagen. Tænker bare at de måske lyder lidt bedre end mit nuværende ELAC sat/sub system. Kan ikke rigtig enes med sat/sub systemet, så jeg tror jeg vil prøve at lege lidt med B&Werne. Det kan ikke gå andet end galt jo
Og så er de jo heller ikke voldsommere størrelsesmæssigt, end at konen kan gå med til dem
Til top Vis kahrenkiel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kahrenkiel Besøg kahrenkiel's Websted

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Fandt du ud af noget med dine dm7'ere?m Har selv et sæt sat til en cyrus II med psx strøm, og jo, de skal have lidt at leve af, men så synes jeg også de klarer sig rigtig godt! de har en slags sikkerhedsfilter siddende i sig, som du skal slå fra. Det er unødvendigt, og pakker lyden lidt ind. har mine stående i et meget lille soveværelse, og jeg synes de spiller vidunderligt hver morgen! Så rent og behageligt og dybt og rart og varmt og lækkert. I like'em.
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

kahrenkiel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
Hej!

Fandt du ud af noget med dine dm7'ere?m Har selv et sæt sat til en cyrus II med psx strøm, og jo, de skal have lidt at leve af, men så synes jeg også de klarer sig rigtig godt! de har en slags sikkerhedsfilter siddende i sig, som du skal slå fra. Det er unødvendigt, og pakker lyden lidt ind. har mine stående i et meget lille soveværelse, og jeg synes de spiller vidunderligt hver morgen! Så rent og behageligt og dybt og rart og varmt og lækkert. I like'em.

Hej
Jamen de står i min stue nu, hvilket jeg er mægtig glad for! Synes de spiller rigtig fint, på trods at af de pt. såt direkte på gulvet da de ene stander skal svejses.
Det sikkerhedsfilter, hvordan slår man det fra?

/Kenneth

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

He.. jeg skal ikke kunne sige hvorfor, og sådan.. men jeg læste på audioasylum at jeg blot skulle ind til filteret (det er rigtig nemt! tag den nederste slavebas ud, og i bunden sidder filteret, der løsnes ved at skrue fire skrue ud fra bunden af højtaleren) og løfte det enee ben på alle dioder du kan få øje på. (de sorte runde modstandslignende ting, som har en hvid (/lys) ende. Jeg gjorde det, og det hjalp på alt! Glad for at du er glad for dem, ligesom jeg er! Når du er i gang, så sørg for at spænde skruerne der holder diskanten på plads. sidder de løs, forvrænger diskanten unødvendigt. Jeg har i øvrigt tager det lille gitter foran diskanten ud. Det giver selvfølgelig kraftigere diskant, men på en behagelig måde synes jeg. Et metalgitter synes jeg ikke hører hjemme på en højtaler.

Glad for at du er glad for dem!

kahrenkiel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Bojsenbord skrev:
He.. jeg skal ikke kunne sige hvorfor, og sådan.. men jeg læste på audioasylum at jeg blot skulle ind til filteret (det er rigtig nemt! tag den nederste slavebas ud, og i bunden sidder filteret, der løsnes ved at skrue fire skrue ud fra bunden af højtaleren) og løfte det enee ben på alle dioder du kan få øje på. (de sorte runde modstandslignende ting, som har en hvid (/lys) ende. Jeg gjorde det, og det hjalp på alt! Glad for at du er glad for dem, ligesom jeg er! Når du er i gang, så sørg for at spænde skruerne der holder diskanten på plads. sidder de løs, forvrænger diskanten unødvendigt. Jeg har i øvrigt tager det lille gitter foran diskanten ud. Det giver selvfølgelig kraftigere diskant, men på en behagelig måde synes jeg. Et metalgitter synes jeg ikke hører hjemme på en højtaler.

Glad for at du er glad for dem!

Hey!
Det er da fedt at høre at der er andre end mig der er glad for denne højttaler!!
Det kunne da godt være jeg skulle prøve at tune højttalerene så! Det lyder jo slet ikke så svært!
Er det ligemeget hvilet ben på dioderne man løfter?
flere spørgsmål følger sikkert....

Tak for rådene so far.......
/Kenneth

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Det der på mit system faktisk gav mig allermest, var et tip om at tage al den bashæmmende skum ud af højtalerne. kabinetterne er stadig godt dæmpede, og de buldre ikke (med cyrus..) og har da også nogle stadig blygummiplader på væggen. Prøv det! ud med al skummen. det giver noget mere bas, og er da forsøget værd! Men det kommer nok også en del an på setup og rum..

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem og til den pris er de jo et fund!

Havde også et DM 7mk2 engang - det lykkedes mig ikke at få dem til at spille rigtigt (lød indeklemt med min pioneer A88-X integrerede forstærker)...

Hos sælger lød de dog ganske anderledes godt på hans lækre anlæg.

Jeg havde næsten fortrudt handlen i det øjeblik...

Mener at det var dem som high fidelity brugte som reference dengang (eller så var det "mk 1'eren") - FØR de testede Quad ELS 63'erne

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender nyprisen på dem?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

5390,- pr stk ifølge HiFi&Video Revyen 83
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes