| Forfatter |
|
Blaesbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil forslå DENON DL-160 til 995.- eller måske en bedre goldring end den der fulgte med pladespilleren.
Hvis der holdbarhed du vil have ORTOFON DJ -serien.jeg aner dog ikke hvordan de lyder,men der er et stort udvalg __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok nemmer og spøre om - hvilken pickup du kan lide lyden fra !! skal den være ( varm eller kold i lyden ) ? hvilken riaa du har o.s.v ?
|
| Til top |
|
| |
Blaesbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Lyden skal gerne være varm, Min forstærker er en synthesis flame rørforstærker, og riaa har jeg lige pt, en project phonoboxII mener jeg den heder, den skal også skiftes ud, hvis i har nogle forslag til riaa og pickup, til omkring 5-6000kr samlet kunne også være kanon,
mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Pladespill ertilbeh_/DENON_DL-103_pick-up.htm
Jeg har kun hørt 103R moddel ude i byen, og den lød superfed. Så mon ikke denne 103 (uden R) er fin? Ellers har du jo også til en Rega Elys 2. Måske ville en Regas PU, eller måske en Ortofon være bedst, da du med dit rørgrej måske har varm lyd nok?? Jeg kunne forestille mig at Denons 103 er mod den varme side, og så blev det måske for meget af det gode?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv begge 103'er men jeg forslog 160'eren på grund af hans arm.jeg tror ikke at hans arm vil være glad for dl 103.
eller hvis man er til "de unge Jazz-sangerinde"der vælter frem-kan man med fordel anvende en Ortofon OM 30.
(Risikoen for at benytte sig af denne combo vil selvfølig være at ens rødvins og pilleforbrug vil styrtdykke,da man er forlængst er faldet i søvn inden
den første prop er trukket op). __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DL103 er flott pickup men er vel kjent for å være dårlig match med Regas armer.
Rimelig Dynavector eller rimelig Benz hadde jeg vurdert. Nå har jeg ikke hørt Phonobox MKII, men MKI er vel det dårligste riaa-trinn jeg har vært borti (beklager) så det er mulig du burde ta det først? ProJect Tubebox derimot, det er godt trinn. (Med forbehold om at MKII ikke er vesentlig bedre enn MKI).
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
jeg har selv begge 103'er men jeg forslog 160'eren på grund af hans arm.jeg tror ikke at hans arm vil være glad for dl 103.
eller hvis man er til "de unge Jazz-sangerinde"der vælter frem-kan man med fordel anvende en Ortofon OM 30.
(Risikoen for at benytte sig af denne combo vil selvfølig være at ens rødvins og pilleforbrug vil styrtdykke,da man er forlængst er faldet i søvn inden den første prop er trukket op).  |
|
|
Ok. Det der med tonearme, der passer med den og den PU, har jeg ikke styr på. Jeg har selv Rega P3 med en Dynavector 10x5, og det lyder bare kanon... Men om det passer sammen????  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske en ortofon OM30 el. 40
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
OM 40 er vist udgået,men kan sikkert støves op et eller andet sted
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En OM30 vejer 5gram og den har en Compliance på 25 og en Rega RB250 vejer 13gram ! det kommer nok ikke til at køre 100%
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft samme pladespiller. Jeg kørte med Ortofon MC 15 Super II og Rotel RQ-970BX RIAA. En ganske fornuftig løsning i mit set up.
RIAAen fås ikke længere og jeg er ikke sikker på, man kan få lige nøjagtig den PU, men de laver garanteret noget tilsvarende.
|
| Til top |
|
| |