Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til mine DLS’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har i noget tid været på udkig efter en forstærker til mine DLS'er. Lige nu har jeg en musical fidelty 3.5 hjemme til låns, og det bliver simpelthen for skingert, især når en sangeren synger noget med s.
Jeg vil gerne have en forstærker med HT-direct, da jeg både ser film og hører stereo. Men mig bekendt skulle der kun være musical fidelty, atoll IN 200, og primare, som har den feature. Har dog ikke lagt ører til sidst nævnte. Nogen der ved om primare generelt er varme i lyden?
Bonus info: Min CD-afspiller er en atoll CD 100, og jeg kører med tara labs helix 8 kabel.

Har I nogle forslag på hvad jeg burde lytte til?
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

TheisK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder selv inde med Atoll IN 200 samt  Atoll CD 100 og 2 stk DLS R55 MK II gulvhøjtalere. Jeg kan kun sige, at jeg er umådeligt tilfreds med mit system og kun kan anbefale IN 200 til at spille sammen med et par DLS'er.

Da jeg kiggede på forstærkere stod valget mellem en Musical Fidelity eller Atoll IN 200. Den faldt selvfølgelig på sidstnævnte, da jeg synes Musical Fidelity havde en lidt for klinisk ren lyd til min smag.

Til top Vis TheisK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TheisK

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Det KUNNE også være, uheldige rumresonanser?? Parketgulv, betonvægge, eller bare en lidt for sparsom møblering?? Taralabs Helix 8, det er da et højttalerkabel ikk? Hvilket kabel er der mellem CD og forstærker?

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jo tara labs helix 8 er et højttaler kabel, lige nu bruger jeg et noname signalkabel.
Kan godt være jeg burde have noget mere på væggene, men kan det virkelig passe at rummet har så meget betydning, for hvordan diskanten lyder? Troede mere det var bassen.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Danster skrev:
Jo tara labs helix 8 er et højttaler kabel, lige nu bruger jeg et noname signalkabel.
Kan godt være jeg burde have noget mere på væggene, men kan det virkelig passe at rummet har så meget betydning, for hvordan diskanten lyder? Troede mere det var bassen.

Det er nok mest rummet. Men et dårligt kabel, kan også ødelægge meget  Men det behøver ikke at koste kassen, at få sig et "fornuftigt" kabel. Kan du selv lodde, kan du spare noget. Se eksempelvis dette VDH kabel

Men som sagt. Et uheldigt rum er ikke at undervurdere, når vi snakker dårlig gengivelse. Med mindre man har digital rumkorrektion, har alle mere eller mindre problemer med lytterummet. Er der større arealer med parketgulv, eller andet hårdt gulv, hårde betonvægge, mm. Så er fanden løs i laksegade

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

s-lydene føles heller ikke helt så slemme ved lavere volumne, men det er jo nok fordi der ikke er skruet så højt op.. Men synes faktisk jeg får lidt trykken for ørene, når jeg har hørt forholdvis højt... Flytter om 1½ måneds tid, så kunne være jeg skulle udsætte mit forstærker køb.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Danster skrev:
s-lydene føles heller ikke helt så slemme ved lavere volumne, men det er jo nok fordi der ikke er skruet så højt op.. Men synes faktisk jeg får lidt trykken for ørene, når jeg har hørt forholdvis højt... Flytter om 1½ måneds tid, så kunne være jeg skulle udsætte mit forstærker køb.

God idé

Ingolff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Kære Danster

Jeg mener det er en god ide at vendte. Du kan nemt ende med det modsatte problem når du er flyttet. Du nævner selv niveauet som en årsag til det skingre. Jeg har thifærthifald aldrig oplevet Musical Fidelity som skingre. Men jeg har nogle gange oplevet at de lidt nemt kommer til kort når niveauet stiger(meget). Det skal dog siges at jeg ikke har hørt nettop 3.5.

De problemer du nævner bærer lidt præg af at du måske ikke helt har gjort dig klart hvilken lyd du bedst kan li´. Prøv at bruge den tid der skal gå inden du flytter til at undersøge dine preferencer. Det er ofte nemmere at gå efter kvaliteterne(det du godt ka´li´) end efter fejlene.

Kh Ingolff

Til top Vis Ingolff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingolff

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Cayin 153B til mine DLS, og det spiller suverænt. Så jeg kan kun anbefale at du tager et lyt på Cayin 353B!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes