Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Asus M2A-VM HDMI vista (64bit) problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet htpc med Asus M2A-VM hdmi og 64bit vista. Pc'en står i soveværelset hvor den bliver brugt som pc og MCE - og den er så forbundet til projektor og lydanlæg i stuen.

Der er dog problemer.

1. Jeg kan ikke få den til at sende digital lyd ud med coax. Jeg har installeret seneste driver fra realtek. Jeg vil gerne have den til at sende analog og digital lyd ud samtidig, men hvis det ikke er muligt vil jeg gerne i det mindste skifte mellem de to.

2. Jeg kan heller ikke få lyd ud fra frontpanelet på kabinettet. Det bruger jeg til headset. Jeg har tilsluttet frontjacks til bundkortet. Det virkede fint med mit gamle asus bundkort.

3. Mit gamle asus htpc bundkort havde Nvidia 6150 grafik, men mit nye har ATI. Jeg synes slet ikke det er brugervenligt at skifte til projektor. Før valgte jeg bare clone 1280x720 og så kørte det. Nu roder jeg rundt og den vil ikke rigtig køre i den rigtige opløsning.

4. Kan man evt. lave to profiler så den ene profil er sat op til at køre 1280x720 og digital lyd ud?

Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Gad vide om der er en jumper der skal sættes? Bundkortet har jo riser og det kunne tænkes det var lavet med en sådan?

2 links til en gennemgang, hvem ved om der var noget der. Ved det ikke.

Link
Link

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

mener ikke der står noget om jumpers.
Måske i bios men der har jeg vist tjekket.

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Flere ?:
Hvorfor står min skærm til 59Hz og ikke 60Hz under catalyst control panel?

Hvorfor tænder min PC fra S3 kl 6 hver morgen? Har sat op så det kun er remoten der kan vække.

EPG er helt galt på den. Den er en dag bagefter og tiden er også forkert. Læser den ikke datoen fra nettet eller windows uret? (som er indstillet korrekt)

Cardassio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej Dalle

Jeg har præcis samme problem som dig. Jeg har sluttet mit Asus M2A-VM via Coax digital kabel til min Denon 2106 forstærker, men jeg kan ikke få Vista (64-bit) til at se at der er 6 lydudgange. Den siger gost nok at Digital Output er aktiveret via Realtek lyddelen, men der er kun mulighed for 2 kanals lyd som heller ikke virker. Det virker kun når jeg sætter et alm. jackstik i lyd-ud (den grønne) og til 2 phono indgange på forstærkeren. Dette er jo kun analog-stereo og jeg vil gerne kunne udnytte mit 5.1 surround setup med digital lyd i alle udgange.

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette problem.

PS: Jeg har kun installeret de drivers der fulgte med Asus kortet via CD´en. Og jeg kører med Windows Vista 64- bit Ultimate edition.

Mvh
Jonas
Til top Vis Cardassio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cardassio

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Der er installeret drivere for AC3?

Lyder som Vista problemer, ikke at de bliver mindre af den grund.

*beep*kone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen Digital 5.1 encoder på hverken Vista eller Asus kortet...5.1 digital kan kun opnåes med bestemte lydkort(eller via DS kilder hvor AC3filter eller FFDshow encoder en AC3 bitstream), hvis ikke den egentlige kilde er AC3 og lydkortet står til passthrough.

MP3 spyttes ud som stereo PCM og IKKE AC3. Dette sker ikke kun på vista men på alle operativsystemer.

These are common misconceptions.

Til top Vis *beep*kone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *beep*kone

Cardassio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt at det ikke er ligegyldigt hvilken enhed der encoder signalet. Før havde jeg er Audiotrak Prodigy 7.1LT som jeg havde koblet til min Denon Receiver via et optisk TOSlink kabel. Jeg havde ingen problemer med at afspille hverken digital DTS eller analoge PCM signaler fra film og MP3. Mit problem nu er at der slet ingen lyd er overhovedet når jeg kobler mit onboard 6 kanals Realtek lydkort (fra ASUS M2A-VM bundkortet) til via digital Coaxial kabel. Der er SPDIF out på bundkortet). Vista/Realtek controlcentret registrerer godt nok at tingene er koblet op(ikon der siger Digital Out), men ingen lyd . Mit Audiotrak lydkort understøttes ikke i Vista (De sidste drivere er fra 2005 )

Jeg kan ikke tro det har noget med min forstærker at gøre...........

Til top Vis Cardassio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cardassio

Kejserjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem på min htpc.

Jeg har et MSI K9AGM2 bundkort som er stort set identisk med Asus kortet, og jeg kører med Vista 32 bit. Min reciever er en Harman/Kardon AVR 630, og den er forbundet via coax. kabel til en s-bracket, som er sat til spdif out på bundkortet. 

Men recieveren opfanger ikke det digitale signal fra htpc'en, selvom vista siger at det virker som det skal. Så jeg er også meget interesseret i at høre om der er nogen der kender en løsning...?

På forhånd tak

dalle skrev:
Hvorfor tænder min PC fra S3 kl 6 hver morgen? Har sat op så det kun er remoten der kan vække.

Min gør det samme klokken 3 hver morgen, det er windows som er indstillet til at tjekke om der er kommet nye opdateringer, aner dog ikke hvordan man indstiller den til at gå i dvale igen når den er færdig med at tjekke...

Til top Vis Kejserjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kejserjorn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes