| Forfatter |
|
NightHaunter Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi-mennesker
Jeg har længe overvejet at udskifte mit elendige sony-alt-i-en satellit system med ordentlig lyd. Lige nu bruger jeg den kun selve boksen som forstærker, da jeg kører med en Denon 1910 dvd, så det er kun lydsiden, der skal skiftes ud. Jeg har en lille hjemmebiograf med IN72, og det er derfor synd, at lyden er så ringe. Ikke desto mindre er pengene vældigt få, og jeg har derfor ikke mulighed for at punge ud med mange penge på en gang. Jeg overvejer nu, om jeg vil få mest glæde af surround eller stereo system, eftersom jeg ikke vil bruge mere end ~5000 på det. Herinde lyder det til at vejen i så fald skal gå stereo. Dermed skal jeg bruge en forstærker og to fronthøjttalere. Ville jeg kunne købe to reolhøjttalere og sætte en sub til med et godt resultat? Alternativet er et surroundsæt, der bygges op over noget tid. I den forbindelse har jeg kigget på Onkyo tx-505, som kan fås for ca. 2200 fra Tyskland af. Den virker som et stabilt udgangspunkt. Ville jeg også kunne bruge den som stereohøjttaler med et fornuftigt resultat? Altså købe den, to fronthøjttalere (enten gulv- eller reol) og en tilsvarende sub? Og så evt. senere udbygge med surroundhøjttalere? Er der nogen der har erfaringer med Onkyo surroundforstærkerne eller en idé til, hvilke højttalere de passer godt med?
Med venlig hilsen Johan
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får bare ikke ret meget hvis du skal både have forstærker og sub. Jeg ville anbefale at du købte nogle reolhøjttalere og en forstærker til at starte med, når du så har flere penge købe nogle gode gulvhøjttalere + en center og rykke de små højttalere om som baghøjttalere og så til sidst købe subben, det er let at blive skuffet hvis man går på kompromis med den
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bliver helt sikkert slået ned af vrede entusiaster herindefra, men jeg vil mene at du sagtens kan få et rigtig lækkert og fedt surround setup for den pris. jeg har selv købt højtalere på cableman.dk (tangent millenium til ca. 2000 kr) og en yamaha RX-V459 SR til ca. 2500 på pixmania. og siden har jeg købt en JBL Northbridge E250 sub. alt i alt til ca. 6500 kr. og det er jeg ovenud tilfreds med, også til musik i stereo  og i dit tilfælde når du kommer fra et, undskyld mig "bingo" anlæg. så vil du finde meget store forbedringer med et surround setup i den prisklasse. du kan også begynde at se dig om efter noget brugt, det er ikke svært at finde. og giver rigtig god value for money
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan sagtens nyde film i stereo, også på 92"
Det gør jeg i al fald, dels fordi jeg ikke vil have højttalere hængende i hele stuen og dels fordi jeg ikke synes surround giver så meget mere. Det er
vel lidt en smagssag, men det er helt sikkert at du kan få meget mere stereo for pengende end surround.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar!
Jeg har netop foretaget et impulskøb på baggrund af Andersenas svar. Jeg slog nemlig Tangent Mill. op på cableman, og så at han havde et glimrende tilbud! Jeg får sættet + en Eltax 320 forstærker for 1999 og sparer 2500 (http://www.cableman.dk/product.asp?product=151&sub=14&a mp;page=1).
Jeg er sikker på jeg ikke finder noget, der tilsvarer det i pris lige foreløbig, og hvis det viser sig at være helt elendigt kan jeg altid skifte tingene ud én af gangene.
Tusind tak for jeres svar som sagt, og tak for det Andersena :)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightHaunter skrev:
Mange tak for jeres svar!
Jeg har netop foretaget et impulskøb på baggrund af Andersenas svar. Jeg slog nemlig Tangent Mill. op på cableman, og så at han havde et glimrende tilbud! Jeg får sættet + en Eltax 320 forstærker for 1999 og sparer 2500 (http://www.cableman.dk/product.asp?product=151&sub=14&a mp;a mp;page=1).
Jeg er sikker på jeg ikke finder noget, der tilsvarer det i pris lige foreløbig, og hvis det viser sig at være helt elendigt kan jeg altid skifte tingene ud én af gangene.
Tusind tak for jeres svar som sagt, og tak for det Andersena :)
|
|
|
velbekomme. og rigtig meget tillykke d det.. jeg er ihvertfald meget tilfreds.. håber af hele mit hjerte at du også bliver  et tilbud har de kørt med i over et halvt år.. lige netop samme sæt jeg købte.. jeg solgte bare forstærkeren fordi jeg hellere ville have en yamaha
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så er jeg ikke så heldig som jeg troede :) Men det er stadig et af de bedste tilbud jeg er kommet forbi i lang tid, sådan på den helt billige "low-fi" front, hvis man kan kalde det det. Forventer ikke at få mere for pengene end jeg giver. Kunne du høre stor forskel efter du skiftede forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightHaunter skrev:
| Okay, så er jeg ikke så heldig som jeg troede :) Men det er stadig et af de bedste tilbud jeg er kommet forbi i lang tid, sådan på den helt billige "low-fi" front, hvis man kan kalde det det. Forventer ikke at få mere for pengene end jeg giver. Kunne du høre stor forskel efter du skiftede forstærkeren?
|
|
|
jeg prøvede aldrig den eltax der fulge med, jeg var igang med at flytte.. og jeg købte hele skidtet af en gang. men sm du selv siger. et ualmindeligt godt tilbud. og meget meget value for money. men sæt det til og konstater om du savner noget. så kan du jo hen af vejen skifte reciever. eneste der mangler er kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :) så må jeg jo bare se hvad jeg synes. Nu er det bare ventetiden som er mit problem :D synes i øvrigt det er komisk man ikke kan købe kabler hos cableman? :P
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightHaunter skrev:
| Okay :) så må jeg jo bare se hvad jeg synes. Nu er det bare ventetiden som er mit problem :D synes i øvrigt det er komisk man ikke kan købe kabler hos cableman? :P
|
|
|
ja det studsede jeg også meget over.. ja og meld endelig tilbage hvad du synes, både om højtalere og reciever. jeg håber lidt at man kan gøre nogen til skamme, der elsker at hade eltax
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes mand, så vender jeg glad tilbage hertil :D
Først og fremmest må jeg sige kanon service - både fra Cableman og GLS. De sendte min pakke i går - den første hverdag efter bestilling - og jeg modtag anlægget i formiddags! Det skulle alligevel fra Viborg af. God service - og så uden merpris :)
Anlægget er jeg også meget tilfreds med. Det tog mig en hel del tid at få sat det op, men det skyldtes også opmåling og skæring af kabler. Receiveren er såmen udmærket - dog er det meget irriterende at det er så forbandet svært at få ledningen ind i terminalerne, men det er vel et klassisk problem. Jeg har ikke fået købt et digitalkabel endnu, så har kun prøvet anlægget med analogt. Og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds! Fyrede op for Master and Commander og uden at have sat surroundhøjttalerne ordentlig op var det bare en fryd i forhold til mit gamle "bingo" anlæg ;) Det tog mig dog noget tid at finde ud af, at i "Surround Mode" spiller centerhøjttaleren ikke, når man kører analogt.. Så skal man bruge Dolby Prologic, men derudover synes jeg den er nem at betjene osv.
Er der nogen der har et forslag til, hvilket digitalkabel jeg skal købe? Det skal være 8-10 meter er jeg bange for - håber ikke det gør for meget for lydkvaliteten. Jeg har fundet noget optisk kabel hos AV-Connection. 10 meter for 109 - det lyder okay?
Tusind tak for hintet Andersena :)
Mvh Johan
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
velbekomme.. og hvor ewr jeg dog glad for at du ikke siger det er noget l**t  for det ville da være forfærdeligt at have anbefalet det så  jeg er helt sikker på at det kabel vil virke, men i den længde skal du være sikker på at det er et gaskabel. og derfor være forsigtig med ikke at bøje det for meget. et plastic kabel på den længde vil enten give problemer eller ikke virke. glæder mig til en update når du har prøvet med digfital surround. og gerne billeder af dit setup  har du egentlig en subwoofer eller kommer det senere?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan kun gentage min begejstring! Efter jeg købte et Coax kabel hos AV-Connection og fik det tilsluttet, så fik jeg jo for første gang hørt RIGTIG surround! Før var det vel bare stereo i 5 kanaler? Men hold da op hvor det spiller nu :D Det lyder virkelig godt, over al forventning - fantastisk, at man kan få det setup for 2000.
Jeg har ikke købt en subwoofer endnu :) Er heller ikke overbevist om, at jeg gør det - synes højttalerne klarer det udmærket :)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightHaunter skrev:
Ja, jeg kan kun gentage min begejstring! Efter jeg købte et Coax kabel hos AV-Connection og fik det tilsluttet, så fik jeg jo for første gang hørt RIGTIG surround! Før var det vel bare stereo i 5 kanaler? Men hold da op hvor det spiller nu :D Det lyder virkelig godt, over al forventning - fantastisk, at man kan få det setup for 2000.
Jeg har ikke købt en subwoofer endnu :) Er heller ikke overbevist om, at jeg gør det - synes højttalerne klarer det udmærket :)
|
|
|
Tillykke tillykke, det er rart at høre fra en som har haft mod til at købe dette anlæg  . Ikke fordi jeg tror det er dårligt, mere fordi der er stor risiko for at blive set ned på herinde  . Men fortæl os løbende om dine erfaringer, der er en del som er bange for at købe disse "små"/billige systemer, især når man spørger herinde og får at vide "Du får ikke noget der virker til under 15-20.000,-" eller hvor meget de nu mener det skal koste. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun opfordre alle andre, der, ligesom jeg, ikke har i nærheden af 10-20k til at købe det. Jeg synes virkelig det spiller kanont prisen taget i betragtning. Jeg bruger det udelukkende til film skal man selvfølgelig huske - almindelig musik klarer den okay, men der mærker man, at det halter. Til film synes jeg det er helt super. Jeg tror langt de fleste vil være tilfredse med sådan et sæt - så længe det kun er til film (og Wii! :D)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmmmh går lige over og krammer min WII. overvejer at sætte raymond raving rabbids på og lige gå amok et kvaters tid  hmm dog alt for træt, og har tømmermænd. så det blev kun et lille klap på ovenpå wii'en. mht manglende dynamik ved musik tror jeg at en udskiftning af recieveren vil gøre underværker en gang når der er guld i kisten igen  jeg nyder musik på mit setup lige så meget som film. men jeg har jo som sagt også en yamaha RX-V459. og jeg har hørt at yamaha skulle være ganske udemærkede til stereo
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorvidt noget er godt eller dårligt handler en hel del om hvad man er vant til og selvfølgelig hvad man forventer. Jeg tror ikke længere jeg ville kunne holde af min anlæg som det oprindeligt så ud, men man udvikler sig sammen med sit grej. Jeg har tit overvejet hvornår mit anlæg er "færdigt" og jeg tror desværre aldrig at det bliver det
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |