Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: tab tension just? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt et stewart firehawk lærred med tab tension og motor.I venstre hjørne er der en lille "krøl" som dog ikke genere mig ,men hvis den kunne komme væk vil det selfølgelig være at fortrække.Tror at tab tension måske er lidt for løs.Kan man just det?.der står intet om det i brugermanualen.Eller skal lærredet bare have lov til at hænge lidt.(har lige sat det op idag)
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

er der ingen der kender noget til tab tension eller er det fordi der altid i mere eller mindre omfang vil være buler,også på tab tension

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

På mit TT lærrede er der en skrue i bunden af skinnen, hvor snoren er gjort fast. Den kan jeg bruge til at stramme/løsne lærredet. Jeg vil næsten gætte på det er det samme på dit. Dog skal du lige være opmærksom på at du ikke får strammet lærredet FOR meget, da det giver problemer med buler, fordi det så bliver rullet for stramt op. Mit har også små buler i den sorte afmaskning pga. af de små hægter som snorene er kørt igennem. Det er dog ikke noget der går ud over billedet.

MVH WRONG

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

På mit TT lærrede er der en skrue i bunden af skinnen, hvor snoren er gjort fast. Den kan jeg bruge til at stramme/løsne lærredet. Jeg vil næsten gætte på det er det samme på dit. Dog skal du lige være opmærksom på at du ikke får strammet lærredet FOR meget, da det giver problemer med buler, fordi det så bliver rullet for stramt op. Mit har også små buler i den sorte afmaskning pga. af de små hægter som snorene er kørt igennem. Det er dog ikke noget der går ud over billedet.

MVH WRONGfremgangsmåden er så at løsne skruerne så meget det kan lade sig gøre,hvorefter man strammer det endtil at bulerne er væk?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

fremgangsmåden er så at løsne skruerne så meget det kan lade sig gøre,hvorefter man strammer det endtil at bulerne er væk?

Ja praktisk talt. men kun indtil de lige nøjagtig er væk. Jo løsere jo bedre. Hvis du strammer for meget strækker du selve dugen.

MVH WRONG

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
p.las skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

fremgangsmåden er så at løsne skruerne så meget det kan lade sig gøre,hvorefter man strammer det endtil at bulerne er væk?

Ja praktisk talt. men kun indtil de lige nøjagtig er væk. Jo løsere jo bedre. Hvis du strammer for meget strækker du selve dugen.

MVH WRONG

super

spørgsmålet er om man skulle løsne det og lade det hænge et par dage,hvorefter man strammer det op.Det har trods alt kun været ude af kasseten i sammenlagt 8 timer

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Det kunne du godt prøve at gøre, ja

MVH WRONG

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke omdu kender dugtypen,men jeg kan se du har en hvid som nok er noget stivere.denne her er ca lige så fleksibel som en regnjakke(lidt gummiagtig)og meget tynd,hvilket gør den noget mere hysterisk.Ellers et fedt setup du har.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
jeg ved ikke omdu kender dugtypen,men jeg kan se du har en hvid som nok er noget stivere.denne her er ca lige så fleksibel som en regnjakke(lidt gummiagtig)og meget tynd,hvilket gør den noget mere hysterisk.Ellers et fedt setup du har.

Jo tak. Der er dog sket meget i det setup siden tråden sidst er opdateret.

Min dug er også ret elastisk og tynd, så det er nok nogenlunde det samme. Hvis du har købt lærredet fra nyt og du ikke kan få den væk syntes jeg da du skal kontakte forhandleren.

MVH WRONG

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

p.las skrev:

Jo tak. Der er dog sket meget i det setup siden tråden sidst er opdateret.

Min dug er også ret elastisk og tynd, så det er nok nogenlunde det samme. Hvis du har købt lærredet fra nyt og du ikke kan få den væk syntes jeg da du skal kontakte forhandleren.

MVH WRONG

det tror jeg nu nok at jeg kan.Det har hængt i en time nu ,og den lille smulle som der var er næsten væk.Lærredet er et demo som jeg har fået meget billigt.da firehawken har en meget blank overflade kan man se ALT.Men p.t skal man kigge ind fra siden af for at se en lille variation som går ca 2-3cm ind på lærredet(fluekneppperi)fra spot af er det umuligt at se

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes