| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden længe skal jeg have skiftet mine nuværende højttalere ud med noget "Meget" bedre.
Det skal virkelig være af klasse. For mig er Sonus Faber i høj klasse men vil gerne høre jeres andres syn på denne højttalere.
Og hvilket grej har i haft gode erfaringer med at smide bag dem?
Tråden laves også fordi jeg ved andre også har interresse i denne højttalere.
Ordet er frit!
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er ordet ikke helt frit. Som branchemedlem må man ikke mene noget offentligt om andres produkter, så det er æv.
Prøv at spørge de glade Sf´ ere i Ålborg, de har jo en klub deroppe for SF - altså Sonus Faber.
PS Der er lige udkommet en MkII af Cremonaen...
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Desværre er ordet ikke helt frit. Som branchemedlem må man ikke mene noget offentligt om andres produkter, så det er æv.
Prøv at spørge de glade Sf´ ere i Ålborg, de har jo en klub deroppe for SF - altså Sonus Faber.
PS Der er lige udkommet en MkII af Cremonaen...
|
|
|
Den klub kender jeg godt. Og jeg holder mig helst langt derfra.
Men personligt kan jeg godt lide lyden som er værende varm og ret behagelig. Men vil da gerne høre lidt kritik fra dig af. (lige hvad jeg kan fornemme det er)
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Hi-Sonny-Fi for henvisningen.
SF Cremona er en af dem jeg kigger lidt på. Af andre kan nævnes så forskellige ting som Magneplanar 3.6, Dali Euphonia MS5 og Martin Logan Vantage, men er helt rundt på gulvet.
Lyttes skal der selvfølgelig når tiden kommer og jeg forhåbentlig er mere mobil, men det er jo altid godt med eksterne indtryk, så derfor vil jeg også gerne høre om SF 
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonus faber cremona hmm jeg elsker den højtaleremen den er meget kræsen med hvad du spænder for den
du kan nemt få den til at lyde sløv
mørk og for varm i lyden og med en ringe signal kilde bliver toppen grynet.
Franco serblin som er manden bag sonus faber har en anden
opfattelse af hvad en højtaler er en de fleste ander fabrikanter.
Hans mål er en højtaler der kan genskabe føelsen i musikken hvordan han gør det
ved jeg ikke men det er lykkes ham med cremonaen
Den med andre ord massivt musikalsk
Jeg ved at der blev brugte 3 år på at udvikle den og at det er en meget omfattende og føelsesmæssigt
anstrengende proces der ligger bag cremonaen.
De italiener ser det lidt som skabelsen af et håndlavet instrumenrt
Hvis du søger lidt på netted
rundt i verden vil du også se at det er få mennesker der hader
cremonaen og dem der kan lide den som regl elsker den.
Det er den centrale
modstætning til analytiske høtalere den vil ikke blæse dig omklude med specialeffect detaljer og monster bas men langsomt forføre en ind i
muskikken noget jeg personligt syntes er fantastisk med den højtaler er at den ikke buldre der ud af den er let lydende også lige pluslig når
musikken kræver det har den ligesom om en stor ladning dynamik liggen klar .
jeg har tested den directe op mod gamut l5 som hifihuste vil prøve at
bilde dig ind er meget bedre .
gamut l5 er en god højtaler sikkert for nogen men den har slet ikke den samme magi og musikaltet som cremonaen
noget sælgeren iden grad også mente.
Har også hørt concerto som er fra den billige serie fra sonus faber den testede jeg også mod gamut l5 i kt radio i kbh hvor jeg havde min tact
millennium mk3 med
Igen lyder concertoen meget mere sammenhængende en gamut l5 mere genneført og mere musikalsk
det er min helt ærlige menning
Men lyt selv det er man nød til med højtalere når ja så er der diskanten den lyder i mine bedre end
scanspeak versionen jeg havde gamut l3 før
Nu ser jeg lige du er mega cerwin vega fan i så fald er sonud faber cremona IK noget for dig
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg haft den ol til flere gange.
Du skal føst gøre op med dig selv hvad musik du vil høre,næst er hvad amp og andet udstyr du vil smide på dem.
For de vil gerne have nogle w, mange stedre jeg har hørt dem spillet de ikke for godt, men har også hørt dem hvor de spillet som en drøm.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Den klub kender jeg godt. Og jeg holder mig helst langt derfra.
|
|
|
Som medstifter af denne klub er jeg da rigtig ked af at høre dette, da jeg oprigtig synes vi har en meget rummelig og venlig klub, med entusiastiske medlemmer fra hele verden. Der er alt lige fra entry level til super high end gear.
Hvis du føler dig skidt behandlet af klubmedlemmer eller på anden måde forulempet vil jeg da gerne lægge øre til, så skriv evt. en pm, så vi kan få det ud af verden.
ang. dit spørgsmål på cremona, så er det klogeste måske at vente og se hvad mk2 udgaven byder på. Men der er mange gode speakers derude så det er med at vælge med omhu! 
Venlig hilsen Malthe
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget jeg har lagt mærke til efter utallige besøg hos diverse forhandler og privat personer er at der er rigtigt mange hifi mennesker der ikke
lytter
til musik men mere bruger musikken til at måle hvor meget hifi der er i et givent system.
Jeg har prøvet at lytte til systemer hvor jeg syntes det lød fantastisk fordi det svinger og bringer et smilet frem, hvor imod den anden person
siger ej det lyder ikke så godt fordi der ikke er så meget luft imellem musikkerne osv.
Cremonaen i mine øre tvinger en til ikke at ligge så meget mærke til hifi disiplinerne men til musikken.
Jeg oplever at jeg bliver forført ind i muskiine istedet for at det modsatte hvor man ikke kan nyde musikken fordi man bliver bombedert med
detajler og focus .
Men når det så er sagt har de mere end rigligt opløsning og som sagt før er de meget transperante overfor det udstyr man benytter.
Tommelfinger reglen er undgå mørkt og langtsomt lydende grej som mcintosh og mark levinson heller noget topklasse rør grej eller noget krell.
Jeg har bla hørt dem med en linn chakra 100 w forstærker og det lød underligt nok mere end fantastiskt.
Jeg faldt pladask for denne højtaler enest grund til den ikke står i min stue endnu er jeg bliver nød til at finde ud af om den nye mk2 er bedre
først.
Men jeg tvivler sku på det for den org cremona tog 3 år at udvikle og det var franco serblin der lavede den .
den nye kan ikke ha tagte ret lang tid at udvikle.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Glem alt om de sædvanlige teoretiske hi-fi målekriterier:
Spiller de dybt i bunden og højt i toppen? Mjaaee
Er perspektivet uendeligt? Tjaaeeee
Står tingene uendeligt skarpt defineret: Neeeej ikke altid
Farver de lyden ? Ja for fanden
Hvorfor har du så købt dem ?
De spiller musik, som jeg aldrig har hørt musik gengivet før. Og hvis musikken indeholder detaljer er de der, perspektiv hvis det er til stede, rum og dybde så man ikke er i tvivl og dynamik så det kan virke skræmmende. Men de gør det ikke af sig selv. Så hvis man vil have disse egenskaber frem, skal de trækkes af noget der har overskud.
Det er en højtaler lavet af levende mennesker i tøj med farver på, og ikke akedemikere i hvide kitler, med lidt for mange kuglepenne i venstre brystlomme, og en bærbar under armen.
Som så meget andet fra Italien kan de sikkert dele folk op i tilhængere og modstandere, og ikke så meget midt imellem. Derfor, glem alt dette teoretiske skriveri, og lyt endnu mere. Du vil sikkert blive meget begejstret eller dybt skuffet.
God fornøjelse
Thomas P
__________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas P skrev:
|
Hej
Glem alt om de sædvanlige teoretiske hi-fi målekriterier:
Spiller de dybt i bunden og højt i toppen? Mjaaee
Er perspektivet uendeligt? Tjaaeeee
Står tingene uendeligt skarpt defineret: Neeeej ikke altid
Farver de lyden ? Ja for fanden
Hvorfor har du så købt dem ?
De spiller musik, som jeg aldrig har hørt musik gengivet før. Og hvis musikken indeholder detaljer er de der, perspektiv hvis det er til stede, rum og dybde så man ikke er i tvivl og dynamik så det kan virke skræmmende. Men de gør det ikke af sig selv. Så hvis man vil have disse egenskaber frem, skal de trækkes af noget der har overskud.
Det er en højtaler lavet af levende mennesker i tøj med farver på, og ikke akedemikere i hvide kitler, med lidt for mange kuglepenne i venstre brystlomme, og en bærbar under armen.
Som så meget andet fra Italien kan de sikkert dele folk op i tilhængere og modstandere, og ikke så meget midt imellem. Derfor, glem alt dette teoretiske skriveri, og lyt endnu mere. Du vil sikkert blive meget begejstret eller dybt skuffet.
God fornøjelse
Thomas P
|
|
|

Nice Thomas. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
SNIP
Jeg ved at der blev brugte 3 år på at udvikle den og at det er en meget omfattende og føelsesmæssigt anstrengende proces der ligger bag cremonaen.
SNIP
|
|
|
Yes, sad også og stortudede, da vi var i proces med modstandsrør forleden...
Undskyld, kunne ikke lade være, men en følelsesmæssigt anstrengende proces?

__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej thomas
Ku ikke være mere enig.
Hvad finish har du dem i ?
Jeg har kun set dem i maple men fristes også af graphite versionen.
mvh
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
harmonic skrev:
SNIP
Jeg ved at der blev brugte 3 år på at udvikle den og at det er en meget omfattende og føelsesmæssigt anstrengende proces der ligger bag
cremonaen.
SNIP
|
|
|

|
|
|
Ja for meget følelses plader høre jo ikke hjemme i musik og hifi
Nej forfanden man må for alt iverden holde føelser og sjæl 100 kilometer væk fra det at designe noget der skal genafspiller musik .
tænk nu vis det rent faktsik var musikken frem for talene og målningerne der talte så ville alle de stramrøvet ingenøre jo ha et problem når de
skal diskutere deres uendelige vrøvlen om havd der lyder bedst.
Prøv at læse stereophils anmeldesle af cremonaen og de tilhørende beskrivelse af besøgt hos sonus faber cremona under udviklingen.
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/304sonus/
læs så også ammeldelsen af stradivari.
Måske står der ikke directe at manden tuder hver dag men han ligger føelse og nerve i sit arbejde og det er en alt for sjælent ting i hifi hvis du
spør mig.
mvh
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Frederik Carøe skrev:
harmonic skrev:
SNIP
Jeg ved at der blev brugte 3 år på at udvikle den og at det er en meget omfattende og føelsesmæssigt anstrengende proces der ligger bag cremonaen.
SNIP
|
|
|

|
|
|
Prøv at læse stereophils anmeldesle af cremonaen og de tilhørende beskrivelse af besøgt hos sonus faber cremona under udviklingen.
Måske står der ikke directe at manden tuder hver dag men han ligger føelse og nerve i sit arbejde og det er en alt for sjælent ting i hifi hvis du spør mig.
mvh
mvh |
|
|
Yeps. Sonus faber har altid været kendt for at ligge sjæl i det de laver.
Der er ikke bare tale om hifi men også om kunst. Derfor SF skiller sig sådan ud fra mængden.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til os som ikke aner hvad det er for en højttalere!!:
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes den tar sig meget bedre ud med strengene/frontgittered på
mvh
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Frederik Carøe skrev:
harmonic skrev:
SNIP
SNIP
|
|
|

|
|
|
Nej forfanden man må for alt iverden holde føelser og sjæl 100 kilometer væk fra det at designe noget der skal genafspiller musik . tænk nu vis det rent faktsik var musikken frem for talene og målningerne der talte så ville alle de stramrøvet ingenøre jo ha et problem når de skal diskutere deres uendelige vrøvlen om havd der lyder bedst.
Måske står der ikke directe at manden tuder hver dag men han ligger føelse og nerve i sit arbejde og det er en alt for sjælent ting i hifi hvis du spør mig.
mvh
mvh |
|
|
Du overfortolker mig. Det var ikke negativt ment. Det lød blot skægt.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej thomas
Ku ikke være mere enig.
Hvad finish har du dem i ?
Jeg har kun set dem i maple men fristes også af graphite versionen.
mvh |
|
|
Hej
Jeg har dem i mørk. De er nok en anelse mere diskrete i den finish, end den forøvrigt meget flotte maple. Og ja, det er faktisk en af de eneste højtalere jeg kender, som blot bliver bedre med frontbeklædningen på.
Thomas
Thomas __________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
harmonic skrev:
Frederik Carøe skrev:
harmonic skrev:
SNIP
Jeg ved at der blev brugte 3 år på at udvikle den og at det er en meget omfattende og føelsesmæssigt anstrengende proces der ligger bag
cremonaen.
SNIP
|
|
|

|
|
|
Ja for meget følelses plader høre jo ikke hjemme i musik og hifi Nej forfanden man må for alt iverden holde føelser og sjæl 100
kilometer væk fra det at designe noget der skal genafspiller musik . tænk nu vis det rent faktsik var musikken frem for talene og målningerne der
talte så ville alle de stramrøvet ingenøre jo ha et problem når de skal diskutere deres uendelige vrøvlen om havd der lyder bedst. Prøv at læse
stereophils anmeldesle af cremonaen og de tilhørende beskrivelse af besøgt hos sonus faber cremona under udviklingen. http://
www.stereophile.com/floorloudspeakers/304sonus/ læs så også ammeldelsen af stradivari. Måske står der ikke directe at manden tuder hver dag
men han ligger føelse og nerve i sit arbejde og det er en alt for sjælent ting i hifi hvis du spør mig. mvh mvh |
|
|
Du overfortolker mig. Det var ikke negativt ment. Det lød blot skægt.
|
|
|
Ja det har du sku nok ret i
Men hvad der ellers står mener jeg grav alvorligt.
peac __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |