Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til valg af cdafspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er en forhåbentlig kommende lydentusiast, har dog brug for lidt hjælp til at komme i gang

Mit kommende anlæg lyder som følger:

Denon PRA-1000
Denon POA-1500
Dali 104

har fået foreslået disse cdafspillere:
Rega Planet
Sony QS/ES-serier
Marantz cd-15/16/17/63/6000

Dog synes jeg ikke det har været muligt at finde nogle af disse i ordentlig stand til under 1500,-

Jeg hører kun rockmusik, primært heavy af forskellige grene

Mit spørgsmål ligger så i om nogen af jer har forslag til andre cdafspiller der kunne være et fornuftigt bud i den lidt billigere ende (500-1000,-), uden af det forringer kvaliteten af det samlede anlæg?

Mvh.
René

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med den Kenwood DP-7060, der til salg her i KSB. Lækker lyd fra en fornuftig gammel maskine.

Lyden er sammenhængende uden tendens til at fokuserer på detaljer. Hvilken kan være en fordel med både din musiksmag og Denon-sættets til tider lidt skringre lyd. Kenwood'en giver lyst til fodtramp og hiver dig hen i reolen efter en skive mere

Alternativt er der en Sony CDPXA2ES til 1500,-. Også en dejlig maskine. Dog efter min personlige mening lidt mere hidsig i toppen og med knap så meget "rytme". Men igen, så er det en subjektiv vurdering. Det der taler til Sony'ens fordel er helt klart alderen. Kenwood'en kan være svær at skaffe dele til og den er ved at have en del år på bagen.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Hvad med den Kenwood DP-7060, der til salg her i KSB. Lækker lyd fra en fornuftig gammel maskine.

Lyden er sammenhængende uden tendens til at fokuserer på detaljer. Hvilken kan være en fordel med både din musiksmag og Denon-sættets til tider lidt skringre lyd. Kenwood'en giver lyst til fodtramp og hiver dig hen i reolen efter en skive mere

Alternativt er der en Sony CDPXA2ES til 1500,-. Også en dejlig maskine. Dog efter min personlige mening lidt mere hidsig i toppen og med knap så meget "rytme". Men igen, så er det en subjektiv vurdering. Det der taler til Sony'ens fordel er helt klart alderen. Kenwood'en kan være svær at skaffe dele til og den er ved at have en del år på bagen.

Mange tak for forslagende, dem vil jeg kigge nærmere på :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

jeg synes nu ikke denons stereo produkter er helt så slemme til at være skingre som deres surround, men det ligger da heller ikke på den varme side, men til gengæld kan Dali'erne måske kompensere lidt for det. Et andet bud er vel en denon s10, også en god cd afspiller, der fås relativ billigt

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

1500 kr. mener jeg er en del i overkanten for en XA2ES.

Eller sagt på en anden måde jeg har set dem til under 1000 kr.

Den KENWOOD DP7060 er ca. på niveau lydmæssig med Sony´en til kun 500 kr.

Den vurderer jeg altså til at være et rigtigt godt køb til den pris.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

brasch

jeg synes nu ikke denons stereo produkter er helt så slemme til at være skingre som deres surround, men det ligger da heller ikke på den varme side, men til gengæld kan Dali'erne måske kompensere lidt for det. Et andet bud er vel en denon s10, også en god cd afspiller, der fås relativ billigt

[/QUOTE skrev:

S10'eren er helt klart en lækker maskine også. Det skingre i Denon-produkterne er helt klart værst i SS-receiverne, som du nævner. Jeg synes dog også at enkelte af effektforstærkerne der har samme tendens. Bl.a. de første udgaver af POA-44 og 6600 monoblokkene skulle kombineres med decideret mørkglødet grej,

S10'eren er helt klart en lækker maskine også. Det skingre i Denon-produkterne er helt klart værst i SS-receiverne, som du nævner. Jeg synes dog også at enkelte af effektforstærkerne der har samme tendens. Bl.a. de første udgaver af POA-44 og 6600 monoblokkene skulle kombineres med decideret mørkglødet grej, for at få en sammenhængen i lyden. Men givet; Det er en subjektiv vurdering.

Angående prisen på Sony'en, så følger jeg ikke nok med i Sony's priser til at vide hvad det skal koste brugt. Men ja, indrømmet; jeg vil også efter kenwood'en.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes