| Forfatter |
|
Hygom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg overvejer at springe med på fælleskøbet af Gallo Nucleus Micro fælleskøbet på www.recordere.dk Jeg ved bare ikke om jeg vil bruge så mange penge på det, da jeg jo også skal investere i en forstærker så. Og hvilken skal denne så være hvis den skal være på budget. Den må meget gerne være brugt.
Er der ellers nogen som kan anbefale et andet højttaler sæt som vil spille bedre? Det skal også lige siges at jeg hverken kan lide at se på, eller har plads til store gulvhøjttalere. Design er også vigtigt.
Vh. Hygom.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9425
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er prisniveauet? Der findes mange designsystemer der også spiller fint.
Scandyna Micropod eller B&W LM1 f. eks.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Philips HTS9800W? Højttalerne kan selvfølgelig væg monteres. Headuniten er med tough screen som også kan væg monteres. Til en pris på 5000kr.  Ellers er der f.eks. Harman Kardon HS100 (+ de andre HS versioner)  Ellers er der evt. noget KEF KHT serien som du kan se lidt om her http://www.kef.com/KHT/index.htm Så er der sådan noget som Bose.. som ligger på en pris fra 5000kr og op efter.  Ja der er massere derude. Jeg syntes bestemt ikke at Gallo Nucleus Micro ser spændende ud i forhold til andre produkter på markedet.
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Hvad er prisniveauet? Der findes mange designsystemer der ogs� spiller fint.
Scandyna Micropod eller B&W LM1 f. eks. |
|
|
Det bliver lige popsmart nok hehe :) I hverf fald de micropods der. B&W synes jeg bare er grimme.. gichael3257:
Har du også læst anmeldelsen på www.recordere.dk ? De bliver rost rimelig meget. Altså gallo sættet. Ellers synes jeg bestemt de Bose ser rigtig fede ud. Men kan de også spille højt nok til en fest f.eks.? Kan nu stadig bedre lide designet fra Gallo sættet. Men hvis jeg kan spare penge og få bedre ydelse ved Bose er det vel at foretrække. Kan også godt lide at man spare en god pose penge ved fælleskøb. Du kunne vel ikke finde et link til de bose på hifipriser eller lignende? Er ikke så god til den slags Hvad med forstærker? Har i nogen bud der? Ang. budget har jeg ikke et fast, det kommer an på hvor godt systemet er. Det skal være bang for the buck, hvis I forstår :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Kjeldsen skrev:
|
Hvad er prisniveauet? Der findes mange designsystemer der ogs� spiller fint.
Scandyna Micropod eller B&W LM1 f. eks. |
|
|
Det bliver lige popsmart nok hehe :) I hverf fald de micropods der. B&W synes jeg bare er grimme..
|
|
|

Så er forskellen vel heller ikke større. Fødder er jo valgfri
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kammerat har et sæt Bose 3-2-1 som spiller fint op til fest i hans 50m2 stue..
Bose Acoustimass 6 http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/46551.ht ml
6500kr + fragt.
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu forskellen er til at se hehe.
Det er jo en jungle det her.! Det mest uoverskuelige synes jeg er forstærkeren/receiver (Er der forskel?!). For mig er det nogle kasser som man tilslutter højttalerne til og det eneste man ellers bruger den til er at skrue op og ned for lyden.. hehe. Hvilke er gode? Kan man få en ordentlig surroundreceiver til <2000kr? :S
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Min kammerat har et s�t Bose 3-2-1 som spiller fint op til fest i hans 50m2 stue..
Bose Acoustimass 6 http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/46551.ht ml
6500kr + fragt.
|
|
|
De ser rigtig rigtig fede ud også. Spiller de mon bedre end de gallo, som jeg stadig synes designet er pænest på. :)
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst denne tråd, og tror ikk jeg skal ha Bose alligevel :) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5680&PN =1
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Har lige læst denne tråd, og tror ikk jeg skal ha Bose alligevel :) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5680&PN =1
|
|
|
Du skal ikke regne med væsentligt bedre lyd fra de andre systemer. Alle systemer med så små højttalere, lyder af små højttalere med en subwoofer der brummer i hjørnet
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Synes nu forskellen er til at se hehe.
Det er jo en jungle det her.! Det mest uoverskuelige synes jeg er forstærkeren/receiver (Er der forskel?!). For mig er det nogle kasser som man tilslutter højttalerne til og det eneste man ellers bruger den til er at skrue op og ned for lyden.. hehe. Hvilke er gode? Kan man få en ordentlig surroundreceiver til <2000kr? :S
|
|
|
Forstærker = forstærker lyden.. Reciever = det samme som en forstærker blot med en indbygget radio..
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Så fik jeg det på plads 
Kjeldsen skrev:
Hygom skrev:
|
|
|
Du skal ikke regne med væsentligt bedre lyd fra de andre systemer. Alle systemer med så små højttalere, lyder af små højttalere med en subwoofer der brummer i hjørnet |
|
|
Hmm.. Nu får du mig jo næsten til at overvejer de store skrumler som jeg går ud fra du og de andre entusiaster herinde har  Synes bare de er så grimme og fylder hele lokalet. Kan godt lide det sådan lidt minimalistisk, og derfor ville små højttalere som ikke er så iøjnefaldende være at foretrække.. Men den receiver der. Er der ikke nogen som "tør" give et bud på hvad jeg kunne købe der? Gerne brugt hvis der er penge at spare.
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den her bare noget der dur eller hvad ? :) hehe. Aner ikke særlig meget om det. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214432
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hygom Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Det har jeg aldrig nogensinde hørt om det mærke. Lidt dyrt måske.. Andre som har hørt disse spille?
|
| Til top |
|
| |