Emne: Denon dcd-800 løbeværk ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Lectron Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
er der nogen herinde der ved hvilket løbeværk der sidder i en gammel Denon DCD-800 fra ca. 1989? Har for sjovt prøvet at "tune" i sådan en gammel sag, med nye Elna Silmick II og Carrafine lytter . Alle lytter er blevet "stripped" for plastik, og smurt ind i linolie, ligesom kabinettet indvendigt. Resultatet er forbavsende godt! Har sammenlignet den med flere cd afspillere, og den kan altså bare noget helt magisk. Specielt dynamikken er helt i top. Kun bunden, kunne lade noget tilbage at ønske, da den er en smule "slap".
Nu til mit spørgsmål: Hvor finder jeg ud af hvilket løbeværk der sidder i sådan en svend? Måske passer andre af Denons modeller/løbeværker lige over i? Årsagen er at den desværre engang imellem hopper en smule, og de sidste numre på mange cd plader, har den svært ved at spore på.
Håber hermed at kunne få hjælp til at holde liv i den gamle "Svinger" 
MVH Brian Sørensen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at kan du lide den maskine, og den lyd, så finder du den 10 fold i en DCD3560, der er klasser bedre især hvad løbeværk mm. angår.
Få fat i en sådan, og modeficer den som omtalt her på siderne, samt som du allerede har gjort med din 800, og du vil få alt hvad du savner med DCD800 + en hel masse til!..
Prisen for en DCD3560 ligger mellem 1500 og 2500 kr. alt efter hvor du finder den og hvad stand den er i.
Få en ny laser smid i hvis det ikke allerede ER gjort, og få den lidt serviceret (renset, smurt og justeret mm.) samtidig, og du har en super maskine, der lang overgår DCD800, men samtidig besider alle de kvaliteter du kan lide ved denne...
Set i forhold til hvad du får ud af en 3560 og prisen og hvad det vil koste dig at komme vidre med DCD800'n så er DCD3560 vejen at gå.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miju,
tak for respondsen Har læst lidt om 3560'eren herinde, og den lyder til være meget interessant. Har lyttet på/til en del til alverdens cd afspillere, men der er virkelig ikke mange cd'er af nyere herkomst, der fanger mig rent følelsesmæssigt og engagerende, som den gamle traver (DCD-800). Mærkeligt, synes jeg, da den jo burde have alle odds imod sig, grundet teknikken dengang, kontra idag. Dog spillede den også betydeligt ringere, før jeg pillede i den. Men det er et eller andet sted imponerende, at man med få midler (og ingen teknisk viden= mig ), kan få den til at spille "Bedre" end eks.vis min tidligere Linn Mimik og nu også min Holfi Xandra LE, som jeg iøvrigt har til salg herinde. Når jeg skriver bedre, er det selvfølgelig efter mine ører, hvor andre måske ville være af en anden opfattelse, men den formår altså bare at give mig en "wow" oplevelse hver gang jeg skifter over på den. Mere hul igennem, mere dynamik, mere liv på gamle "Ten Years After" plader fra 60'erne . En elguitar lyder squ af en elguitar, og ikke bare en "tone".
Til sidst vil jeg bare lige tilføje at jeg BESTEMT ikke er Denon fanatiker, snarere tværtimod! Men som du også har skrevet i dine tidligere indlæg ang. DCD3560, så gad jeg godt se/høre den cd, der spiller bedre i prisklassen op til 5000,-! Og igen, med bedre, mener jeg som beskrevet ovenfor. For fejl og mangler, har den skam, men den energi i musikken..........uha altså, bliver altså lige nødt til at smide lidt "Kenny Wayne Sheppard Band" på nu.............
Brian
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak Soka,
det var en side jeg og sikkert også andre herinde kunne bruge 
MVH Brian
|
| Til top |
|
| |
Lectron Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De dukker op nu og da.. men folk er begyndt at holde godt på dem efterhånden...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|