Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Anlæg til min mormor =) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M0rtimer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Min mormor har endelig besluttet sig for at hun vil have en cd afspiller. Men da der ikke bare kan købes en til hendes 50 år gamle B&O anlæg, har jeg fået hende overtalt til at investere i et nyt HI-Fi system.

Da jeg ikke er den største nørd til dette spørger jeg jer til råds (her antyder jeg ikke noget =).

Anyways, hun har et stort hus hvor hun hører musik flere steder, så det er et krav med flere højtaler sæt. Der er i forvejen installeret 2 meget gamle højtalere et par steder i huset, som tanken var at jeg kunne tilslutte oven i de der skal indkøbes. Jeg havde tænkt mig at købe 4 reolhøjtalere da størelse og design har meget at sige for hende, de skulle så opættes i de 2 stuer. Ellers skal anlægget have radio og cd-afspiller og være nemt at betjene. Som nævnt betyder design en del. Da det er en 85 årig dame der skal se på det går det ikke med blinklys og andre spacey finesser ;)

Pris lejet må ikke overstige 10.000 kr.

Håber der er nogen der kan være behjælpelige med at sætte mig igang.

Venlig hilsen

Morten Raun

Til top Vis M0rtimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M0rtimer

markus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej prøv at tage et kik på denne

DENON RCD-100 receiver

www.hifiklubben.dk

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej M0rtimer,

Er du sikker på det B&O ikke har en AUX indgang ? for hvis det har, kan din mormor tilslutte en CD dertil.

Meget "50 år" gammelt B&O er ikke specielt dårligt, så måske er det ikke et stort fremskrift at skifte det ud med et eller andet japanerkram. Samtidig skal du passe på at det ikke er din hifi interesse der ønsker hun skal have nyt anlæg, men derimod et oprigtigt ønske fra hendes side om at få noget nyt. Hvad er det iøvrigt for noget B&O ?. 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hi - Sillesen har ret. En af vore venner har en tonstung gl. Philips receiver der stadig spiller god musik også på cd. Den er såmænd rigtig nice.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
Hi - Sillesen har ret.

Ja, det har han.

Men hvis mormor oprigtigt ønsker sig noget nyt, så tag hende med ud at se på det. Og lad hende betjene det.
Jeg husker med gru da vi købte en fin lille kassettespiller med radio til min mormor. Jeg lavede et hav af bånd til hende og hun ville også gerne høre dem.
Men det der japanerskrammel havde grå tekst på sort baggrund på nogle små knapper, så hun kunne ikke se hvad hun skulle trykke på for at båndmaskinen til at virke..........

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Nemlig, behold det tudsegamle B&O; det holder nok hendes tid ud!!! Køb hende en 1500-2000kr´s CD-spille og led så efter kabler til anlægget. B&O på den tid og idag bruger DIN-stik i stedet for phono-stik.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

M0rtimer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for de hurtige svar. Jeg har tjekket med AUX, der er desværre ingen indgang i den...

Det er heller ikke mine Hi-Fi ønsker der spiller ind, grunden til pris lejeg og de ønsker, er at hun tidligere har villet købe B&O's "Ghettoblaster" men det har jeg fået talt hende fra da jeg synes det er en fantastisk dum måde at bruge 13000kr. Hun har så de ønsker at hun skal kunne høre musik flere steder i huset og det skal være flot design

Håber der stadig er nogle der har nogle bud =)

Morten

Til top Vis M0rtimer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M0rtimer

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

M0rtimer skrev:

Hejsa

Tak for de hurtige svar. Jeg har tjekket med AUX, der er desværre ingen indgang i den...

Det er heller ikke mine Hi-Fi ønsker der spiller ind, grunden til pris lejeg og de ønsker, er at hun tidligere har villet købe B&O's "Ghettoblaster" men det har jeg fået talt hende fra da jeg synes det er en fantastisk dum måde at bruge 13000kr. Hun har så de ønsker at hun skal kunne høre musik flere steder i huset og det skal være flot design

Håber der stadig er nogle der har nogle bud =)

Morten

Jeg kan ikke forstå hvorfor du synes det er en dum måde.

B&O's Beosound 1 koster altså kun 8.995,- + fjernbetjening og der kan du vælge at købe den lidt ældre Beolink 1000 fjernbetjening til ca. 800-900,- istedet for Beo4 til 1.495,-, det ville være det nemmeste system for hende at bruge og den kan flyttes rundt, der er et skjult håndtag i den samt indbygget antenne, og designet er jo ikke værst efter min mening, samtidig spiller den faktisk ganske godt.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

sorlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 03:55 | IP-adresse registreret  

Forslag:

Denon  DRA-1000 receiver      3500 kroner

Denon  DCD-485 CD-afspiller 1700 kroner

Gale 3020 reol højtaler      2400 kroner  ( 4 stk )

Ialt   7600 kroner + evt. højtalerbeslag og ledninger

Ved dog ikke hvordan du skal tilslutte de 6 højtaler, da den kun har 2 sæt udgange. (men det er der nok nogle herinde som ved). Eller måske skulle du nøjes med de to sæt...............

Sorlar

Ps. B&O er ikke så slemt..... Det er ikke kun design, som nogle tror

Til top Vis sorlar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorlar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes