| Forfatter |
|
M0rtimer Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Min mormor har endelig besluttet sig for at hun vil have en cd afspiller. Men da der ikke bare kan købes en til hendes 50 år gamle B&O anlæg, har jeg fået hende overtalt til at investere i et nyt HI-Fi system.
Da jeg ikke er den største nørd til dette spørger jeg jer til råds (her antyder jeg ikke noget =).
Anyways, hun har et stort hus hvor hun hører musik flere steder, så det er et krav med flere højtaler sæt. Der er i forvejen installeret 2 meget gamle højtalere et par steder i huset, som tanken var at jeg kunne tilslutte oven i de der skal indkøbes. Jeg havde tænkt mig at købe 4 reolhøjtalere da størelse og design har meget at sige for hende, de skulle så opættes i de 2 stuer. Ellers skal anlægget have radio og cd-afspiller og være nemt at betjene. Som nævnt betyder design en del. Da det er en 85 årig dame der skal se på det går det ikke med blinklys og andre spacey finesser ;)
Pris lejet må ikke overstige 10.000 kr.
Håber der er nogen der kan være behjælpelige med at sætte mig igang.
Venlig hilsen
Morten Raun
|
| Til top |
|
| |
markus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej prøv at tage et kik på denne
DENON RCD-100 receiver
www.hifiklubben.dk
__________________ du kan se mit udstyr her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5211&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M0rtimer,
Er du sikker på det B&O ikke har en AUX indgang ? for hvis det har, kan din mormor tilslutte en CD dertil.
Meget "50 år" gammelt B&O er ikke specielt dårligt, så måske er det ikke et stort fremskrift at skifte det ud med et eller andet japanerkram. Samtidig skal du passe på at det ikke er din hifi interesse der ønsker hun skal have nyt anlæg, men derimod et oprigtigt ønske fra hendes side om at få noget nyt. Hvad er det iøvrigt for noget B&O ?. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hi - Sillesen har ret. En af vore venner har en tonstung gl. Philips receiver der stadig spiller god musik også på cd. Den er såmænd rigtig nice.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 Januar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Hi - Sillesen har ret. |
|
|
Ja, det har han.
Men hvis mormor oprigtigt ønsker sig noget nyt, så tag hende med ud at se på det. Og lad hende betjene det.
Jeg husker med gru da vi købte en fin lille kassettespiller med radio til min mormor. Jeg lavede et hav af bånd til hende og hun ville også gerne høre dem.
Men det der japanerskrammel havde grå tekst på sort baggrund på nogle små knapper, så hun kunne ikke se hvad hun skulle trykke på for at båndmaskinen til at virke..........
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, behold det tudsegamle B&O; det holder nok hendes tid ud!!! Køb hende en 1500-2000kr´s CD-spille og led så efter kabler til anlægget. B&O på den tid og idag bruger DIN-stik i stedet for phono-stik.
|
| Til top |
|
| |
M0rtimer Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tak for de hurtige svar. Jeg har tjekket med AUX, der er desværre ingen indgang i den...
Det er heller ikke mine Hi-Fi ønsker der spiller ind, grunden til pris lejeg og de ønsker, er at hun tidligere har villet købe B&O's "Ghettoblaster" men det har jeg fået talt hende fra da jeg synes det er en fantastisk dum måde at bruge 13000kr. Hun har så de ønsker at hun skal kunne høre musik flere steder i huset og det skal være flot design
Håber der stadig er nogle der har nogle bud =)
Morten
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
M0rtimer skrev:
|
Hejsa
Tak for de hurtige svar. Jeg har tjekket med AUX, der er desværre ingen indgang i den...
Det er heller ikke mine Hi-Fi ønsker der spiller ind, grunden til pris lejeg og de ønsker, er at hun tidligere har villet købe B&O's "Ghettoblaster" men det har jeg fået talt hende fra da jeg synes det er en fantastisk dum måde at bruge 13000kr. Hun har så de ønsker at hun skal kunne høre musik flere steder i huset og det skal være flot design
Håber der stadig er nogle der har nogle bud =)
Morten
|
|
|
Jeg kan ikke forstå hvorfor du synes det er en dum måde.
B&O's Beosound 1 koster altså kun 8.995,- + fjernbetjening og der kan du vælge at købe den lidt ældre Beolink 1000 fjernbetjening til ca. 800-900,- istedet for Beo4 til 1.495,-, det ville være det nemmeste system for hende at bruge og den kan flyttes rundt, der er et skjult håndtag i den samt indbygget antenne, og designet er jo ikke værst efter min mening, samtidig spiller den faktisk ganske godt.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 03:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forslag:
Denon DRA-1000 receiver 3500 kroner
Denon DCD-485 CD-afspiller 1700 kroner
Gale 3020 reol højtaler 2400 kroner ( 4 stk )
Ialt 7600 kroner + evt. højtalerbeslag og ledninger
Ved dog ikke hvordan du skal tilslutte de 6 højtaler, da den kun har 2 sæt udgange. (men det er der nok nogle herinde som ved ). Eller måske skulle du nøjes med de to sæt...............
Sorlar
Ps. B&O er ikke så slemt..... Det er ikke kun design, som nogle tror
|
| Til top |
|
| |