Forfatter |
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsens værdier. Igennem årene har Bang & Olufsen været dygtige til at beskrive sig selv og sine værdier. Det viser sig eksempelvis, at virksomhedens historiske vision i høj grad har medvirket til at skabe Bang & Olufsens værdiposition.
Bang & Olufsens virksomhed bestræber sig på at undgå sammenstødet mellem design og teknologi, og udvikler produkter der tilpasser sig mennesker og ikke omvendt.
Kunde-Co. Reduceret.
En intern analyse har vist, at 90% der ønsker Bang & Olufsens kataloger ringer for at få dem. Har du en mening om hvorfor folk ikke går ned i butikken og henter dem, og samtidigt får en
snak om de nye og gamle produkter, og så lige en lytter.
Er der noget galt med B&O's butikker ?
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den type mennesker der køber det, jeg var i praktik i aalborg afdelingen, de eneste mennesker vi var ude og installere anlæg ved, brød sig overhovedet ikke om at vide hvordan de fungerede, de skulle bare have dem til at hænge....
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger
Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tit er der jo en god forklaring på hvorfor tal snyder. Hvis de her tal skal holde forudsætter det vel at det er blevet bemærket, noteret og indberettet hver eneste gang en kunde lige har stukket hovedet ind i en butik og har taget et katalog med på vejen ud, det tvivler jeg på at det er.
det er sikkert ekstremt meget nemmere at registrere end oprigning og en udsendning af et katalog og derfor er tallene skæve, tror jeg uden at vide det.
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger
Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
At hente kataloget inde i selve butikken virker måske "knap så eksklusivt" for størstedelen af målgruppen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
JensAndersen Forum Bruger
Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det er vel ret nemt at få et overblik over hvor mange kataloger der er sendt og hvor mange der er uddelt gennem forretningerne. Men jeg er enig at langt de fleste B&O ejere ikke går så meget op i hvordan det virker. De har set det i forretningen og tænker over det et par dage - så bestiller de kataloget
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger
Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1781
|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Hvis de her tal skal holde forudsætter det vel at det er blevet bemærket, noteret og indberettet hver eneste gang en kunde lige har stukket hovedet ind i en butik og har taget et katalog med på vejen ud, det tvivler jeg på at det er.
det er sikkert ekstremt meget nemmere at registrere end oprigning og en udsendning af et katalog og derfor er tallene skæve, tror jeg uden at vide det.
|
|
|
God pointe.
B&O kan jo også have registreret telefon-brochurer-kunderne, samt registreret antallet af evt. kasserede brochurer. og så have trukket de tal fra antallet af trykte brochurer.
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså om folk sniger sig ind i butikken, eller kommer råbende ind efter et, kan man nok se hvor mange der er sendt til butikken, hvordan de er blevet uddelt, gør ikke en forskel på statistikken.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe
Nu handler det jo om hvorfor folk ringer efter katalogerne, og efter en intern statistik IKKE kommer så meget i B&O butikkerne for selv at hente dem.
Så derfor er mit spørgsmål:
Er der noget galt med B&O's butikker ?
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Al Bundy Lukket konto
Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige gode ting om B&O's butikker. De har generelt en god viden om deres produkter (det burde de jo også have gode forudsætninger for), og servicen er rigtigt god.
Når det gælder bestilling af kataloger mm. så er udviklingen at folk forventer at kunne bestille det på nettet - man gider ikke at spilde tiden på at skulle ned i en butik.
Et godt bud er også at kataloger og brochurer er et medie, der synger på et af de sidste vers. Det er for dyrt at producere og sende ud ... særligt når flere og flere bruger nettet til at søge information.
B&O er dog nok en af de virksomheder, der i længst tid vil have glæde af kataloger, idet de jo i høj grad bruger dem til at understøtte deres brand, og de værdier der er knyttet hertil - design og ekslusivitet.
Bundy
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Videre til ovenover: Man kan jo også sige, at det segment B&O henvender sig til, har daglig omgang med krævende computerbrug, og benytter al moderne teknik, idet de oftest har gode stillinger i firmaer, hvor dette er et krav, eller også er deres uddannelse derefter.
Hmm, det er lidt svært, fordi B&O butikkerne er efter min mening, en udemærket oplevelse, hvis det er den type produkter man søger.
Jeg tror det har meget at gøre med, at segmentet ønsker at bruge så lidt tid som muligt på denne investering (ikke generaliserende, der findes naturligvis den modsatte person). De kunder, som tidligere nævnt, jeg kom ud til, havde absolut ingen kommentar til selve produktet, udover at det designmæssigt passer til deres villa og clientel :-).
Nu må folk der elsker B&O for produktet self. ikke blive sure på mig, fordi de har naturligvis også et hav af mennesker der køber det af andre årsager. Jeg syntes dog, at det var en lidt pudsigt billede det gav mig, at de 3-5 folk vi var ude til om dagen, var den type mennesker, vi havde faktisk kun en kunde vi var hos, som havde købt B&O pga. funktionaliteten, det kunne man bare mærke på ham. Han nød og lytte på det anlæg efter vi havde sat det op. Udover det, kunne jeg naturligvis spotte mange herligheder i hans lejlighed, såsom Pioneer fladskærme, B&W højttalere i køkkenet osv.
Men det lidt pudsige er vel egentlig den lidt ældre generation, de har jo været med fra starten, og jeg har et godt eksempel i min egen familie, hvor en ældre herre i en alder af 70, stadigvæk køber b&o, selvom han ikke er speciel rig, men han er i den overbevisning at det er kvalitet og det er det rigtige at købe dansk :-)
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil egentlig godt lige tilføje:
Folk der skal have B&O produkter ved jo egentlig godt hvad de køber, de kender jo som regel i forvejen til produktet eller har andenhåndsviden fra en anden køber. Derfor tror jeg egentlig at alle potentielle købere er klar over, at kvaliteten er helt i top.
Grunden til at de så bestiller kataloget, i stedet for at komme og kigge, er at de først stille og roligt måske vil se, hvad der passer ind hjemme hos dem? De jo godt klar over at kvaliteten altid er der? Det kunne også være en mulighed.
Dette kunne faktisk være ret godt materiale til de Cases man laver på erhvervsuddannelser, eller på ungdomsuddannelsen HHX :)
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger
Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen B og O butikker det er jo fona og Kt radioer
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de sælger det også Jørstad, men det kan være svært at få øje på, 2tal gør det bedre. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine oplevelser i B&O's butikker.
Der er som regel ingen andre kunder i butikken. Personalet kommer ud fra baglokalet, og jeg føler ikke altid de lige oplagt til at ekspedere. Jeg ved jo heller ikke om jeg har afbrudt sælgeren midt i et regnskab.
Jeg går hen til et produkt, og beder om at få fjernet en dækplade for at se tilslutnings mulighederne ved selv syn, og stiller et par tekniske spørgsmål til pecificationer, "hvorfor er der DVI og ikke HDMI bøsning". Her gik det galt, jeg oplevede at min nysgerrighed virkede irriterende.
Under en demonstration af BeoLab 3 var det tydeligt for mig at de pap vægge som højttalerne var monteret på, spillede så meget med at det var umuligt at definere højttalernes lyd. Da jeg kommenterede dette, var kommentaren at det var Bang & Olufsens butiks koncept, og sælgeren ville ikke yderigere diskutere dette.
Ovenstående eks. passer godt overens med wambas indlæg på denne tråd.
wamba skrev:
Det er den type mennesker der køber det, jeg var i praktik i aalborg afdelingen, de mennesker vi var ude og installere anlæg ved, brød sig overhovedet ikke om at vide hvordan de fungerede, de skulle bare have dem til at hænge....
|
|
|
Hvis det er rigtigt, forklare det en del. Kan det virkeligt være sådan, for så falder jeg jo helt uden for normen af Bang & Olufsens "normale" kundekreds.
Det skal retfærdigvis siges, at jeg i sommeren 2006 i BeoCenteret på Frederiksberg, i deres dengang nye BeoBio oplevede en oven ud god betjening.
Det er også tilladt for ejere og medarbejder fra Bang & Olufsens butikker, at komentere dette.
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konkurrencerådet har i år 2002, godkendt B&O's selektive distributionssystem.
B&O's distributionsaftale indeholder de krav, som en forhandler skal leve op til for at være autoriseret forhandler af B&O's audio- video produkter. Der er bl.a. krav til forretningernes indretning, personalets uddannelse og præsentationen af produkterne. Forhandllerbetingelserne gælder alle forhandlere i EU, herunder 300 forhandlere i Danmark.
Konkurrencerådet fandt ligesom i tidligere afgørelser, at B&O er berettiget til at sælge sine produkter i et selektivt distributionssystem, hvor der stilles særlige krav til forhandlernettet. I afgørelsen hæftede Konkurrencerådet sig især ved den bestemmelse i forhandleraftalen, der indebærer et forbud mod postordresalg.
En sådan bestemmelse medfører en risiko for en opdeling af markedet og begrænser forhandlernes adgang til den endelige forbruger. Konkurrencerådet vurderede dog, at bestemmelsen i den konkrete sag ikke havde en mærkbar konkurrencebegrænsende virkning, idet der er andre måder, hvorpå forhandlerne kan foretage fjernsalg, herunder via internettet.
____________________________
Lever forhandlerne så op til det
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger
Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2489
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
En intern analyse har vist, at 90% der ønsker Bang & Olufsens kataloger ringer for at få dem. Har du en mening om hvorfor folk ikke går ned i butikken og henter dem, og samtidigt får en
snak om de nye og gamle produkter, og så lige en lytter.
Er der noget galt med B&O's butikker ?
|
|
|
Måske skyldes det at de vil læse i kataloget for lige at orientere sig lidt inden de indfinder sig i butikken. Bare et bud
Peter Pan skrev:
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ?
|
|
|
De gange jeg har været i en B&O butik har jeg altid fået en god og venlig betjening. Når man ser en B&O butik udefra, kan man måske frygte at stemningen i butikken kan være lidt snobbet og formel. Min erfaring er dog at det slet ikke er tilfældet. Det er i hvert fald ikke betjeningen der afholder mig fra at købe B&O.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|