Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 12:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Er der noget galt med B&O’s butikker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens værdier.
Igennem årene har Bang & Olufsen været dygtige til at beskrive sig selv og sine værdier. Det viser sig eksempelvis, at virksomhedens historiske vision i høj grad har medvirket til at skabe Bang & Olufsens værdiposition.
 
Bang & Olufsens virksomhed bestræber sig på at undgå sammenstødet mellem design og teknologi, og udvikler produkter der tilpasser sig mennesker og ikke omvendt.
Kunde-Co. Reduceret. 
 
En intern analyse har vist, at 90% der ønsker Bang & Olufsens kataloger ringer for at få dem.
Har du en mening om hvorfor folk ikke går ned i butikken og henter dem, og samtidigt får en
snak om de nye og gamle produkter, og så lige en lytter.
 
Er der noget galt med B&O's butikker ?
 
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ?


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det er den type mennesker der køber det, jeg var i praktik i aalborg afdelingen, de eneste mennesker vi var ude og installere anlæg ved, brød sig overhovedet ikke om at vide hvordan de fungerede, de skulle bare have dem til at hænge....
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Tit er der jo en god forklaring på hvorfor tal snyder. Hvis de her tal skal holde forudsætter det vel at det er blevet bemærket, noteret og indberettet hver eneste gang en kunde lige har stukket hovedet ind i en butik og har taget et katalog med på vejen ud, det tvivler jeg på at det er.

 

det er sikkert ekstremt meget nemmere at registrere end oprigning og en udsendning af et katalog og derfor er tallene skæve, tror jeg uden at vide det.

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  


At hente kataloget inde i selve butikken virker måske "knap så eksklusivt" for størstedelen af målgruppen

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hmm det er vel ret nemt at få et overblik over hvor mange kataloger der er sendt og hvor mange der er uddelt gennem forretningerne. Men jeg er enig at langt de fleste B&O ejere ikke går så meget op i hvordan det virker. De har set det i forretningen og tænker over det et par dage - så bestiller de kataloget

__________________
DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
Til top Vis JensAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensAndersen
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Holmbye
Jeg tror du har fat i noget rigtigt der.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1781
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
 Hvis de her tal skal holde forudsætter det vel at det er blevet bemærket, noteret og indberettet hver eneste gang en kunde lige har stukket hovedet ind i en butik og har taget et katalog med på vejen ud, det tvivler jeg på at det er.

det er sikkert ekstremt meget nemmere at registrere end oprigning og en udsendning af et katalog og derfor er tallene skæve, tror jeg uden at vide det.

God pointe.

B&O kan jo også have registreret telefon-brochurer-kunderne, samt registreret antallet af evt. kasserede brochurer. og så have trukket de tal fra antallet af trykte brochurer.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Altså om folk sniger sig ind i butikken, eller kommer råbende ind efter et, kan man nok se hvor mange der er sendt til butikken, hvordan de er blevet uddelt, gør ikke en forskel på statistikken.
Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Soffe
 
Nu handler det jo om hvorfor folk ringer efter katalogerne, og efter en intern statistik IKKE kommer så meget i B&O butikkerne for selv at hente dem.
 
Så derfor er mit spørgsmål:
 
Er der noget galt med B&O's butikker ?
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ?


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige gode ting om B&O's butikker. De har generelt en god viden om deres produkter (det burde de jo også have gode forudsætninger for), og servicen er rigtigt god.

Når det gælder bestilling af kataloger mm. så er udviklingen at folk forventer at kunne bestille det på nettet - man gider ikke at spilde tiden på at skulle ned i en butik.

Et godt bud er også at kataloger og brochurer er et medie, der synger på et af de sidste vers. Det er for dyrt at producere og sende ud ... særligt når flere og flere bruger nettet til at søge information.

B&O er dog nok en af de virksomheder, der i længst tid vil have glæde af kataloger, idet de jo i høj grad bruger dem til at understøtte deres brand, og de værdier der er knyttet hertil - design og ekslusivitet.

Bundy 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Videre til ovenover: Man kan jo også sige, at det segment B&O henvender sig til, har daglig omgang med krævende computerbrug, og benytter al moderne teknik, idet de oftest har gode stillinger i firmaer, hvor dette er et krav, eller også er deres uddannelse derefter.

Hmm, det er lidt svært, fordi B&O butikkerne er efter min mening, en udemærket oplevelse, hvis det er den type produkter man søger.

Jeg tror det har meget at gøre med, at segmentet ønsker at bruge så lidt tid som muligt på denne investering (ikke generaliserende, der findes naturligvis den modsatte person). De kunder, som tidligere nævnt, jeg kom ud til, havde absolut ingen kommentar til selve produktet, udover at det designmæssigt passer til deres villa og clientel :-).

Nu må folk der elsker B&O for produktet self. ikke blive sure på mig, fordi de har naturligvis også et hav af mennesker der køber det af andre årsager. Jeg syntes dog, at det var en lidt pudsigt billede det gav mig, at de 3-5 folk vi var ude til om dagen, var den type mennesker, vi havde faktisk kun en kunde vi var hos, som havde købt B&O pga. funktionaliteten, det kunne man bare mærke på ham. Han nød og lytte på det anlæg efter vi havde sat det op. Udover det, kunne jeg naturligvis spotte mange herligheder i hans lejlighed, såsom Pioneer fladskærme, B&W højttalere i køkkenet osv.

Men det lidt pudsige er vel egentlig den lidt ældre generation, de har jo været med fra starten, og jeg har et godt eksempel i min egen familie, hvor en ældre herre i en alder af 70, stadigvæk køber b&o, selvom han ikke er speciel rig, men han er i den overbevisning at det er kvalitet og det er det rigtige at købe dansk :-)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil egentlig godt lige tilføje:

Folk der skal have B&O produkter ved jo egentlig godt hvad de køber, de kender jo som regel i forvejen til produktet eller har andenhåndsviden fra en anden køber. Derfor tror jeg egentlig at alle potentielle købere er klar over, at kvaliteten er helt i top.

Grunden til at de så bestiller kataloget, i stedet for at komme og kigge, er at de først stille og roligt måske vil se, hvad der passer ind hjemme hos dem? De jo godt klar over at kvaliteten altid er der? Det kunne også være en mulighed.

Dette kunne faktisk være ret godt materiale til de Cases man laver på erhvervsuddannelser, eller på ungdomsuddannelsen HHX :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

jamen B og O butikker det er jo fona og Kt radioer
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Ja de sælger det også Jørstad, men det kan være svært at få øje på, 2tal gør det bedre. 

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Mine oplevelser i B&O's butikker.
 
Der er som regel ingen andre kunder i butikken. Personalet kommer ud fra baglokalet, og jeg føler ikke altid de lige oplagt til at ekspedere. Jeg ved jo heller ikke om jeg har afbrudt sælgeren midt i et regnskab.
 
Jeg går hen til et produkt, og beder om at få fjernet en dækplade for at se tilslutnings mulighederne ved selv syn, og stiller et par tekniske spørgsmål til pecificationer, "hvorfor er der DVI og ikke HDMI bøsning".  Her gik det galt, jeg oplevede at min nysgerrighed virkede irriterende.            
 
Under en demonstration af BeoLab 3 var det tydeligt for mig at de pap vægge som højttalerne var monteret på, spillede så meget med at det var umuligt at definere højttalernes lyd. Da jeg kommenterede dette, var kommentaren at det var Bang & Olufsens butiks koncept, og sælgeren ville ikke yderigere diskutere dette.
 
Ovenstående eks. passer godt overens med wambas indlæg på denne tråd.
 
wamba skrev:
 
Det er den type mennesker der køber det, jeg var i praktik i aalborg afdelingen, de mennesker vi var ude og installere anlæg ved, brød sig overhovedet ikke om at vide hvordan de fungerede, de skulle bare have dem til at hænge....
 
Hvis det er rigtigt, forklare det en del. Kan det virkeligt være sådan, for så falder jeg jo helt uden for normen af Bang & Olufsens "normale" kundekreds. 
 
Det skal retfærdigvis siges, at jeg i sommeren 2006 i BeoCenteret på Frederiksberg, i deres dengang nye BeoBio oplevede en oven ud god betjening.
 
Det er også tilladt for ejere og medarbejder fra Bang & Olufsens butikker, at komentere dette.
 
Mvh. Peter Pan.   


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Konkurrencerådet har i år 2002, godkendt B&O's selektive distributionssystem.
 
B&O's distributionsaftale indeholder de krav, som en forhandler skal leve op til for at være autoriseret forhandler af B&O's audio- video produkter. Der er bl.a. krav til forretningernes indretning, personalets uddannelse og præsentationen af produkterne. Forhandllerbetingelserne gælder alle forhandlere i EU, herunder 300 forhandlere i Danmark.
 
Konkurrencerådet fandt ligesom i tidligere afgørelser, at B&O er berettiget til at sælge sine produkter i et selektivt distributionssystem, hvor der stilles særlige krav til forhandlernettet. I afgørelsen hæftede Konkurrencerådet sig især ved den bestemmelse i forhandleraftalen, der indebærer et forbud mod postordresalg.
 
En sådan bestemmelse medfører en risiko for en opdeling af markedet og begrænser forhandlernes adgang til den endelige forbruger. Konkurrencerådet vurderede dog, at bestemmelsen i den konkrete sag ikke havde en mærkbar konkurrencebegrænsende virkning, idet der er andre måder, hvorpå forhandlerne kan foretage fjernsalg, herunder via internettet.
____________________________
 
Lever forhandlerne så op til det
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
En intern analyse har vist, at 90% der ønsker Bang & Olufsens kataloger ringer for at få dem.
Har du en mening om hvorfor folk ikke går ned i butikken og henter dem, og samtidigt får en
snak om de nye og gamle produkter, og så lige en lytter.
 
Er der noget galt med B&O's butikker ?
 
Måske skyldes det at de vil læse i kataloget for lige at orientere sig lidt inden de indfinder sig i butikken. Bare et bud
 
Peter Pan skrev:
Hvis du har været der, hvad var så din oplevelse ?
De gange jeg har været i en B&O butik har jeg altid fået en god og venlig betjening. Når man ser en B&O butik udefra, kan man måske frygte at stemningen i butikken kan være lidt snobbet og formel. Min erfaring er dog at det slet ikke er tilfældet. Det er i hvert fald ikke betjeningen der afholder mig fra at købe B&O.


__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes