Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 01:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny Surroundreciver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har pt en Sony STR-DB2000 S-Master serie surroundreciver, og ønsker noget der kan stikke den kraft mæssigt og kvalitets mæssigt, den har problemer med at trække min Jamo Sub, så først når display står på -20DB begynder der virkelig at ske noget med subben... Men så spiller vi altså også højt...

Skal siges at Jamo subben er Aktiv 500W 22 Ohm (og ja det er skam rigtig, tjek nedenstående spec...) Så den kræver måske noget mere seriøst hardware end hvad Sony kan lever ??

A 70 SUB/A 7SUB

Design
The compact A 70 SUB/A 7SUB is made of sturdy MDF board, finished with a combination of brushed aluminium and dark high gloss acrylic décor.
Due to the design, A 70 SUB/A 7SUB can be used either as a front or a rear firing subwoofer depending on the actual placement/application and your personal preferences. If placed close to a rear wall the rear-firing option increase the subwoofer output whereas a placement where the subwoofer is not able “breathe” (e.g. inside furniture) the front-firing option would normal be preferable.

Technology
The massive high excursion 10” woofer enables the A 70 SUB/A 7SUB to reproduce low frequencies in a very convincing way despite the very compact cabinet. Compared to size the impact from this subwoofer is simply stunning.
The 450W are delivered by a digital amplifier chosen as a digital amplifier is much more efficient than conventional amplifiers - it simply produces more sound and less heat. And with lower power consumption the need for cooling is significantly reduced which again reduces the size of the heat sinks. Also the circuitry layout itself is more compact which besides space savings also grants shortest possible signals paths and thus optimum sound quality
A digital amplifier is not a cheap solution, but it is the right solution in order to decrease the size and enhance the design of the A 70 SUB/A 7SUB.

Ease of use
The phase and frequency cut off adjustments allow very flexible placing of A 70 SUB/A 7SUB as they facilitates seamless integration with virtually any speaker choice and placement. Also, the elegant blue illuminated volume control on the top of A 70 SUB/A 7SUB enables quick and easy adjustment of the subwoofer level.
Specifications:
Woofer (inch/mm) 10 / 254
Impedance (Ohm) 22k
Weight (kg/lb) 13.5 / 29.8
Dimensions (HxWxD/mm/in) 359x325x344 / 14.1x12.8x13.5
Amplifier Rated Output 500 Watt
Frequency Range 32-200
Crossover Frequency 50-200
phase Adjustable 0 - 180
totalVolume 40.1 / 1.4

Jeg har cirka 8000 kr. Så hvad kan folk anbefale mig herinde ??

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Det er det her sæt jeg har i Jamo, og den nye reciver skal kunne trække det uden problemer...

http://www.hifiimport.dk/HiFi--TV/Hoejttaler/Hoejttalersyste m/Jamo-A707-HCS4

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen

Wipeout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

jeg spørger lige dumt, mest for min egen skyld

men eftersom det er en aktiv sub er den vel i princippet ligeglad med hvad der sidder foran den(?)

prøv at skru op for den på volume knappen ovenpå subwooferen.

Til top Vis Wipeout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wipeout

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Been there done that...

Ved ikke om det er fordi det er en digitalforstærker der sidder i den? at den måske er lidt svære at drive?

Men vil have nye surroundreciver, så gutter HJÆÆÆÆLP mig :D

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Kender hverken din sub eller reciver, men 22k ohms impedans det burde ikke være et problem!

Har du prøvet at sætte den på en alm linieudgang, bare for at tjekke at det ikke er sub udgangen den er gal med? (Og dermed en instilling tidligere i kæden, som står forkert)

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Kan man godt det? nææ har jeg ikke prøvet! meeeen...

Skal have ny reciver lige meget hvad :) så hvad vil folk anbefale til max 8000 kr...

Hvad med NAD ??

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Den her vandt Whats hifi award for bedste afspiller i 2006 best
buy

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=STR-DA120 0ES&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HC S+Home+Cinema+Receiver

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Når subben er aktiv, skal din receiver ikke trække den, men bare sende signal ud til den. Så skal du skrue op for signalet for SUB-kanalen på din receiver.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Det er vigtigt at du fortæller din forstærker at dine front HT er små. Står de til at være store vil din sub være tavs det meste at tiden. Sådan er det i hvert tilfælde på min Pioneer VSX 1015
Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Kan man godt det? nææ har jeg ikke prøvet! meeeen...

Skal have ny reciver lige meget hvad :) så hvad vil folk anbefale til max 8000 kr...

Hvad med NAD ??

NAD har ikke rigtigt noget på banen i øjeblikket, de gamle modeller er netop udgået og de ny ikke kommet endnu, men jeg vil da tro du kan finde en brugt t773 til ca 8000 hvis du er heldig, ellers kan en brugt t763 ikke koste meget mere end 5000, det ud fra den nypris den sluttede med at have

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1113/v/3/sp/3 32445698157332493672

Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Milca15, kunne være jeg lige skulle prøve at kigge på det når jeg kommer hjem :D

Tror faktisk jeg bare har valgt large?? men hvordan vurder man det? altså de højtaler jeg har er gulvtøjtaler fra Jamo... Og det er ikke billige højtaler, sættet kostede omkring 20.000 kr.

Men kigger lige på det med om jeg har sat dem til at være large, thanks for tippet...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes