| Forfatter |
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden at man ikke er hoppet med på fladskærmsbølgen endnu, vil man så kunne se en billedemæssig forbedring ved at koble en Denon 2930 til sin CRT?
Dernæst nogen der ved om der er scart på en Denon 2930?
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
| Siden at man ikke er hoppet med på fladskærmsbølgen endnu, vil man så kunne se en billedemæssig forbedring ved at koble en Denon 2930 til sin CRT?
|
|
|
Hvad er alternativet? Evt. hvilken DVD-afspiller bruger du i dag?
Hattori Hanzo skrev:
Dernæst nogen der ved om der er scart på en Denon 2930? |
|
|
Der er scart på DVD2930. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger en "økonomi" dvd-afspiller lige nu...Sony et eller andet til 2000kr i Fona for 3år siden...sådan set gjort et pænt stykke arbejde men vil gerne opgradere både lyd og billede i et hug...derfor Denon 2930  Godt klar over at det er lyden som forbedres først og fremmest (siden crt herhjemme) men regner med at købe flad til efteråret så derfor to fluer med et smæk her og nu __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
billedkavliteten stiger skam også selvom du har crt-tv derhjemme. En Flad giver jo ikke nødvendigvis bedre billede - Det gør en DVD-2930 til gengæld. Denon har ret godt styr på hvordan man laver et godt billedsignal.
God fornøjelse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er selvfølgelig bare så om Denon sender 2930 med HDMI 1.3 på markedet til efteråret...hmmmm....altså ikke nemt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Spørgsmålet er selvfølgelig bare så om Denon sender 2930 med HDMI 1.3 på markedet til efteråret...hmmmm....altså ikke nemt  |
|
|
det kommer jo på deres nye serie af receivere, men mon ikke de venter med afspillerne til de lancerer et HD format. Der skulle iøvrigt være nogle problemer med xx30 serien de arbejder på at løse. Jeg tror en brugt 2910 eller 3910 ville gøre jobbet rigtigt godt, specielt 3910 er en kvali afspiller. Jeg mener at den væsentligste forskel på de to serier er muligheden for opskalering til 1080p, men det er jo lidt ligemeget for dig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt....da jeg er brændt varm på Sharp XD1E serien __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan skam også bruges med et gammlet CRT TV, man få selfølige ikke glæde af den indbygget scaler i 2930 før at man har en fladskærm med 720p eller 1080p.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
Jeg mener at den væsentligste forskel på de to serier er muligheden for opskalering til 1080p |
|
|
Det er en forsimplet fremstilling, men dog den forskel der lettest kan læses ud af specifikationer.
DVD3930 har general bedre billedebehandling, herunder opskalering og de-interlacing. DVD3930 har derudover bedre opbygning af kabinettet, understøttelse af DivX, bedre A/D converter (interessant hvis man ikke bruger digital billedeudgang), samt andre "småting". __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
brasch skrev:
|
Jeg mener at den væsentligste forskel på de to serier er muligheden for opskalering til 1080p |
|
|
Det er en forsimplet fremstilling, men dog den forskel der lettest kan læses ud af specifikationer.
DVD3930 har general bedre billedebehandling, herunder opskalering og de-interlacing. DVD3930 har derudover bedre opbygning af kabinettet, understøttelse af DivX, bedre A/D converter (interessant hvis man ikke bruger digital billedeudgang), samt andre "småting".
|
|
|
jeg har nu heller ikke set dem i direkte sammenligning, men selvfølgelig bør forskellen være andet end det. Er der ikke problemer med deinterlacing på modellerne, eller er det blevet løst? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Denon 1930 den er 95% lige så god som 2930 og så kan du spare nogle penge og bruge dem på en Bluray-afspiller/HD-DVD-afspiller når disse er blevet bedre og billigere.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Hvad med en Denon 1930 den er 95% lige så god som 2930 og så kan du spare nogle penge og bruge dem på en Bluray-afspiller/HD-DVD-afspiller når disse er blevet bedre og billigere.
Nicolai
|
|
|
det plejer at være sådan med denon at deres to topmodeller (udover ax1va) er i en klasse højere end resten af modellerne hvor 29xx og 39xx er mere ens, hvor man skal have virkeligt godt grej for at hive det sidste ud af 39xx. Men i øjeblikket er den store af toshibas HD DVD'er også en af de bedste afspillere til almindelige dvd'er i prisklassen, så det er muligt der vil være noget at hente ved at købe den, uanset om man er til hd dvd eller blu ray __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
Nicolai |
|
|
Ja må indrømme at tanken har strejfet mig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Nicolai
|
|
|
Ja må indrømme at tanken har strejfet mig  |
|
|
er det virkelig rigtig.Kunne godt forestille mig at coaxialudgangen på de 2 store var væsentlig bedre
|
| Til top |
|
| |