| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hvor stor betydning har forstærkeren for rumfornemmelse når man hører musik ? Jeg har sammen med en kammerat hørt en Cayin 252B med et par Audiovector MI3 højtalere på. Det setup var rimelig meget intolerant overfor lyttepositionen, jeg troede at der kun var lyd i højre højtaler og han troede at der kun var lyd i venstre højtaler  Stillede man sig præcist i midten fik man "stereo" lyden. Vi havde inden da hørt en NAD 372 sammen med et par Dali højtaler, kan desværre ikke huske hvilke, men mener at de lå i prisklassen ca. 12000,- for et sæt. Her var stereofornemmelsen en helt ande. På trods af, at vi også der sad ved siden af hinanden fik vi stadig stereo, ikke kun lyd fra en højtaler. Vi kunne tydeligt høre hvor de forskellige instrumenter var henne i rummet. Nu er det selvfølgelig 2 vidt forskellige setup's, men det var også 2 vidt forskellige oplevelser, ville helt klart sætte mine penge i NAD og Dali højtalerne, hvis jeg skulle vælge. Hvor stor en betydning har forstærkeren for rumfornemmelsen ? Jeg har jo læst så meget godt om Cayin, så jeg regner da ikke med at det er den er synderen, eller hvad ? \Dennis
|