Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Mest for pengene (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Lidt i fortsættelse af tråden med High-End kunne jeg tænke mig at drøfte lidt til den modsatte side.

Hvor "lavt" kan man gå og alligevel kalde sig entusiast? Personligt er jeg fanget lidt i dilemmaet at kone og børn en gang i mellem skal have lidt mad, tøj og så videre. Dette bevirker at anskaffelsesfrekvensen ikke er optimal.

Dog tillader jeg mig alligevel at kalde mig entusiast, dels fordi at jeg har umådelige glæde ved at lytte til musik.

Det sjove ved det er egentlig at glæden ved musikken faktisk først opstod efter at jeg havde indset at de såkaldte "ultimative" produkter lå uden for min rækkevidde.

Til oplysning kan anføres at jeg p.t. hører på: Electrocompaniet ECI1, Original et eller andet cd-spille (en kinesisk OEM-producent af Cayin udstyr der er Kinesisk?? ) over nogen Mike J konstruerede højttalere. Dette er bestemt ikke noget skelsættende og jeg vil tro at det kan realiseres for kr. 10-13k alt efter kabler. Men det spiller dejligt.

Jeg finder udviklingen fra Kina og fra digitaliseringen af forstærkere fasinerende, her produceres produkter til en brøkdel af prisen af traditionelle lande/teknologier, kvaliteten er tilsyneladende den samme i og med uhyggelig meget bliver OEM-produceret derude, Husk Mark Levinson (the person) Rose forstærkere der kunne købes direkte til en krumme af ML Red Rose prisen.

Med frygt for alt for rabiate indlæg ville jeg således gerne høre, er hifiinteresse bundet på produkter eller på hvad disse kan afstedkomme? Tåbeligt spørgsmål objektivt set, men ved lidt selverkendelse må de fleste vel erkende at produktfiksering ikke er et ukendt begreb. (EC er vejen! for mig).

Modtager gerne prygl!

MVh - Morten, begynder

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Man er vel hifi-entusiast (nørd ) når ens interesse er de elektroniske komponenter til afspilning af musik og søgningen efter nøjagtig den sammensætning der gør en tilfreds eller?! Her er det IMO ikke prisen der er afgørende (vi skal alle begynde et sted), men netop den evige jagt efter forbedringer i afspilningskæden...?

En hifi-entusiast skal samtidig have en interesse for musikken, men jeg har dog set tilfælde hvor det ikke var tilfældet  Her var det kun grejet og dets blæreværdi der rigtig betød noget

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes