| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth !
Jeg lyttede selv til sådan en fætter, da jeg var ude at kigge på standerhøjttaler for et års tid siden. I den forbindelse lyttede jeg bl.a. også på Vienna Acoustic's "Haydn", Monitor Audio's "GS10", System Audio's "SA2K", Raidho's "Emilie Baby" og B&W's "805S", og jeg må sige, at AudioVector's lille på ingen måde imponerede mig. Den virkede både kedelig, unaturlig og lød på alle måder som mit gamle System Audio, der ikke ligefrem er noget, som jeg har lyst til at lytte mere end højst nødvendigt på.
Jeg endte ud med selv at købe de GamuT L3'ere, som jeg har nu, men de er så også i en lidt anden prisklasse. De er det mest neutrale og kildetro sæt, jeg nogensinde har hørt, og jeg har endnu til gode at høre selv mit med ret skidt udstyr foran slået på de punkter, som jeg vægter højest.
Skulle jeg købe en højttaler i blandt de andre, blev det nok Monitor Audio's GS10'er, fordi den lød mindst af farvelade i forhold til de andre. Haydn og 805S holder jeg mig langt fra, men SA2K og Emilie Baby kan sagtens bruges, hvis dit musik fordrer dem. De vil gerne have noget pænt indspillet pling plang-musik ala. akustisk guitar, hvis de skal virke overbevisende, eller det indtryk fik jeg i hvert fald, da jeg hørte dem.
Mvh Julian Stengaard
|