| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenwood folkens!
Jeg ved godt at denne tråd er gammel, men bedre sent end aldrig! National Semiconductor har lavet en vild og blodig opamp som passer som fod i hose i kenwood sættet, nemlig LM4562. Den koster lidt penge og kan fås hos bl.andet Farnel. Man kan også få et prøvesæt tilsendt hvis man er heldig. Prøv på deres hjemmeside. Denne opamp er også fremragende til modifikation af pre, tuner og CD i L-1000 sættet. Jeg ved ikke hvor meget det giver at bytte dem ud med de originale. De er egentlig ikke specielt dårlige.........
Med hensyn til lytter og strømforsyning, er det værste ikke at de kun er på 22000 uF. Men at begge kanaler skal dele de to lytter der til rådighed. Dette er et ubehageligt kompromis da resten af forstærkeren er ren dual mono. Ret dumt design! Kenwood havde faktisk også planlagt at der skulle sidde 4x 47000 uF, hvilket kan ses af en pressemeddelse om sættet. Men der mangler lige lidt plads. Jeg har fundet nogle lytter på ebay på 47000 uF som kan være der (to af dem altså). de to andre må man så bygge ind i en boks ved siden af med et speakon eller lign stik. Har ikke modificeret endnu, men jeg skal nok vende tilbage.......(har lige en Baby på 3. mdr, så...)
Jeg har nu ikke tænkt mig at lave HF's modifikation forforstærkeren, da jeg er temmelig uenig i den måde det er gjort på. Jeg bryder mig bl.a ikke om elimineringen af de forskelige DC områder. Da jeg kører balanceret, er det ikke aktuelt for mig at modificere effekttrinnet i signalvejen. Der er nemlig ingen opamp eller lign.
Drop mig en privatmail, hvis I stadig er intereseret i artiklerne eller diagrammer for den sags skyld......
Bedste hilsner NP
|