Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Tilslutning af head-amp, hvordan ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg går og roder lidt med måske at prøve en af de lækre Grado-fætre men mit spørgsmål går på hvordan man tilslutter en head-amp, altså signalkablet fra cd'en ? Skal man hive kablet ud af sin normale forstærker og tilslutte dem til head-amp'en eller hvordan foregår det ? Det kan da gå hen og blive noget værre kabel roderi   

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jo dog kan nogen headamps fås med in og ud og samtidig fås nogle cdafspillere med 2 x line out.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej Acer

Du kan tilslutte din hovedtelefonforstærker på din forstærkers Tape Out / Rec Out (kært barn har mange navne), og når du så vil lytte på dine hovedtelefoner, vælger du denne udgang på forstærkeren.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jo dog kan nogen headamps fås med in og ud og samtidig fås nogle cdafspillere med 2 x line out.

Min anden linieudgang er en variabel så den vil jeg ikke bruge

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:

Hej Acer

Du kan tilslutte din hovedtelefonforstærker på din forstærkers Tape Out / Rec Out (kært barn har mange navne), og når du så vil lytte på dine hovedtelefoner, vælger du denne udgang på forstærkeren.

Smart måde at gøre det på, så skal jeg bare have fundet ud af om min receiver har sådan en tape out-udgang

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hvilke hørebøffer skal men gå efter ? Jeg har engang haft Sennheiser og kunne ikke holde det trykken på ørene ud, en af grundene til jeg svor aldrig hørebøffer igen men jeg kan nu godt se fordelen ved at kunne høre sin musik uden af forstyrre andre da vi jo er nogen der godt kan li' det lidt højt

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hvis man er "hardcore", så tilslutter man direkte fra CD-afspiller tll head-amp 

ja ja, jeg ved godt at man så ikke har musik til sin forstærker / højttalere, men hvis man prioriterer head-fi 100%, er det den "rigtige" løsning. Man kan jo osse bare skifte kablerne tilbage til sin almindelige stereo-forstærker, når man er færdig med "bøfferne"
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Søren84 skrev:

Hej Acer

Smart måde at gøre det på, så skal jeg bare have fundet ud af om min receiver har sådan en tape out-udgang

Det tror jeg bestemt den har

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Hvis man er "hardcore", så tilslutter man direkte fra CD-afspiller tll head-amp 

ja ja, jeg ved godt at man så ikke har musik til sin forstærker / højttalere, men hvis man prioriterer head-fi 100%, er det den "rigtige" løsning. Man kan jo osse bare skifte kablerne tilbage til sin almindelige stereo-forstærker, når man er færdig med "bøfferne"

Klart, men jeg ville kune bruge bøfferne som et supplement . Har haft lidt kig på den RS2, kan den anbefales ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Køb et par MS-Pro, de siges at lyde bedre end RS-1´erne, om det er sandt ved jeg ikke, men hvis jeg skulle have mig et par Grado/allesandro mere, så ville det være sådan et par.
De går fra tid til anden inde på køb/salg forumet på head-fi, typisk til omkring 3500kr.

Men er du helt fast på Grado lyden eller? Og skal det være de helt store modeller, for jeg vil sige som en starter ville jeg nok købe et par sr225, de minder lydmæssigt om Rs-1, og er genialle til Rock!!! Jeg går faktisk og tænker på at sælge mine pga. mine beyerdynamic, så det kan jo være du ser et par opslået inde på køb/salg forumet
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Har haft lidt kig på den RS2, kan den anbefales ?

NEJ !

Da jeg skulle købe Grado første gang, hørte jeg flere modeller. RS2 var skuffende i forhold til prisen. 225 og 325 er faktisk bedre (såvidt jeg husker), og samtidig billigere. Underligt, for sådan plejer det ikke at være, men det var altså tilfældet.

Jeg endte med at købe RS1, som jeg senere solgte. Dem var jeg glad for, men havde lidt svært med puderne direkte på ørene. Derfor købte jeg GS 1000, men det er en helt anden historie.....

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Kalle, der er nu stadig nogen der godt kan lide RS-2, jeg mener sågar nogen på head-fi bedre kan lide dem end RS-1 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Kalle, der er nu stadig nogen der godt kan lide RS-2, jeg mener sågar nogen på head-fi bedre kan lide dem end RS-1 

Underligt ? Det jeg hørte (forskellen) ville have været iorden, hvis man byttede rundt på priserne mellem RS1 og RS2, men ved nærmere eftertanke, så kunne det jo godt være at den ene "model"  i butikken ikke var helt færdig-tilspillet, da jeg lyttede til dem, men det kan jeg ikke hverken be- eller afkræfte.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være mere optimalt at sætte dem som pre-out ? eller hvorn ? (uden at vide ufatteligt meget om det) Men så får man vel det fulde signal videre ud til bøfferne (ampen)
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Ville det ikke være mere optimalt at sætte dem som pre-out ? eller hvorn ? (uden at vide ufatteligt meget om det) Men så får man vel det fulde signal videre ud til bøfferne (ampen)

Nope, Tape /Rec out er løsningen. Det giver det fulde signal. Pre-out er jo dæmpet af volumenkontrollen.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Men er du helt fast på Grado lyden eller? Og skal det være de helt store modeller, for jeg vil sige som en starter ville jeg nok købe et par sr225, de minder lydmæssigt om Rs-1, og er genialle til Rock!!! Jeg går faktisk og tænker på at sælge mine pga. mine beyerdynamic, så det kan jo være du ser et par opslået inde på køb/salg forumet

Næ, jeg er ikke fikset på deres lyd - har faktisk aldrig hørt dem, men har kun hørt godt om dem. Udover Sennheiser så har jeg haft et par AKG på ørene for lang tid siden, husker ikke modellen men jeg syntes umiddelbart Sennheiser havde en bedre klang. Stax var jo også en mulighed, men de er vist for dyre.....jeg vil helst ikke over de 4-5k og så skal de helst være nye . Den 225'er var da en mulighed

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at sr225 er den bedste pris/performance Grado, og når man tænker på at de koster ca. 600-700 kr brugt, så vil jeg mene det som foræret. Det er også den primære grund til at jeg ikke har solgt mine, da jeg synes, at selvom jeg ikke bruger dem særligt meget, så er koster de ikke det store at have liggende.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvis din CDfaspiller har optisk eller coaksial kan du bruge det i din "normale" forstærker og sende det analoge signal ind i din headamp..

Det virker fint for mig, dog bruger jeg bare både den optiske og coaksiale, da min forstærker kan tage digitalt input, jeg har så tilsluttet min ipod gennem den analoge indgang så kan jeg vælge mellem to kilder ved at skifte mellem "digital" og "analog" på min headamp, er det ikke bare skidesmart ???

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Har læst mig lidt til på Audioreview at netop RS1 & 2 skulle kunne blive ubehagelige efter blot en times lytning fordi de er helt runde og presser på ørene, øv ha' da  det var netop derfor jeg opgav sennheiser + at man ikke kunne få nye skumgummipuder

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt at man skal være lidt "iron-ear" mht til grado, men man vænner sig til det, og sennheiser 414 padsne kan sættes på, hvilket gør dem mere behagelige, men der findes mange forskellige pads til dem.

Hvis de skal sidde rundt om øret kan du købe gs1000, de er større

Ellers kan du købe highend sennehsier som 650 eller beyerdynamic dt880 som begge er meget behagelige, og på ebay.de er de ok billige - ca 1600kr

Og en anden ting... fy fy audioreview.... head-fi.org

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum