| Forfatter |
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg skal ud og havde mig et par sennheiser hovedtelefoner men ved ikke rigtig hvad for en model jeg skal købe. Der skal være god bas og og god lyd med detaljeret lydbillede og skal kunne spille højt. Har kigget på sennheiser hd 650 som skulle være noget af det bedste jeg har ikke tænkt mig at sætte dem direkte til lydkortet men til en hovedtelefon forstærker. har nemlig lige købt hd 555 men syntes ikke de levere bas nok til spil men til musik er det godt men det er jo ikke lige det jeg ville havde.
på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører selv et sæt HD600 over en M^3 hovedtelefonforstærker fra mit Creative X-Fi Fatal1ty lydkort... Lydkortet alene kunne nu også trække dem, men det er jo altid rart med kraftoverskud...
Hvis jeg var dig og det var bas der mangler ville jeg nok pille ved equalizeren i stedet for at se på et nyt sæt dyre hovedtelefoner (jeg skulle vist egentlig nødig snakke). Eventuelt lav en hovedtelefonforstærker med bas-boost og styr det derigennem...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du skal holde dig fra senneheiser 650 til gaming, jeg anbefaler som regel (i prioriteret rækkefølge): - Beyerdynamic dt770 (80ohms udgaven)
- Philips hd1000
- Sennheiser 595
- Sony xd400
- Audio technica a500-a900 serien (a500 er fin)
Hvis du gerne vi ha bass, så bør du tage dt770, da de er relativt bastunge.
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede
jeg har redigeret på equalizeren men det der så er problemet er at de begynder at skrate det er derfor jeg skal havde nogle hvor bassen er stærkere og kan klare mere
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD-555 kan ikke byde på det "smæk" der gerne må være ifm. gaming, men det kan HD-280. Her er der masser af bas og drama, men vær forberedt på at de, qua det lukkede princip, ikke er helt så frie i lyden som de åbne konstruktioner, men det er bestemt ikke noget der generer.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør man spørge hvilket lydkort du har?
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede
jeg har det samme som dig creative x-fi fatal1ty så det skulle da ikke være lydkortet der er problemet men giver dine hd 600 en god bas og kan de spille høj´, med detaljeret lyd.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu stadig mene at til gaming der egner hd600 sig ik så godt til, fordi:
Høj impedans, og svær at trække Bygget til musik =! gaming Pris
Jeg vil sige at når man her i DK, kan få et par dt770 til 1000kr så det det man skal gå efter.
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været yderst glad for mine dt 990 pro..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da give dem en omgang i aften uden min M^3 hovedtelefonforstærker, men hvis ikke jeg husker forkert havde kortet ingen som helst problemer med at trække hovedtelefonerne uden forstærkeren...
Musik eller gaming, det er LYD der skal gengives. Vær dog opmærksom på at spil-lyd ofte ikke er af bedste kvalitet. Detaljemæssigt klarer de sig fint, og især orientering i spil som CounterStrike: Source har fået et løft nu hvor man tydeligt hører fjendernes placering.
Jeg kører signalet fra bagsiden af kortet for der er vist noget med at frontboksens udtag ikke giver nær den samme kvalitet.
Kortet er forresten modificeret med ny kapacitor og ny OpAmp, jeg kan give dig et link hvis du er interesseret...
Angående prisen fandt jeg mine hos en dansk internetforhandler til 1.400 og har ikke fortrudt (ligesom jeg heller ikke har fortrudt de op mod 2.600 mit hovedtelefonforstærker-projekt efterhånden er ved at have kostet mig). Jeg har et OK stereo/surround-setup (NAD T753V2 samt Dali Blue), men ender alligevel som regel foran computeren med mine HD600 på...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik =! gaming, fordi som du siger at lyden er af en dårligere kvali.
Derfor vil eks. hd650, beyer dt880 være dårlige valg da de er meget afslørende, desuden vil man typisk have mere bass i spil.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahem, jeg sagde ofte, ikke altid. Hvis Sennheiser som jeg også hører musik på sin computer mener jeg bestemt HD600 er et godt bud, også selvom den kan virke "afslørende" hvis en spilproducent er gået på kompromis med lyden. Jeg er ikke selv basfreak, men er da sikker på at mine HD600 vil kunne stille de fleste tilfreds hvad det angår.
Dermed ikke sagt at dine forslag ikke er gode også, jeg er religiøs, men ikke fanatiker... 
Bare fordi visse spilproducenter sløser mener jeg ikke man selv bør gå på kompromis med kvaliteten af ens lytteudstyr.
@sennheiser: Du kan jo kigge forbi i aften og lytte på mit udstyr... 
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede
tak for tilbudet, jeg ville meget gerne men jeg har ikke bil og bor på lolland i Nakskov hvor bor du hen af?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i Slagelse, derfor jeg tilbød det, tænkte du måske havde ærinder deroppeaf alligevel...
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om dit lydkort kan sende optisk signaler ud, men hvis det kan var det måske en ide at overveje et surround sæt, har nogle Sony sammen med en Xbox. Det fungere godt, giver virkelig en ekstra dimension i spil.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm
folk på head-fi anbefaler dt880, fordi de har en suveræn soundstage og er meget detaljeret..
Eller måske phillips hp 1000 var noget ?? de er også fine til detaljer og er lidt "mørkere end dt880 og skal du have et surround sæt ligger de lige til højrebenet, de kan nemlig fåes i et sæt der hedder sbc1500 incl forstærker/surrounddecoder de spiller faktisk væsentlig bedre end prisen antyder..
Du kan sikkert finde sættet på Ebay.de det gjorde jeg og betalte kun 125€ for sættet, hvilket jeg anser for et røverkøb for HP1000 koster129€ alene..
edit: HP1000 er kun 32 ohm så de er meget lette at trække
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og hvis det SKAL være Sennheiser så overvej lige om det er dét værd at lange de sidste skejser over disken for HD650, mine HD600 gør det altså RIGTIG godt...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give techtrino helt ret i at DT770 formentligt vil være det bedste til dit formål.. De lyder godt, er lukkede, meget komfortable og har ganske kraftig og dyb bas. Forstiller mig at de må være fantastiske til gaming... koster under 1000 kr på engelske Ebay i 80 ohms versionen som er den som du bør gå efter hvis du skal have DT770
|
| Til top |
|
| |