| Forfatter |
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellere bedre kvalitet programmer end bedre kvalitet billede og de samme l**te programmer. 
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Cyber-Frog skriver, helle beder kvalitets programer end HDTV, DR skal jo spare så mon ikke dette gå ud over HDTV fra den kant, og TDC har vist aldrig fået deres HD decoder til at virke rigtig, selv om den er til salg, har jeg hørst at den først kan lev. til jul.
Der er som også der der har set TV over en god modtagelse og her er forskel til et ringe HDTV ikke så stort, så helle rigtig god normalet TV ende noget ringe HDTV, det med cable TV har ligesom ikke rigtig nogle valg mullighede da de har det ringes TV signale af alle, her er digital TV en hjælp for at få et god TV siginal.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allerede nu tilbyder Canal Digital 5 HDTV kanaler, som kan modtages via parabol:
1. Canal+ Film HD 2. Canal+ Sport HD 3. Discovery HD 4. National Geographic HD 5. VOOM HD
Iøvrigt har Canal Digital allerede annonceret den 6. HDTV kanal. Den kommer til at hedde Silver HD, og kommer til at vise lidt mere "kunstneriske" og prisbelønnede film.
Jeg har kunnet modtage Canal Digitals HD-kanaler i et stykke tid, og kan varmt anbefale dem.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Perejvind - Er skam godt klar over det ( " for at komme i gang / få flere hd-kanaler" ).. men jo flere der udbyder det jo større er konkurrencen, og dermed er kvaliteten af det vi kan få lov og se som HD større... __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pt
Canal+ Film HD
Discovery HD
Og betaler gerne for mere
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betyder ikke det store for mig ligen nu. Vil selvfølgelig gerne have det, men gider ikke betale mere for det nu. Venter til der kommer HD via kabeltv eller lignende  __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er vildt flot og lækkert HDTV. Men syntes også udbudet er for lille og med en høj pris til følge.......
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor en skærm/lærred skal man egentlig ha' for at få fornøjelse af HD, BluRay osv???
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et godt spørgsmål, det er bare forkert.
26 tommer Fladskærme er ikke højere end 22 tommer 4:3 CRT. Hvad højden betyder? Det er den som er alt afgørende for gå fra 768 til 1080 Linier klart nok. Om man kører med 1024 eller 1980 vandret er, nå ja 
HDTV standarderne er jo så gamle at disse var ment til Nyde på Billedrørs skærme, med de størrelser man brugte i sidste årtusinde.
For mig er det mere tankevækkende at det blev Fladskærmene der endeligt skabte behov for Ægte digitalt 16:9. Godt nok almindeligt 625i PAL men alligevel (SCART).
I længden spise Fladskærmene af med et 4:3 Letterboks, så kunne man ligeså godt glemme disse Flade, og så har jeg endda skrevet det pænt.
Jeg mener de seere med 16:9 CRT skærme syntes være vældig tilfredse, altså de kunne godt undvære HDTV.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortsat
Årsagen til man ikke for længst var begyndt sende 16:9 Anamorfisk, var fordi man dengang var bange for hvad dette ville gøre ved Udviklingen indenfor HDTV. Dette viste sig være uden betydning der skete absolut intet. Nada.
Til gengæld blev det bydende nødvendigt sende 16:9 Anamorfisk via det Digital Net.
Ægte 16:9 via det digitale net er parallelt til ordene Anamorfisk. Anamorfisk betyder her man anvender samtlige de 576 linier i PAL-signalet. Og det er herfra mit krav om ordene Ægte 21:9 hhv. 22:9 stammer. Højden af et billede på en 35 mm film er den "samme" uanset hvilket Anamorfisk format man anvender, og hvis billedet på filmen er gjort lavere, "snyder man på vægten"
Ægte 21:9 vil for resten se bedre ud på en CRT skærm end på en HDTV skærm. Nogen vil sige et 16:9 CRT Tv ikke har en omskifter til 21:9, og det er så sandt som det er sagt, men et 4:3 Tv bør eller skal have en 16:9 omskifter ifølge indtil flere indlæg. Så tricket kan vel gentages?
Dette indlæge er mere et angreb på noget som er alt alt for Sent. EBU med flere.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet en Sonys blueray PS 3....hold da kæft et billede........HD....taaaaaaaaaaaaaaaaaaak nu.
|
| Til top |
|
| |