| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal ud og have mig nogle højtalere, og jeg har kigget på tre forskellige:
B&W XT4
B&W 703
B&W 804S
Men mit sprg. er, hvor stor er forskellen for et dødeligt menneske som mig? Andre forslag i den prisklasse (MAKS. 15.000 pr. stk.) helst under, er meget velset...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, du kan vel købe et sæt Vienna strauss for ca. 20.000. De er selvfølgelig så brugte, men det ville jeg gå efter. ALternativt Vienna Concert Grand, sådan et koster vel 15-17.000...
Ved ikke om du overhovedet har interesse i dette mærke, men i min terminologi er det en sublim højttaler.
Tjek evt. www.Vassagohifi.com
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo alt an på dit rum og hvad du ellers har af anlæg. Men hvis du alligevel ikke kan høre forskel er der vel ikke grund til at spendere så mange penge i nye højttalere
Jeg bryder mig ikke så meget om B&W men hvis lyden passer dig ville jeg da låne alle 3 med hjem og høre dem. Det er den ENESTE måde at finde ud ad hvad der dur for dig.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det minder mig om... hvor mange W er diverse højtalere på, da der kun står at forstærker skal min. have 50-200W??? Mine gamle spillede 180W rated og 270Music W
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalere har ingen watt(medmindre de er aktive). Kun det vat der brugt indvendigt til at dæmpe med
Glem alt om de w opgivelser. Det der betyder noget er omd in forstærker er strømstærk nok til at kunne styre højttalerne når det går vildt for sig.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men de skal jo gerne kunne spille højt nok gider ikke ha nogen der stopper når naboerne kan begynde at høre med:D
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, ville lige sige at B&W generalt er svære at trække. Specielt XT4 da den har et meget speciel kabinet, og dette har så resulteret i en følsomhed på kun 86. Så de kræver en virkelig stærk forst. hvis de skal spille højt.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Jeg står og skal ud og have mig nogle højtalere, og jeg har kigget på tre forskellige:
B&W XT4
B&W 703
B&W 804S
Men mit sprg. er, hvor stor er forskellen for et dødeligt menneske som mig? Andre forslag i den prisklasse (MAKS. 15.000 pr. stk.) helst under, er meget velset...
|
|
|
Personligt synes det er nogle underlige højttalere at stille op od hinanden, XT4 er en design højttaler som er kreeret for at se pæn ud og sekundært har man så spekuleret over hvordan den skulle spille. Og så er der jo også nogle ret store prisforskeller mellem de tre forskellige modeller. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay der er blevet lavet lidt om på det, højtalerne skal kun bruges til at spille et rum på 15m2 op, hvilke højtalere skal bruges til dette??
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
| Okay der er blevet lavet lidt om på det, højtalerne skal kun bruges til at spille et rum på 15m2 op, hvilke højtalere skal bruges til dette?? |
|
|
det var godt nok et bette rum til så store ht'er... hvis jeg var dig ville jeg gå efter GamuT Phi5 eller hvis du kan finde dem brugt så ville et sæt GamuT L3 være rigtig godt __________________
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS er det for et sæt det jeg linker til eller er det pr. ht for hvis det er per ht så er prisen da steget noget...
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
| PS er det for et sæt det jeg linker til eller er det pr. ht for hvis det er per ht så er prisen da steget noget... |
|
|
prisen på de mozart er for et sæt (to stk.) __________________
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Audiovector- eller Dynaudio-højttalere synes jeg er pæne, lyder godt og er til at betale.
Audiovector til venstre og Dynaudio til højre.

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der nogle fine hvide 803er på køb/salg*bytte. Det kunne være et glimrende sted at starte. De er muligvis lidt for store til dit rum, men jeg gad på ingen måde et par to-vej som dør så snart bassen kommer på. Det er billigt og passer du på dem vil du få alle dine penge igen ved evt. videre salg. Der er balance mellem deres effektkrav og formåen.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Notorious skrev:
| PS er det for et sæt det jeg linker til eller er det pr. ht for hvis det er per ht så er prisen da steget noget... |
|
|
prisen på de mozart er for et sæt (to stk.) |
|
|
Okay hvor gode er det Mozart eller skal jeg tage modellen større til 21.000 kr. lige pt er mit værelse 15M2 men bliver nok skiftet til 22M2 og så er der heller ikke længe til at jeg skal væk hjemme fra og havde da regnet med at de skulle følge mig til den tid i hvert fald... Men ellers er de så et godt valg valg og hvad krav stiller de til forstærkeren...
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw en lille ting er at de vil blive brugt til film når jeg nu en gang ser det, ellers så skal de spille musik
Og min musik smag er noget delt høre hovedsageligt (Linkin Park, Klassisk, Maroon 5, Film Soundtracks...)
|
| Til top |
|
| |