Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af nyt surround anlæg! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

nu står jeg i den situation at jeg overvejer at udskifte mit gamle konfirmand surround sæt ud (det er vel efterhåden 5 år gammelt) og er derfor gået på udkig efter noget nyt

mit nuværende: panasonic sa-he9 reciever, panasonic sb-hep10 højtalere og panasonic sb-wa50 subwoofer.

er stadig hjemmeboende, så udstyret kommer til at stå inde på et ca. 10-11 m2 værelse.

mine krav: er mest interesseret i et "all in one" anlæg, god lyd (selvfølgelig) designet har også en del at sku sige og mit budget ligger på de ca. 6-8000 kr

lige p.t. har jeg kigget lidt på det nye phillips hts8100 (http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articl eid=1580&zoneid=1) men hvad siger folket til det, er det noget værd og hvad er princippet i at kalde det for et 5.1 surround system, når det vel i realiteten kun består af to højtalere og en sub?

skal også lige siges at jeg ik har fået udskiftet tv'et endnu, så derfor stadig kører med et af de tykke tv (sony), men har haft kig på phillips fladskærm, så derfor kunne kunne det også se ekstra blæret ud med et evt. phillips anlæg

men hvad vil i ellers anbefale mig?

tak på forhånd.

mvh
Kasper

Til top Vis master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af master

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej Master velkommen til!

Ja der er sgu nogle ulemper ved at bo hjemme, men det må man jo bare leve med!..

Jeg ved godt det ikke er lovligt, men jeg har en NAD 753v2 til salg for 3.5K, og hvis dit budget er max 8k, så synes jeg (objektivt set self) at det kunne være en god mulighed!..

Som ht'er kunne jeg anbefale Dali 850 til max 3K, også et par Dali 104 som rear, og en dali concept center eller Dali Sc-5 til under 1K...Det skulle nogenlunde ligge inde for dit budget!..

mvh Zirio

Zirio's Cinema

NAD 753v2, NAD 216, JBSystems C2-800
Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P
NAD T512, Sanyo Z4

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Altså anlægget er jo "ligeglad" om du har et phillips Tv, eller et panasonic osv!..Men kunne self være rimelig stilligt, men ikke nødvendigt!..

Jeg har da også et "gammelt, normalt" tv, og det har jeg da ikke noget imod!..

Surround: Ja grunden til at det hedder det, har jo nok den årsag, at du skal have 5.1 (dvs front, rear, center og en sub)!..Så 2.1 (2 front og 1 sub) vil jeg i hvert fald på ingen måde klassificere som surroundsound!..

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

FrederikSchack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Hej Master,

Prøv evt. at checke den her tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1

Panasonic er slet ikke nogen dårlig idé, hvis man køber den rigtige. Jeg har skiftet knap 30.000 kr. NAD surround ud med Panasonic SA XR55 til 2700 kr., på grund af den meget mere åbne, detaljerede og kontrollerede lyd.

Med venlig hilsen,

Frederik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes