Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 37’’, men hvilken type til mig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu står jeg og skal have mit første fladskærms TV og håber lidt på at i kan hjælpe mig med at finde et der kan bruges til det jeg skal bruge det til :)

Jeg leder som sagt efter en 37 ''.

Ved ikke om det skal være Plasma eller LCD, da jeg nok kommer til at bruge min PC meget på skærmen. Jeg skal også have min Nintendo Wii koblet til.

Og er det med Burn-in blot en saga, eller hvordan er det nu det er. Hvis min Wii skal kobles til kan der sagtens komme nogle stil-billeder jo, og det samme med min Computer.

Alt i alt, så leder jeg efter en kvalitetsskærm i prisklassen 10000-12000 kr.

Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak.

http://www.easyshopping.dk/ - Har fået at vide at det måske kan købes billigere her, så gør ik noget at prisen svinger lidt :)

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=demotilb ud - Er det dumt at købe disse demo tilbud? er det ikke bare varer der har stået i et fabriksvindue? Og følger der garanti med?

Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

Kan du komme med en grund til hvorfor? Er helt ny inden for det her :)

Og er det ikke et plasma tv det der? Kan de ikke bliver slidt op og sådan?

Til top Vis Udvandringen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Udvandringen

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

nej, der er absolut ingen forskel længere på om det er lcd eller plasma... heller ikke engang ved strømforbruget... den panasonic er enkelt nok det bedste tv du kan finde til de penge... længere er den ikke. men tag da ned i tc og se selv efter

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

nej, der er absolut ingen forskel længere på om det er lcd eller plasma... heller ikke engang ved strømforbruget... den panasonic er enkelt nok det bedste tv du kan finde til de penge... længere er den ikke. men tag da ned i tc og se selv efter

Okay :D Men hvad siger du til de demotilbud der?

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

jeg ville IKKE bruge plasma hvis jeg skulle bruge pc meget. den har både lavere opløsning, og der er stadig risiko for burn in.

jeg ville vælge en samsung 8 serie. flot virkelig godt. og ikke særlig dyrt

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
jeg ville IKKE bruge plasma hvis jeg skulle bruge pc meget. den har både lavere opløsning, og der er stadig risiko for burn in.

jeg ville vælge en samsung 8 serie. flot virkelig godt. og ikke særlig dyrt

det med burn in er altså ikke et stort problem længere... overhovedet!

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:
mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

mathias 2 skrev:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ; ; ; ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060011

Okay :D Men hvad siger du til de demotilbud der?

jeg ville ikke tage sådan en demo model. for det er kun 500 kr. billigere at købe den som demo og det opvejer altså ikke at den har stået og kørt i en butik i flere måneder... så jeg ville ikke gå efter demo når det gælder tv-skærme.

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Enig der . Har selv et 42px70 og har ikke set skyggen af det endnu selvom jeg flittigt spiller ps3 og bruger mediecenter. 

Men køb panasonic skærmen med www.geco.dk .. Det er ikke parallelimport som tapeconnection og det er ca. samme pris. en 37" koster 8999 hvis du skriver til geco.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Gollum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jo der kan stadig forekomme burn in på plasmaskærme. Læs evt artiklen om de nye Pioneer plasmaskærme her på sitet hvor dette underbygges.

Uddrag fra artiklen om de nye Pioneer plasma-tv: 

"De kendte problemer med image retention er dog ikke elimineret og burn in af f.eks. TV-kanalers logo’er kan stadig forekomme på de nye skærme. På denne baggrund anbefaler Henrik Skinbjerg stadig ikke, at man anvender sin plasmaskærm som computerskærm".

Så jeg vil også anbefale LCD-TV hvis skærmen skal bruges meget som pc-monitor :-)

MVH

Til top Vis Gollum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gollum

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

ok, hvis du ikke bliver overbevist om at pana'en er den bedste så vil jeg sige at Samsung LE 32 R 88 er mit næste bud

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
ok, hvis du ikke bliver overbevist om at pana'en er den bedste så vil jeg sige at Samsung LE 32 R 88 er mit næste bud

Hej igen :) Har nu fundet ud af, at det skal være et LCD-TV, da jeg nok primært kommer til at bruge den til min Wii og computer-monitor.  Dit bud var fint nok, men skal jo helst være en 37 '' Så har fundet dette TV:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256123

Kan se, det har ambilight, hvilket jeg syns er meget lækkert, plus Full-HD opløsning. Men kontrastforholdet er ik så højt igen? Har ik så meget forstand på det, så tænkte på om du kan hjælpe mig lidt her. Altså, har dette TV nogle minusser, eller er det for dyrt i forhold til hvad den kan m.m.

På forhånd tak :)

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:

mathias 2 skrev:

Hej igen :) Har nu fundet ud af, at det skal være et LCD-TV, da jeg nok primært kommer til at bruge den til min Wii og computer-monitor.

Så har jeg fundet dette TV: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256123

Kan se, det har ambilight, hvilket jeg syns er meget lækkert, plus Full-HD opløsning. Men kontrastforholdet er ik så højt igen? Har ik så meget forstand på det, så tænkte på om du kan hjælpe mig lidt her. Altså, har dette TV nogle minusser, eller er det for dyrt i forhold til hvad den kan m.m.

Phillips er generalt "No Go" inden for fladskærms tv. og til den pris er den helt ude i hampen... tag dog at købe sådan et Samsung der, som jeg har linket til. jeg tror at du vil finde det ganske lækkert...

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Mathias philipslaver så nok de bedste LCD tv .. Men lige den model er No-Go da den er kendt for en panel fejl som den rammes af efter ca. 600 timers brug. Men philips er eller noget af det bedste, klasser bedre end samsung.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Udvandringen skrev:

mathias 2 skrev:

Hej igen :) Har nu fundet ud af, at det skal være et LCD-TV, da jeg nok primært kommer til at bruge den til min Wii og computer-monitor.

Så har jeg fundet dette TV: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256123

Phillips er generalt "No Go" inden for fladskærms tv. og til den pris er den helt ude i hampen... tag dog at købe sådan et Samsung der, som jeg har linket til. jeg tror at du vil finde det ganske lækkert...

Hm, her ser det ud til at den har vundet som den bedste? http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=3386&menu=Multi&menuid=249&catid=356

Men du mener ikke de laver de bedste? For kender nemlig også rigtig mange der har Samsung. Men mener bare Phillips har patent på Ambilight? Ikke for at jeg ikke godt kan undvære det, for kan jeg da godt :P

Men den du fandt til mig er jo 32'', og vil gerne op i 37'' :) Nogle forslag? :)

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Mathias philipslaver så nok de bedste LCD tv .. Men lige den model er No-Go da den er kendt for en panel fejl som den rammes af efter ca. 600 timers brug. Men philips er eller noget af det bedste, klasser bedre end samsung.

Okay, kan fornemme en vis uenighed, så tager den lige fra flere vinkler af ;)

Hvis du skulle finde et 37''  LCD-TV, med Full HD Opløsning, og evt. Ambilight, hvad ville du så vælge? Og har Kontrasten meget at sige ved LCD?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:

Du har vist ikke set de nye LCD-tv fra Samsung... Her tænker jeg på M8x serierne... De slår godt nok alle LCD-tv jeg har set... Men de er stadig ikke så gode som Plasma...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Udvandringen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Ok, nu er jeg kommet frem til Denne skærm: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Nu er jeg jo helt ny til det her, men såvidt jeg kan se, har den Full HD opløsning og 15000:1 i kontrastforhold, hvilket for mig at se, er enormt godt?

Rykkede op til de 40 tommer for at få lidt mere i kontrastforhold :)

Men hvad siger i til den? Har den fejl og sådan? For mig at se er prisen god i forhold til hvad der er i?

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Udvandringen skrev:

Ok, nu er jeg kommet frem til Denne skærm: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Nu er jeg jo helt ny til det her, men såvidt jeg kan se, har den Full HD opløsning og 15000:1 i kontrastforhold, hvilket for mig at se, er enormt godt?

Rykkede op til de 40 tommer for at få lidt mere i kontrastforhold :)

Men hvad siger i til den? Har den fejl og sådan? For mig at se er prisen god i forhold til hvad der er i?

whise choice my friend det ser rigtg godt ud tror på at den godt kan komme til at slå Pana'en (uden jeg dog har set samsung'en i aktion)

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:

HAHA næppe mine bedsteforældre havde for 1/2 år siden købt et Phillips tv for 16k. og jeg siger dig, det skærm billede er dårligere end min fars Medion fladskærm fra 2004 til 8k ... Phillips-tv er virkelig ikke godt, uanset pris. (på de modeller jeg har været vidne til). men så kan phillips jo være så gode til så meget andet, barbermaskiner fx?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes