| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har en fætter der har givet mig en opgave. Han har en cambridge a300 forstærker, et sæt dali concept og et rum på ca 20 kvm. Jeg har lyttet til hans anlæg, og som han selv siger, så mangler der nogle kræfter. Den lille cambridge kan slet ikke følge med. Hører meget stille rock som johnny og den slags, og der mangler noget bund, som concept 6 vel ikke burde have problemer med? Jeg har givet ham ret i at han nok skal have en kraftigere og bedre forstærker. Spørgsmålet er så om vi skal beholde cambridgen som forforstærker, og lede efter en effekt, eller finde noget helt nyt. Hvordan er "lyden" fra forforstærkeren alene? Og er der noget med impedans og sådan vi skal være forsigtige med? Har kigget på et sæt quad 510, men de bliver nok lige dyre nok. Hvordan med Nads effekter? Er de noget ved? Jeg/vi/han ønsker magt og fylde, og klarhed! Det er vel ikke for meget forlangt  Det må gerne være brugt, og helst ikke dyrere end 2000 kroner. (Og kom nu ikke og sig man ikke kan få noget i den prisklasse. Det må gerne være slidt og brugt, det er lyden det handler om) Har i nogen bud?
|