Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Falske specs på QXL! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg hader simpelthen forhandlere, som lever at at tage numsen på folk.

Jeg faldt lige over denne auktion på QXL, hvor en forhandler sælger HD-Ready projektorer. Det er der selvfølgeligt ikke noget galt i, bortset fra at projektorerne ikke er HD-Ready. Opløsningen er nemlig kun sølle 800*480 pixels. De har ikke engang linier nok til at vise et almindeligt PAL-signal uden at nedskalere det!

Man kan kun beskrive den slags som: at føre forbrugerne bag lyset 

Her er et link til auktionen:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=509339298&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22517&Ar ticleType=0&LanguageNr=12

Forhandleren hedder Whypaymore

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Sådanne "mennesker" burde have nogle tæsk. Føj! Jeg væmmes.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg faldt lige over denne auktion på QXL, hvor en forhandler sælger HD-Ready projektorer. Det er der selvfølgeligt ikke noget galt i, bortset fra at projektorerne ikke er HD-Ready. Opløsningen er nemlig kun sølle 800*480 pixels. De har ikke engang linier nok til et almindeligt PAL-signal!

Der er kun et ord, der kan beskrive den slags, og det er: SVINDEL!

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=509339298&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22517&Ar ticleType=0&LanguageNr=12

Hvis den kan modtage HD signaler via Component-indgangen er det vel ikke svindel...

Mange af de nuværende Plasma-tv har da heller ikke linier nok til et alm. HD signal.

Men der er vel ingen der tvivler på at det er en meget skrabet projekter.. det eneste gode ved den er vel at der er indbygget tvtuner i den.

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Bjarke_Hansen skrev:
[

Mange af de nuværende Plasma-tv har da heller ikke linier nok til et alm. HD signal.

Øh, jo de har, for at man må kalde en projektor eller skærm HD-Ready skal de kunne gengive mindst 720 horisontale linier og de kan de fleste Plasma tv sagtens, hvilket også er derfor at de er HD-Ready.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg faldt lige over denne auktion på QXL, hvor en forhandler sælger HD-Ready projektorer. Det er der selvfølgeligt ikke noget galt i, bortset fra at projektorerne ikke er HD-Ready. Opløsningen er nemlig kun sølle 800*480 pixels. De har ikke engang linier nok til et almindeligt PAL-signal! -ævl, ved du overhovedet hvad der skal til for et pal signal?

Der er kun et ord, der kan beskrive den slags, og det er: SVINDEL!  -der er kun et ord der kan beskrive denne type indlæg og deres medløbere, TÅBELIGT! -Såfremt man finder fejl eller er i tvivl om en person annonce bør man kontakte personen og få dem rettet eller afklare det, istedet for og hænge folk ud offentligt. -Det er en ganske trist situation og blive hængt ud uden grund på sådan et forum her.

Den er opgivet til og kunne vise 1280x1024 i vga. det er da rimelig hd i opløsning!

Derudover står der i dens specifikationer at den under støtter hdtv 1080i/720p

Skulle den ikke leve op til specifikationerne må man jo tage den der fra når man har prøvet den, men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Bjarke_Hansen skrev:

Hvis den kan modtage HD signaler via Component-indgangen er det vel ikke svindel...

Jo, det er. Dette produkt opfylder langt fra kravene for at det må kaldes for HD-Ready. Et af kravene er f.eks at der minimum skal kunne vises 720 linier.

Det værste af det hele er at man mange steder, f.eks. i dagbladene, bliver anbefalet at kigge efter HD-Ready mærket når man køber projektor eller fladskærm. Mange forbrugere har jo ikke nogen dybere teknisk indsigt og regner selvfølgeligt med at produktet er af en hvis standard når det bærer HD-Ready mærket.

Her er HD-Ready mærket blevet misbrugt på det groveste, og det er simpelthen under lavmålet at markedsføre sine varer på den måde.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Den er opgivet til og kunne vise 1280x1024 i vga. det er da rimelig hd i opløsning!

Dens native opløsning er kun på 800*480 pixels. Den kan ikke vise 1280*1080. Den kan godt modtage et 1280*1080 signal, men så bliver det skaleret ned. Min Gamle Infocus X1 kunne gøre det samme, men det gør den da ikke til en HD-Ready projektor!

Per N skrev:

Ja, den kan godt modtage signalet for herefter at skalere det ned til dens latterlige native opløsning på 800*480 pixels. HD-Ready normen kræver som minimum at der kan vises 720 linier.

Per N skrev:

men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl?

Uanset hvor man køber sine varer skal man da ikke snydes!

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Per N skrev:

Dens native opløsning er kun på 800*480 pixels. Den kan ikke vise 1280*1080. Den kan godt modtage et 1280*1080 siganl, men så bliver det skaleret ned. Min Gamle Infocus X1 kunne gøre det samme, men det gør den da ikke til en HD-Ready projektor!

Per N skrev:

Ja, den kan godt modtage signalet for heefter at skalere det ned til dens latterlige native opløsning på 800*480 pixels. HD-Ready normen kræver som minimum at der kan vises 720 linier.

Per N skrev:

men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl?

Uanset hvor man købe sine varer skal man da ikke snydes!

Men man skal vel heller ikke hænges ud som svindler, pga. en forkert oplysning?

Jeg synes du skulle kontakte sælger og høre hvad han siger inden du hænger ham ud offentligt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja holder jeg væk fra disse Projektorer og fladskærm med 800x480 (som bl.a. er det amrikanske SD TV format), her i tjeke om jeres fladskærm også kun kan vise 800x480, da man for nogle år tilbage solde dem som HD-Ready, for at kunne smiden HD-Ready mærket på, er kravet at de skulle kunne modtage 1080i og 720p signaler.

Husk at der er forskel på HD-Ready og FULL-HD, HD-Ready er det omtalet 1080i/720p (et krav for at kunne modtager HDTV) hvor i mod er tale om ægte 1080p for FULL-HD.

Derfor er der solgt (for nogle år tilbage) mange Projektor og fladskærme med 800-480 i opløsninge, før de blive overtaget af 1920-720 som er det normale i dag, og i fremtide bliver det ægte 1080p der gælder.

For omkring 5 år tilbage koste en InFocus DLP projektor med 800x480 omkring 20.000,- kr. det samme man i dag kan få en ægte LCD 1080/24p (med beder tekniske data end InFocus) for.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet et spørgsmål i QXL auktionen for at høre hvordan det forholder sig med HD-Ready påstanden. Glæder mig til at se forklaringen...
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Jeg synes du skulle kontakte sælger og høre hvad han siger inden du hænger ham ud offentligt.

Jeg har nu ændret overskriften og fjernet de alt for farverige gloser fra mit indlæg.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Jeg har skrevet et spørgsmål i QXL auktionen for at høre hvordan det forholder sig med HD-Ready påstanden. Glæder mig til at se forklaringen...

Det skal du passe på med. En af mine kammerater stillede på et tidspunkt et kritisk spørgsmål på QXL. Han blev smidt ud derfra!

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Clemmensen skrev:

Det skal du passe på med. En af mine kammerater stillede på et tidspunkt et kritisk spørgsmål på QXL. Han blev smidt ud derfra!

Tak for advarslen. Mit spørgsmål er dog reelt nok, så mon ikke det går

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Per N skrev:

Jeg har nu ændret overskriften og fjernet de alt for farverige gloser fra mit indlæg.

Det synes jeg er en rigtig god ide, indtil vi har hørt sælgers version ihvertfald.

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Kom der nogensinde noget svar fra sælger?
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Nej, sælger kunne nok godt se at det var bad business at besvare spørgsmålet...

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hmm okay

Kunne ellers være meget interessant at høre...
Det er formegentlilg nogle fine projektorer han sælger, og det kan ikke siges at være dyrt for en projektor.
Det er blot lildt ærgerligt at han ikke vil forklare/stå inden for de specificationer der er oplyst!
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Man kan også se, at ingen køber projektorerne. Folk er heldigvis ikke dumme for at falde for tomme specs., i hvert fald i dette tilfælde...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jep,- men det er ikke den første auktion der kører!
Jeg så en anden fra samme sælger hvor der var solgt en god portion... (til 3995 kr for "familieløsningen)!

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det handler vel om at bruge sin sunde fornuft!

Måske der er nogle stykker derude, som ikke ved så meget om projektorer, hifi, tv og alt det her.

men de fleste har dog en sund fornuft og kan godt se at når de "rigtige butikker" tager dobbelt så meget for deres billigeste modeller, så kan det her ikke være helt rigtigt!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes