Forfatter |
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hader simpelthen forhandlere, som lever at at tage numsen på folk.
Jeg faldt lige over denne auktion på QXL, hvor en forhandler sælger HD-Ready projektorer. Det er der selvfølgeligt ikke noget galt i, bortset fra at projektorerne ikke er HD-Ready. Opløsningen er nemlig kun sølle 800*480 pixels. De har ikke engang linier nok til at vise et almindeligt PAL-signal uden at nedskalere det!
Man kan kun beskrive den slags som: at føre forbrugerne bag lyset 
Her er et link til auktionen:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=509339298&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22517&Ar ticleType=0&LanguageNr=12
Forhandleren hedder Whypaymore __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådanne "mennesker" burde have nogle tæsk. Føj! Jeg væmmes.
|
Til top |
|
|
Bjarke_Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den kan modtage HD signaler via Component-indgangen er det vel ikke svindel...
Mange af de nuværende Plasma-tv har da heller ikke linier nok til et alm. HD signal.
Men der er vel ingen der tvivler på at det er en meget skrabet projekter.. det eneste gode ved den er vel at der er indbygget tvtuner i den.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke_Hansen skrev:
[
Mange af de nuværende Plasma-tv har da heller ikke linier nok til et alm. HD signal. |
|
|
Øh, jo de har, for at man må kalde en projektor eller skærm HD-Ready skal de kunne gengive mindst 720 horisontale linier og de kan de fleste Plasma tv sagtens, hvilket også er derfor at de er HD-Ready. 
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Jeg hader simpelthen forhandlere, som lever at at tage numsen på folk.
Jeg faldt lige over denne auktion på QXL, hvor en forhandler sælger HD-Ready projektorer. Det er der selvfølgeligt ikke noget galt i, bortset fra at projektorerne ikke er HD-Ready. Opløsningen er nemlig kun sølle 800*480 pixels. De har ikke engang linier nok til et almindeligt PAL-signal! -ævl, ved du overhovedet hvad der skal til for et pal signal?
Der er kun et ord, der kan beskrive den slags, og det er: SVINDEL! -der er kun et ord der kan beskrive denne type indlæg og deres medløbere, TÅBELIGT! -Såfremt man finder fejl eller er i tvivl om en person annonce bør man kontakte personen og få dem rettet eller afklare det, istedet for og hænge folk ud offentligt. -Det er en ganske trist situation og blive hængt ud uden grund på sådan et forum her.
Her er et link til auktionen:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=509339298&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22517&Ar ticleType=0&LanguageNr=12
Forhandleren hedder Whypaymore
|
|
|
Den er opgivet til og kunne vise 1280x1024 i vga. det er da rimelig hd i opløsning!
Derudover står der i dens specifikationer at den under støtter hdtv 1080i/720p
Skulle den ikke leve op til specifikationerne må man jo tage den der fra når man har prøvet den, men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke_Hansen skrev:
Hvis den kan modtage HD signaler via Component-indgangen er det vel ikke svindel...
|
|
|
Jo, det er. Dette produkt opfylder langt fra kravene for at det må kaldes for HD-Ready. Et af kravene er f.eks at der minimum skal kunne vises 720 linier.
Det værste af det hele er at man mange steder, f.eks. i dagbladene, bliver anbefalet at kigge efter HD-Ready mærket når man køber projektor eller fladskærm. Mange forbrugere har jo ikke nogen dybere teknisk indsigt og regner selvfølgeligt med at produktet er af en hvis standard når det bærer HD-Ready mærket.
Her er HD-Ready mærket blevet misbrugt på det groveste, og det er simpelthen under lavmålet at markedsføre sine varer på den måde.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Den er opgivet til og kunne vise 1280x1024 i vga. det er da rimelig hd i opløsning!
|
|
|
Dens native opløsning er kun på 800*480 pixels. Den kan ikke vise 1280*1080. Den kan godt modtage et 1280*1080 signal, men så bliver det skaleret ned. Min Gamle Infocus X1 kunne gøre det samme, men det gør den da ikke til en HD-Ready projektor!
Per N skrev:
|
|
|
Ja, den kan godt modtage signalet for herefter at skalere det ned til dens latterlige native opløsning på 800*480 pixels. HD-Ready normen kræver som minimum at der kan vises 720 linier.
Per N skrev:
men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl?
|
|
|
Uanset hvor man køber sine varer skal man da ikke snydes! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Per N skrev:
|
|
|
Dens native opløsning er kun på 800*480 pixels. Den kan ikke vise 1280*1080. Den kan godt modtage et 1280*1080 siganl, men så bliver det skaleret ned. Min Gamle Infocus X1 kunne gøre det samme, men det gør den da ikke til en HD-Ready projektor!
Per N skrev:
|
|
|
Ja, den kan godt modtage signalet for heefter at skalere det ned til dens latterlige native opløsning på 800*480 pixels. HD-Ready normen kræver som minimum at der kan vises 720 linier.
Per N skrev:
men hvem i alverden er da os så dum og købe noname projektorer på qxl?
|
|
|
Uanset hvor man købe sine varer skal man da ikke snydes!
|
|
|
Men man skal vel heller ikke hænges ud som svindler, pga. en forkert oplysning?
Jeg synes du skulle kontakte sælger og høre hvad han siger inden du hænger ham ud offentligt. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja holder jeg væk fra disse Projektorer og fladskærm med 800x480 (som bl.a. er det amrikanske SD TV format), her i tjeke om jeres fladskærm også kun kan vise 800x480, da man for nogle år tilbage solde dem som HD-Ready, for at kunne smiden HD-Ready mærket på, er kravet at de skulle kunne modtage 1080i og 720p signaler.
Husk at der er forskel på HD-Ready og FULL-HD, HD-Ready er det omtalet 1080i/720p (et krav for at kunne modtager HDTV) hvor i mod er tale om ægte 1080p for FULL-HD.
Derfor er der solgt (for nogle år tilbage) mange Projektor og fladskærme med 800-480 i opløsninge, før de blive overtaget af 1920-720 som er det normale i dag, og i fremtide bliver det ægte 1080p der gælder.
For omkring 5 år tilbage koste en InFocus DLP projektor med 800x480 omkring 20.000,- kr. det samme man i dag kan få en ægte LCD 1080/24p (med beder tekniske data end InFocus) for.
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet et spørgsmål i QXL auktionen for at høre hvordan det forholder sig med HD-Ready påstanden. Glæder mig til at se forklaringen...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Jeg synes du skulle kontakte sælger og høre hvad han siger inden du hænger ham ud offentligt.
|
|
|
Jeg har nu ændret overskriften og fjernet de alt for farverige gloser fra mit indlæg. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Jeg har skrevet et spørgsmål i QXL auktionen for at høre hvordan det forholder sig med HD-Ready påstanden. Glæder mig til at se forklaringen... |
|
|
Det skal du passe på med. En af mine kammerater stillede på et tidspunkt et kritisk spørgsmål på QXL. Han blev smidt ud derfra! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Clemmensen skrev:
Jeg har skrevet et spørgsmål i QXL auktionen for at høre hvordan det forholder sig med HD-Ready påstanden. Glæder mig til at se forklaringen... |
|
|
Det skal du passe på med. En af mine kammerater stillede på et tidspunkt et kritisk spørgsmål på QXL. Han blev smidt ud derfra! |
|
|
Tak for advarslen. Mit spørgsmål er dog reelt nok, så mon ikke det går
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Per N skrev:
Jeg synes du skulle kontakte sælger og høre hvad han siger inden du hænger ham ud offentligt.
|
|
|
Jeg har nu ændret overskriften og fjernet de alt for farverige gloser fra mit indlæg.
|
|
|
Det synes jeg er en rigtig god ide, indtil vi har hørt sælgers version ihvertfald. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom der nogensinde noget svar fra sælger?
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, sælger kunne nok godt se at det var bad business at besvare spørgsmålet...
|
Til top |
|
|
Dennis Frie Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay  Kunne ellers være meget interessant at høre... Det er formegentlilg nogle fine projektorer han sælger, og det kan ikke siges at være dyrt for en projektor. Det er blot lildt ærgerligt at han ikke vil forklare/stå inden for de specificationer der er oplyst!
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også se, at ingen køber projektorerne. Folk er heldigvis ikke
dumme for at falde for tomme specs., i hvert fald i dette tilfælde...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Dennis Frie Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep,- men det er ikke den første auktion der kører! Jeg så en anden fra samme sælger hvor der var solgt en god portion... (til 3995 kr for "familieløsningen)!
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler vel om at bruge sin sunde fornuft!
Måske der er nogle stykker derude, som ikke ved så meget om projektorer, hifi, tv og alt det her.
men de fleste har dog en sund fornuft og kan godt se at når de "rigtige butikker" tager dobbelt så meget for deres billigeste modeller, så kan det her ikke være helt rigtigt!
|
Til top |
|
|