| Forfatter |
|
paintmedry Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke har et værelse der er dedikeret til hjemmebio, men derimod har min bio i stuen, er jeg begyndt at lege med tanken om at gemme projektøren vække da den ikke er i brug. Jeg tænker f.eks. på at lave en lille luge op i loftet, sådan at jeg kan trække projektøren ned da den skal bruges, og sende den op igen når jeg ikke bruger den.
Jeg kan ikke se andre med lignende eller andre løsninger, nogen her der har erfaring eller kender til lignende projekter??
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den sidder i loftet helt ude til en væg, kan du jo have en lille vægreol på væggen med låge den kan være i. Så slipper du også for at ødelægge loftet og have et hul, hvis du indretter på en anden måde.
Jeg går ud fra at missionen skyldes manglende WAF? 
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Missonen er skyldes nemlig manglende WAF, idet at projektøren kommer at hænge midt under loftet midt i stuen, og derfor er det ikke muligt med en vægreol.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du jo bare købe en pæn Projktor så den ikke skæmmer stuen
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh, en pæn projektør ? .. det har jeg ikke set før
|
| Til top |
|
| |
Karl Heinz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft samme tanker omkring muligheden for at gemme sin projektor væk. Jeg har selv en BenQ 8720 som er en ret stor fætter at have hængende i loftet.
For mit vedkommende er det ikke kun WAF, der gør at jøg ønsker at gemme den væk. Jeg synes heller ikke selv at det er specielt pænt at have hængende over sofaen.
Efter at have kigget markedet igennem for produkter med motoriseret ophæng, fandt jeg ud af 2 ting.
1. Det koster knaster
2. De fåes ikke en den størrelse jeg skulle bruge.
Så for mig var der kun en ting at gøre, og det var at bygge et el-ophæng selv. Lidt inspireret af en anden bruger herinde, der også havde lavet en lignende løsning i sit træloft. Min løsning:
- En lineær aktuator med en styringsenhed (der sørger for at starte og stoppe aktuatoren) til at styre bevægelsen lodret.
- Udskårede MDF plader som projektor kan stå på og hæves op i niveau med lofter og dermed lukke loftet helt til når den er i øverste position.
- En jalousiafbryder med ledninger fræset ind i væggen, sat til styringsenheden.
- Ophænget er lavet af træ, med skinner til at styre ophænget så det kører helt lige.
Det skal siges at jeg ikke er helt færdig (ca. 80% færdig) det skal lige males, og så vil jeg optimere mine skinner, da dem jeg fik fat i ikke passede helt som jeg vil have dem.
Men konklusionen er: Det spiller helt vildt. Det ser super godt ud, og det virker. Prisen er 10-20% af de produkter man kan købe, og så får man det som man vil have det. Eneste ulempe er at man skal justere lidt på lens shift (lodret) da man ikke kan sikre at ophænget rammer 100% det samme sted hver gang man sænker det. Det er dog en ting jeg sagtens kan leve med, i forhold til at have en kæmpe klump hængende i loftet.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karl Heinz skrev:
|
Så for mig var der kun en ting at gøre, og det var at bygge et el-ophæng selv. Lidt inspireret af en anden bruger herinde, der også havde lavet en lignende løsning i sit træloft. |
|
|
Hvem er den anden bruger? Any clue?
Har du billeder af dit projekt?
|
| Til top |
|
| |
Karl Heinz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske hvad tråden hed. Jeg kigger lige efter den.
Nej, jeg har ikke billeder af det endnu. Jeg poster et par billeder af mit set-up når jeg har fået det sidste på plads.
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lige nøjagtigt. Det er ihvertfald den eneste jeg har set herinde som er skjult til dagligt. Desværre har Smithers ikke været online siden 6/6-06 så han er nok ikke sådan lige at komme i kontakt med for nærmere info, ang ophæng, motor osv.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se rigtig god ud med at kunne kørre Pj. op i lofte når den ikke er i bruge, desværre se det også lidt dyrt ud, især hvis den skulle kunne bærre en Sony VPL-VW50 eller VPL-VW100, disse Pj. er just ikke let, og de fylder godt hvis de skal sidde i lofte
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke Paintmedry har en af sonyerne. Hvis han har er han da et skarn. For så flot en projektor skal da ikke gemmes væk
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må da håbe det, ikke wrong  Det er bare hvilken model har har  , men en Sony VPL-VW100 fyler en hel del med loft beslag, selv om den er flot, så er den ikke meget WAF venlig, når den fylder en 1/3 af lofte. Og hvis man ønsker at gemme en VW50 og VW100 væk når den ikke er i bruge, blive det dyrt hvis man skal købe nogle færdig løsninger, på grund af de er store og tunge  Ellers er der en VW50 til salg på kbs
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen Sony.. :)
Jeg har en Panasonic PT-AE700E
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så er dette jo, ikke noget problmem, du skal vel snart skifte til en Sony VPL-VW50 (der er jo en til salg), så du er klar til HD-DVD og Blu-Ray plus HDTV  En Sony VPL-VW50 er en så meget beder pj. end Panasonic PT-AE700E, og en Panasonic PT-AE900E overgår den let.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ok, så er dette jo, ikke noget problmem, du skal vel snart skifte til en Sony VPL-VW50 (der er jo en til salg), så du er klar til HD-DVD og Blu-Ray plus HDTV 
En Sony VPL-VW50 er en så meget beder pj. end Panasonic PT-AE700E, og en Panasonic PT-AE900E overgår den let. |
|
|
Det gør prisen også, til den pris som sonyen koster kan du få andre fede projektore __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håbede at få et ophæng at køre, og at det kom at være billgere end en ny projektør...
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den løsning er nem og diskret, hvis projektøren står helt imod en væg... mit problem er dog, at projektøren kommer at hænge midt under loftet, og at placere en reol midt på gulvet, ville næppe løse problemet..
|
| Til top |
|
| |