Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: NLE kritiserer anonym kritik på HFA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Niels Larsen Elektronics føler sig krænket af den anonyme kritik der har været her på sitet. I Erhvervsbladet er denne artikel at finde.

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/2007 0613/NEWS03/106130209&SearchID=73284655745176

Det lægger jo noget op til at man overvejer endnu engang at droppe synonymer på sites som denne, da det er for let at svine andre til, når man er anonym.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Lovgivningen gælder jo uanset om det er anonymt eller ej! Det er blot sværere at finde frem til den man i givet fald vil sagsøge.

Nu vil jeg så sige, at hvis der er tale om æreskrænkelse eller lignende, så går jeg ud fra at Hifi4all, vil være behjælpelige med at levere IP-adresser mm. på brugeren, der måtte have bevæget sig ud i det kriminelle felt.

Noget andet er så, at man jo i princippet (så vidt jeg ved) må kritisere et produkt så meget man har lyst, så længe man ikke beskylder producenten for at lave noget ulovligt/vildledende (ud over et dårligt produkt). Det er jo den verden som enhver virksomhed må forholde sig til, nu hvor nettets forskellige fora tager deres produkter under kærlig behandling.

Bundy 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Linket virker ikke....

Feil: Ugyldig artikel nøgle (EB,2007 061,NEWS03,106130209,AR).

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvorfor linket ikke virker her. Slå op på Erhvervsbladet og søg efter HIFI4ALL, der kommer artiklen om det op.

Det er nok ikke så meget det, Al Bundy skriver om, at det er kriminelt det som er skrevet. Det ved jeg ikke noget om og jeg har ikke læst tråden om det herinde.

Det der tilsyneladende er galt er, at kritikken har for meget kant og er for rå, og de - udenfor sider som denne - som ikke er vant til den type kommunikation, vil uværgeligt tro produktet er ringe.

Så selvom produktet fik en fin anmeldelse i det ansete High Fidelity, så kan en knapt så velbegrundet, men til gengæld volsom kritik herfra, virke forstyrrende på billedet af NLE som virksomhed. Ens rennomé kan hurtigt få ridser i lakken, selvom det viser sig at være en fuldstændig ubegrundet kritik.

Verden er nok rå, men det er jo til at regulere på, hvis man ellers vil...

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke til den usaglige kritik der er tale om, men Niels Larsen kan nok godt forberede sig på at internettet umuligt kan skrues sammen, så dette ikke kan forekomme.

Har man valgt at markedsføre sig i presse/internet, så må man tage det sure med det søde - klaphatte & båthorn er der nok af, og de vil altid kunne ytre sig negativt om et givent produkt, på nettet eller hvor de nu holder til... Om de er anonyme eller ej, kan vel være ligegyldigt - hvis der bliver begået noget kriminelt, er administrator vel ikke tilbageholdende med at videregive informationer til myndighederne?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke skrevet at det sket er kriminelt ... blot at loven gælder her på sitet ... ligesom andre steder.

At tonen er barsk ja det må man så leve med - så længe kritikken holder sig på den rigtige side af loven. Det er jo det samme som med pladeanmeldelser i dagbladene som man må sige er ret direkte i stilen.

En anden ting er så at det må være svært at tage kritikken alvorlig - idet den ofte bliver fremført af folk som aldrig har lyttet til produktet - og som mener at en enkelt anvendelse af en loddekolbe gør dem til eksperter indenfor konstruktionen af hifi-udstyr.

Men ok fair nok ... er også lettere at kritisere noget, når fakta og viden ikke står i vejen!

Bundy  

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Tusindfryd
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 21 Marts 2007
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Nogle lytter til fordomme, andre til faglig viden...

Jeg kritisere kun, fra den 7.himmel...

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hvis firmaer ikke kan klare negativ kritik og kun vil have positiv kritik skulle de måske overveje om det er noget for dem at markedføre produkter, vi bor heldigvis i et land hvor der er ytringsfrihed så længe man ikke bryder diverse love.

Hvis firmaer så skal til at sagsøge alle der stiller sig kritiske, så er det da en sørgelig udvikling, nu står der ganske vist ikke hvad det er der er fokus på i denne enkelte sag - Så jeg tænker bare generelt.

Jeg kender hverken manden eller hans produkt, jeg synes bare det er sørgeligt hvis det er den vej vi går - Hvad enten firmaet er NLE eller Slagter Jørgensen

Jeg kan forstå at man går ind i en sag med loven ved sin side hvis nogle krænker ens patent eller lignene, men at folk underminerer og kuglegraver forskellige produkter sker jo hver dag - F.eks. med kabler eller dyr til at sætte på højttalerne.

Bare mine tanker omkring dette emne generelt.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

måske ikke den store relevans for debatten, men hvad er det egentlig han har opfundet som er blevet krittiseret?

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
måske ikke den store relevans for debatten, men hvad er det egentlig han har opfundet som er blevet krittiseret?

Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler. Men han har bygget et kompensatorled som man bruger i en oscilloskopeprobe(består af 3 komponenter) ind i en spartansk lille forforstærker, han kalder det for Roc -roll off correction. Vi kalder det for diskanthæv normalt. Han tar bare mange tusinde for det, nok derfor kritikken.

At en producent ikke kan tåle kritik er da bare synd for ham, der imod hvis nogen gik efter og ødelæg hans virksomhed med usandheder ville det være en anden sag. Nu var det nok os lidt uheldigt for ham at hans sidste produkt kom i Aprilsnummeret af High fidelity så vi troede det var Aprils naren for i år. -Men den risiko løber man jo, når man selv har valgt og bevæge sig ind i hifi'ens hokus pokus område -tweaks osv., var det de stakkels lædermus eller jorma kabler til 100kilo der var med i det nummer var det nok dem det var gået ud over. -Selvfølgelig får man klaps af dem der ved bare lidt om det når man som producent forsøger og sælge tweaks med tvivlsom effekt til dem der ikke har videnen men pengene og lever med forsvarssætning nummer et: Jamen du har jo ikke hørt det!

En nævner i teksten at hans produkt bliver sablet ned på forum selvom det har fået en god test i high fidelity, dette siger vel ikke så meget, jeg kan ikke nævne noget der har fået en dårlig test i hf? Jeg har læst det i 5 år nu regelmæssigt. (og det endda på trods af højttalere der har haft dyk på 15db og mere i det hyperfølsomme melemtone område!

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

mathias 2 skrev:

Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler.

At en producent ikke kan tåle kritik er da bare synd for ham, der imod hvis nogen gik efter og ødelæg hans virksomhed med usandheder ville det være en anden sag. Nu var det nok os lidt uheldigt for ham at hans sidste produkt kom i Aprilsnummeret af High fidelity så vi troede det var Aprils naren for i år. -Men den risiko løber man jo, når man selv har valgt og bevæge sig ind i hifi'ens hokus pokus område -tweaks osv., var det de stakkels lædermus eller jorma kabler til 100kilo der var med i det nummer var det nok dem det var gået ud over. -Selvfølgelig får man klaps af dem der ved bare lidt om det når man som producent forsøger og sælge tweaks med tvivlsom effekt til dem der ikke har videnen men pengene og lever med forsvarssætning nummer et: Jamen du har jo ikke hørt det!

En nævner i teksten at hans produkt bliver sablet ned på forum selvom det har fået en god test i high fidelity, dette siger vel ikke så meget, jeg kan ikke nævne noget der har fået en dårlig test i hf? Jeg har læst det i 5 år nu regelmæssigt. (og det endda på trods af højttalere der har haft dyk på 15db og mere i det hyperfølsomme melemtone område!

i denne tråd står der noget med et underchassis til en 35 år gammel pladespiller og at de forlanger 24.200 kr.... er det det ham producenten er blevet sur over? i så fald forstår jeg ham ikke det bliver jo kun nævnt af 1 bruger 1 gang og sådan som jeg læser det så var der altså intet ondt ment med hans indlæg

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Har lige updated mit først indlæg, han er sur over hans kritik af hans roc kunne jeg forestille mig

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

mathias 2 skrev:

Han har ikke opfundet noget mig bekendt. Han sælger bare elektronik til hifi og diverse kabler. Men han har bygget et kompensatorled som man bruger i en oscilloskopeprobe(består af 3 komponenter) ind i en spartansk lille forforstærker, han kalder det for Roc -roll off correction. Vi kalder det for diskanthæv normalt. Han tar bare mange tusinde for det, nok derfor kritikken.

ok.. kan egentlig godt forstå dem der synes det er krudt og kanel (hvis det er, som du fortæller)

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Per N skrev:

mathias 2 skrev:

ok.. kan egentlig godt forstå dem der synes det er krudt og kanel (hvis det er, som du fortæller)

Det er netop ikke som Mathias fortæller, han gengiver bare en udtalelse fra en som ikke forstår hvad en ny opfindelse er. Det er en ny opfindelse fordi ingen tidligere har anvendt denne kendte type kredsløb på den måde!!!

Det vil have den impakt man kan læse om. men da ikke hos folk med ghettoblastere og muld i ørerne.

Der er utrolig mange klaphatte her på hf4a og klaphatte lytter til klaphatte, så kan de jo sidde og grine over alt det de ikke forstår sammen. Der hvoer det bliver et problem er når man udgiver sig for at være en kapacitet på et område........

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Per N skrev:

mathias 2 skrev:

Krudt og kanel er det egentlig ikke, hvis man har et anlæg der ruller af mod toppen over 10kilohz vil det jo afhjælpe det, spørgsmålet er nærmere har nogen et anlæg der gør det inden for det hørbare område? Og om 3 standard komponenter retfærdiggør prisen er så høj, det ved jeg ikke for mig gør det ikke, men nu ruller mit anlæg jo heller ikke af i toppen.

-Hvad menes der med anonym kritik i artiklen? Jeg ser da bestemt ikke mig selv som særlig anonym her på sitet, når vi opretter os opgiver vi da som regel en masse info og man kan altid finde en ip?

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
mathias 2 skrev:
Per N skrev:

mathias 2 skrev:

Det er netop ikke som Mathias fortæller, han gengiver bare en udtalelse fra en som ikke forstår hvad en ny opfindelse er. Det er en ny opfindelse fordi ingen tidligere har anvendt denne kendte type kredsløb på den måde!!!

Det vil have den impakt man kan læse om. men da ikke hos folk med ghettoblastere og muld i ørerne.

Der er utrolig mange klaphatte her på hf4a og klaphatte lytter til klaphatte, så kan de jo sidde og grine over alt det de ikke forstår sammen. Der hvoer det bliver et problem er når man udgiver sig for at være en kapacitet på et område........

Er vi enige om det er et diskanthæv? alle forstærkere i 80erne havde det.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Har lige updated mit først indlæg, han er sur over hans kritik af hans roc kunne jeg forestille mig

Lige præcis. Og opfinder er han vel næppe, i så fald burde en søgning jo fremkalde teknologiomvæltende verdenspatenter på stribe. Elektronikproducent er nok tættere på virkeligheden. Det jeg husker bedst er hans sære trang til at overmale op-amps for at skjule oprindelsen.

En artikel i High Fidelity er næppe heller dokumantation for kontraptionens teknologiske gennembrud og enestående opfinderværdi.

Ph værdien på Hr.Larsens sommerbær er nok snarer afledt af at det idag ikke er muligt for fortidens brevkasseredaktører på trykte magasiner at redigere kritiske indlæg. Selvfølgelig skal man lære at sortere oplysninger på nettet, læseren er det første, vigtigste og til tider eneste filter og kan komme grueligt galt af sted hvis alt fortæres råt, men at producenterne og magasinredaktørerne har mistet kontrollen over meningsdannelsen skal vi nok ikke være så kede af.

Iøvrigt tror jeg ikke High Fidelity ville finde det spor morsomt at skulle forsvare en anmeldelse i byretten

mvh Bjørn 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

En lille tude kiks, til at tører øjnene med 

Forstår ham virkelig ikke, det er jo ens for alle?

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Mercury skrev:
mathias 2 skrev:
Per N skrev:

mathias 2 skrev:

Er vi enige om det er et diskanthæv? alle forstærkere i 80erne havde det.

Nej du tar fejl, læs på lektioen eller stik piben ind .

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes