Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: hjemme hifi. sub med peerless (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JBL LX serial
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

hælp  

jeg har 8 peerless 6½"  4ohm    som jeg godt kunne tænke mig at bruge til at bygge en sub af. planen var at jeg har 2 kabitterter fra nogen jbl lx 8 som jeg godt kunne tænke mig at bruge da mig surround set er af samme serie

og til at få lyden ud i enhederen har jeg en NIKKO ALPHA 130   ( effektforstærkere ) som griver mig mulihed for 4-6-8-16 ohm

men jeg ved bare ikke  hvordan jeg skal få det beste ud af det

nogen gode ider

Til top Vis JBL LX serial's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBL LX serial

JBL LX serial
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

det jeg ved om de enheder jeg har er det som stå bag på dem   Qc 970923  Cat.no 860122

Til top Vis JBL LX serial's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBL LX serial

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Kunne desværre ikke finde enhedernes data ud fra model nummeret. Generelt er 6½" enheder ikke typiske sub-enheder, de går ikke dybt nok. I teorien har du nok membranareal til at kompensere vha. EQ, men det kan du jo ikke via den nævnte Nikko amp. Hvor store er de JBL-bokse, for øvrigt?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

JBL LX serial
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

nikko er tilslutte sud out som deler ved 200Hz.

jeg ved godt at det nok ikke lige er de enheder som gå længer ned end 45Hz

jeg hade en bil enhed på før det var en jbl 12" GT2 1000. det lyd sku fint den .kunne lige stå bag sofan. men er nu flytte sammen med kræsten, og ja så skulle der jo flyttes om  så væk kom den

så hvad gør men ikke for en dydt i lyden ( bygger noget andet )

så det er ikke en boks jeg vil lave om! men to kabinetter fra jbl lx8 som er 3vejs med 2-6½" da ham der hade dem før har brandt dem af, har i forvejen nogen lx3 som er de samme bare med en bas. så min plan var at save lx8 over lige imellem den øvset bas og mid....    det vil så gid mig 24L med en 4" prot på bagsiden.

men der er jo ikke nogen som siger at jeg kun skal bruge 2 enheder i vær da jeg jo har 8. men jeg kunne godt tænke mig at bruge 3 i vær, men så kan jeg ikke få det til at gå op med ohm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes