Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Når man ikke vil ha’ TDC...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg er på det nærmeste 'blank' når det handler om teknikken bag tv-modtagelse...

Jeg bor i en mindre ejendom i København, hvor der er TCD Kabel TV 'indlagt'. Man kan vist vælge mellem tre forskellige pakker til hhv. 150, 240 og 310 kroner pr. måned.*

MEN...findes der en måde hvorpå jeg kan se TV uden at skulle betale til TDC? Jeg bryder mig, af mange grunde, ikke om dette firma og har ikke lyst til at se mine penge gå i dette firmas aktionærers lommer!

Findes der nogen muligheder?

*
Skift til større kabel-tv-pakke 0 kr.
Skift til mindre kabel-tv-pakke
 295 kr.

Saksede lige ovenstående fra TDCs hjemmeside. Jeg synes det er grove løjer...ja, jeg mener det er dybt uetisk! Det koster vel det samme at sende en tekniker ud...uanset om han skal 'opgradere' eller 'nedgradere'? Det er én af grundene til, at jeg ikke ønsker at 'støtte' dette udenlandske firma, der kalder sig TDC.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Satellit eller Internet er vist din eneste mulighed for at undslippe TDC

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Købe en Digital decoder box til antenne, så kan du modtage nogle få danske programer gratis, men hvis du bruge et TV til at se dem på, ja så skal du betale medialicens.

Hvis du eje en af disse tinge: Radio, TV, Computer og mobiltelefon, så skal du betale medialicens og du kan modtage det eller ej.

Du betale vel over huslejen til TDC kable TV, så må de se after om man kan undgå at modage TV signale, heller du kan få lov til at sætte en parbol op, så du selv kan vælge TV udbyder.

Ved god at der er TDC du ikke syndes, syndes at medialicense, er ligså slemme som TDC.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

*
Skift til større kabel-tv-pakke 0 kr.
Skift til mindre kabel-tv-pakke
 295 kr.

Saksede lige ovenstående fra TDCs hjemmeside. Jeg synes det er grove løjer...ja, jeg mener det er dybt uetisk! Det koster vel det samme at sende en tekniker ud...uanset om han skal 'opgradere' eller 'nedgradere'? Det er én af grundene til, at jeg ikke ønsker at 'støtte' dette udenlandske firma, der kalder sig TDC.

Det kan godt være du synes det er uetisk, men det er nu meget normalt og ikke noget specielt for TDC. Hvis kunder gerne vil skifte til en dyrere løsning, så man får en større omsætning, så gør man det selvfølgelig så nemt for dem som muligt = gebyr frit. Hvis kunden vil skifte til en billigere løsning, så man mister omsætning, så kommer de til at betale gebyr. Det har intet med tekniker at gøre, du får ingen tekniker ud, hverken fra TDC eller nogen andre steder for 295 kr.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ja, det ville være meget federe hvia man altid skulle betale 295,- Det kan jeg godt følge 

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Vi skal til at betale 318 kr. om måneden for fuldpakken. Dette synes jeg er total vildt, når der oven i købet også skal betales for internet. Det løber hurtigt op i over 600 kr om måneden!!

Hvad gør man hvis man gern vil slippe billigere? Er der bare ikke noget alternativ eller?

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Stueantenne = ingen månedlige, kun licens...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om de findes derovre, men jeg har haft stofa i mange år, og er glad for deres "program" samt muligheder
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Ved ikke om de findes derovre, men jeg har haft stofa i mange år, og er glad for deres "program" samt muligheder

problemet er, at stofa ikke leverer til menigmand i hovedstaden, kun til antenneforeninger/boligforeninger. Mange steder er det forbudt at sætte parabol op og lige så mange steder er de gamle antenner på taget pillet ned. Så for mange er den eneste reelle mulighed for at se tv igennem tdc. I min boligforening er vi igang med at kigge på noget fælles, men det bliver enormt dyrt både hos stofa og canal digital, omkring 1,5 mill for installering til 100 lejligheder. Der til skal det siges at foreningen består af 8 opgange, 4 på hver side af vejen. TDC kan/vil kun levere kabel tv til den ene side??

Det mest underlige er egentlig vi har en parabol stående på taget, så alle kunne se dr2 da det kom frem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes