| Forfatter |
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Skal snart investere i nogle nye hovedtelefoner men er dog ligt i tvivl om hvike af disse to hovedtelefoner er der bedst bas og hvilken der er mest smæk på bassen. Har dog prøvet at søge men fandt ikke lige noget om det.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første hvorfor lige de 2? Jeg vil mene hvis du gerne vi ha bas så ta et par beyerdynamic dt770
For det andet, så vil jeg mene det bedste, er at du tager ned og prøver begge 2.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
650 siges at være mere mørke end 600... men smæk på bassen vil jeg ikke mene de har... gå efter Beyerdynamic DT770 som nævnt ovenfor... Der er smæk i bassen og ganske dyb bas, og så er de billigere endda... :)
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
|
Hej.
Skal snart investere i nogle nye hovedtelefoner men er dog ligt i tvivl om hvike af disse to hovedtelefoner er der bedst bas og hvilken der er mest smæk på bassen. Har dog prøvet at søge men fandt ikke lige noget om det.
På forhånd tak.
|
|
|
Hvis smæk i bassen er det enste kriterie, er der vel ingen grund til at ofre så mange penge.
Så kan du vel bare finde et sæt billige bøffer der har det.
Hvilken forstærkerløsning vil du bruge? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit valg går udelukkende på hd 600 og hd 650 for lyden skal også være i top og da jeg har et godt bekendskab med sennheiser og har haft et hav af hovedtelefoner fra dem vil jeg nok ikke skifte til noget andet som forstærker løsning vil jeg bruge creek obh 21 som skulle være gode til netop disse hovedtelefoner der men der er ingen som ved hvilken af disse to der har bedst bas. jeg skal dog ikke sige at de ikke er gode Beyerdynamics hovedtelefoner men har bare haft mange dårlige oplevelser med mange andre hovedtelefoner.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
| mit valg går udelukkende på hd 600 og hd 650 for lyden skal også være i top og da jeg har et godt bekendskab med sennheiser og har haft et hav af hovedtelefoner fra dem vil jeg nok ikke skifte til noget andet som forstærker løsning vil jeg bruge x-can v3 som skulle være gode til netop disse hovedtelefoner der men der er ingen som ved hvilken af disse to der har bedst bas. jeg skal dog ikke sige at de ikke er gode Beyerdynamics hovedtelefoner men har bare haft mange dårlige oplevelser med mange andre hovedtelefoner. |
|
|
Så må du ud og prøve dem begge.
Men alle tests af HD-650eren har jo været overvældende positive. Så mon ikke det er modellen? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sennheiser,
Jeg har selv et par sennheiser hd 265 lukkede - der vist ligger i prisklassen 1600-1800 kr - her i DK. Jeg bruger dem hver dag i mit hjemmestudie
som et alternativt til mine nærfelt monitors ( min kæreste skal jo også have lidt fred ;-) . Nu ved jeg ikke hvad de de bøffer som du nævner koster -
men for at komme til sagen kan du købe et par magen til mine i tyskland for halvdelen af dk pris. Jeg kender ingen som ikke synes de lyder fedt !
og jeg kender mange musikfolk som bruger dem. De har den store faste bas du efterlyser MEN også alt det andet. Eneste minus er måske en lidt
svulstig dyb mellemtone der gør at - hvis man laver mix af sin musik på dem - bliver det et lidt koldt mix - netop fordi de lyder lidt varmt i det
nærværende område og man derfor skruer lidt ned for det område mens man mixer. Du kan dog lytte på volume 1000 ,-) på dem i flere timer uden
at få ondt i ørene - så hvis du vil ha stor lyd - og forholdsvis "korrekt lyd" til rimelige penge - så er de måske et emne for dig. Jeg laver selv
elektronisk musik og ved derfor præcist hvordan de lyder i bunden. Håber du kan bruge info´en.
Mvh
JS
__________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
| mit valg går udelukkende på hd 600 og hd 650 for lyden skal også være i top og da jeg har et godt bekendskab med sennheiser og har haft et hav af hovedtelefoner fra dem vil jeg nok ikke skifte til noget andet som forstærker løsning vil jeg bruge x-can v3 som skulle være gode til netop disse hovedtelefoner der men der er ingen som ved hvilken af disse to der har bedst bas. jeg skal dog ikke sige at de ikke er gode Beyerdynamics hovedtelefoner men har bare haft mange dårlige oplevelser med mange andre hovedtelefoner. |
|
|
Der findes bestemt også andet end Sennheiser... Som nævnt f.eks beyerdynamic, specielt DT770 når det er du snakker om bas... Sennheiser her ikke noget utroligt i bassen. De er relativt neutrale og halvkedelige over hele linien (efter min mening, har haft et par HD600) Syntes de mangler lidt "kick" der er bas og den kan godt være dyb.. Men der kommer aldrig sådan et bas-kick som der med nogle hørebøffer gør..
Afhængeligt af hvad du kan lide af lyd, er der forskellige hovedtelefoner som vil passe i din smag, men når det primære du nævner er bas, vil jeg helt bestemt sige at du burde prøve at høre på DT770... De kan høres i f.eks Aage, og er hovedtelefoner på ganske højt niveau også... De er ikke som sådan dårligere end Sennheisers.. Det er mere bare en anden stil... :)
|
| Til top |
|
| |