| Forfatter |
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle - I morgen skal jeg hente mig en velholdt Pioneer M22. Men jeg har ingen forforstærker, så nu må i lige hjælpe mig med nogle emner. Det behøver ikke at være nyt, køber helst brugt. Prisen ligger nok et sted mellen 5000-10000 kr. Så der burde kunne findes noget godt.
Jeg overvejer flg: Luxman cl-32, cl-34, cl-40.
Audio Research: hvilken model ved jeg ikke, måske Audio Research SP-6B, som er i dba.dk til 4500.
Eller Thorhauges forforstærker. Den overvejer jeg alvorligt.
Eller en af de gode gamle Threshold. Er der nogen, der har erfaring med dem.
Mit anlæg består af flg. : Højttalere - RCF Mytho 5
Cdafspiller - Denon 3560 (bliver snart skiftet)
Grammofon - Nottingham Analoque Horizon + Mørch DP6 + Ortofon OM30
Thorhauge Riia
Af musik hører jeg meget forskelligt, det er nok nemmest at sige, at jeg aldrig hører klassisk, Jazz og Hiphop. Jeg håber i kan hjælpe mig lidt På forhånd mange tak.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde en gang en Threshold Fet One, som kostede en milliard fra ny. Jeg opdagede efter nogle år, at den var fuld af både Fet'er og en hel del standard filmkondensatorer i signalvejen. Men nøj hvor var den flot og dyr at se på. Jeg blev forblændet.
Opdagede så senere, at lyden var bleg, smådiset, unuanceret og flad, helt uden spilleglæde i sammenligning med hvad der var godt. En Rotel 2-20 Watt'er spillede bedre. Min hifi-opfattelse led et større knæk. Anbefales ikke af mig! Men flot som udstillingsmodel __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde også en Trhreshold 400A, og hvis du kan li' svampet bund, og ikke ønsker fornemmelse af magtfuld effektforstærker, så køb den! Men også flot som udstillingsmodel.
__________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife burde ihvertfald kunne sige noget om luxman på M22, om han kan sige noget fornuftigt - Det er så det   Kan være han også kan komme med input om andre.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som modvægt vil jeg da mene, at en Threshold FET-10 kontrolforstærker bestemt har nogle kvaliteter. Det var så også deres topmodel tilbage sidst i firserne/først i halvfemserne, som jeg selv har haft fornøjelsen af at eje.
Af de 3 Luxman der nævnes er Cl-32 og Cl-34 ret nemme at få fat på til forholdsvis billige penge, om end de også er ramt af begyndende prisstigninger pga den øgede interesse for vintage. De 2 forstærkere spiller dog netop som den gamle kliche om rørforstærkere, nemlig med en svampet bund, rigtig god mellemtone og en god men afrullet diskant. Luxman Cl-40 er her i en helt anden liga uden de nævnte unoder. Det er en fremragende kontrolforstærker, som dog er yderst sjælden på vores breddegrader. Anbefales klart, og finder du en til under 10K er det et godt køb.
Audio Research er også et godt bud, jeg vil dog mene at SP-6 er lidt for gammel. jeg ville gå efter SP-9 eller nyere. Thorhauge kender jeg ikke.
mvh
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifiigen. Det var ikke pæne ord, du havde om Threshold. Kan være, det er lidt overvurderet, det har man jo oplevet med andre mærker.
Cyber-frog, jeg håber da, at Rockforlife kommer med et input. Ellers sender jeg ham en pb.
Den Thorhauge forforstærker koster som ny kun 6500 kr. - og hørte Thorhauges grej på messen i Kbh, så den er under kraftig overvejelse. Syntes, det var en meget detaljeret og klar lyd.
Men skriv,skriv,skriv, hold jer endelig ikke fra at skrive hvis i har input. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Amorte
Audio Research SP9 findes den ikke også i en mk2-udgave. Og hvad er forskellen ? __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
|
Hej alle - I morgen skal jeg hente mig en velholdt Pioneer M22. Men jeg har ingen forforstærker, så nu må i lige hjælpe mig med nogle emner. Det behøver ikke at være nyt, køber helst brugt. Prisen ligger nok et sted mellen 5000-10000 kr. Så der burde kunne findes noget godt.
Jeg overvejer flg: Luxman cl-32, cl-34, cl-40.
Audio Research: hvilken model ved jeg ikke, måske Audio Research SP-6B, som er i dba.dk til 4500.
Eller Thorhauges forforstærker. Den overvejer jeg alvorligt.
Eller en af de gode gamle Threshold. Er der nogen, der har erfaring med dem.
Mit anlæg består af flg. : Højttalere - RCF Mytho 5
Cdafspiller - Denon 3560 (bliver snart skiftet)
Grammofon - Nottingham Analoque Horizon + Mørch DP6 + Ortofon OM30
Thorhauge Riia
Af musik hører jeg meget forskelligt, det er nok nemmest at sige, at jeg aldrig hører klassisk, Jazz og Hiphop. Jeg håber i kan hjælpe mig lidt På forhånd mange tak.
|
|
|
Hej.
Tillykke med din M22 Det er bare en sej forstærker, helt igennem bare for sej 
Med hensyn til preamp, så har jeg en Luxman C03, som gør det ganske godt. Måske skal jeg have mig en anden preamp, men det er endnu for tideligt at sige.
Men som sagt. Jeg har kun haft min M22 i en uge, og har kun prøvet med Luxman C03.
Hvad er dine bevægegrunde, for at vælge en M22? Det er jo ikke den mest almindelige effektbamse på markedet.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rockforlife
For det første synes jeg, at den er flot. Og så læste jeg LBs tråd og er nok nem at påvirke. Desuden har jeg en periode hvor jeg gerne vil prøve noget forskelligt og så har jeg lidt penge som jeg har besluttet at bruge på hifi. Det er en dejlig hobby. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Threshold Fet 9 og Fet 10 er nok noget af det bedste kontrol forstærker der kan købes for penge. Fet one kender jeg ikke og kan derfor ikke vudere den.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
|
Hej Rockforlife
For det første synes jeg, at den er flot. Og så læste jeg LBs tråd og er nok nem at påvirke. Desuden har jeg en periode hvor jeg gerne vil prøve noget forskelligt og så har jeg lidt penge som jeg har besluttet at bruge på hifi. Det er en dejlig hobby.
|
|
|
Hvad er det for højttalere du har? I din profil står der du har Dali Coupé?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og med hensyn til udskiftning af din CD maskine, så skulle du måske at sætte en Audio Alchamy konverter til??
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rockforlife
Coupeerne solgte jeg for et par måneder siden, jeg opdaterer lige min profil.
Og jeg overvejer også en konverter, men det må lige vente til næste gang. Skal lige først finde en god Pre. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Threshold Fet 9 og Fet 10 er nok noget af det bedste kontrol forstærker der kan købes for penge. Fet one kender jeg ikke og kan derfor ikke vudere den. |
|
|
Jeg syntes også godt om det den ene gang, jeg har hørt det. Men de er på sin vis lidt dyre her i Danmark, i sammenligning med f.eks USA, hvor de går for 300-500 $.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa prøv at få fat i Densen DM 20 den spiller kanon ... eller en OVC fra Tom nede fra audio art
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyrt, muligt min kammerat købte en FET 9 for 2500 Kr. i mint med alt inklusive indpakning og det er den bedste pre jeg har hørt.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket betyder at den faktisk ikke kan høres. Den tilføjer intet og fjerner intet.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jørstad. Takker for tippet. 
Hej tubefreak. 2500 for en FET 9 ville jeg ikke tøve med at købe, det er sikkert.
Var det FET 9, der var topmodel dengang eller var det FET 10. Mener, at FET 10 kunne fås i 2 versioner, det var vist noget med størrelsen på trafoen. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
FET 10´to versioner var med eller uden riaa og rigtigt så var det to trafoer.
Jeg kan oplyse at han kom til at give middage efter den handel. 
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der den naturlige makker C21. Den er næppe fantastisk, men who knows?? Den er heller ikke så flot som M22 efter min mening. En super god makker kan være vanskelig af finde. De fleste gænge pre-amps lyder jo allesammen af filter og ligner på ingen måde M22. Treshold er som mange har nævnt ikke så ringe hvad angår et look-mæssige match med M22. Ellers kunne en LC-audio frontline i gammel kabinet med slebet forplade være en forsvarlig lydmæssige løsning.
Se C21 her: http://www.silverpioneer.netfirms.com/c21_preamp.htm
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |