| Forfatter |
|
sjellest Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all
Jeg har fået fingre i en Aiwa A60 fra engang i 80'erne og jeg ved ikke så meget om den og der er ikke rigtig noget på google  . Men nu vil jeg så spørge nogen af jer garvede hifieksperter om alt info i ved om den... Det eneste jeg ved er at den er fra en gang i 80'erne og at der står at den er på 2*30watt men den spiller mine to 180watts ht'er op til et øredøvende lydnevau bare ved den 4. af de 11 prikker der indikere volumen og den er ikke ligefrem stor...
Men hvis der er nogen der kender noget til den eller måske har nogen specs på den så bliver jeg super glad  ALT VIDEN OM DEN ER VELKOMMEN!! __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i hifiårbogen for 83 fundet en Aiwa SA-A60 (der står godtnok i teksten, den hedder sådan), men på billedet af den kunne det se ud, som der står A60.
25 cm bred - tror du det er den?
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det må næsten være den  25 cm bred og 23 dyb? __________________
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her står 25,8 ,men det er nok den.
Den kostede 1695,- og har Dynamisk Super Loudness!
Hvad vil du vide?
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er vist den :) Øhm nu ved jeg ikke hvor lang den artikel er, men hvis det ikke er alt for krævende så sådan hvad der i grove træk står om den og kan det passe at den ikke kan spille særlig meget i mellemtone områedet står der noget om det?
|
| |
snod Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige checket din tråd og kan se, det er den.
Nu er det ikke en artikel, men nærmere et skema med tekniske data. Ud over almindeligheder står der, at den har MCindgang og giver 2 x 35W i 8ohm.
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke så godt inde i alt med hifi men er det så ikke lidt ligesom når harmon kardon siger 40 watt men det måske i virkeligheden kan spille ligeså højt som 100 "prale" watt eller kan den her virkelig kun levere 35 watt? På forsiden er der nogen dioder der måler styrken de hedder 0,05watt, 0,15watt, 1 watt, 6watt, 25watt, 70watt, når jeg spiller MEGET højt lyser de op til 1watt.. Kan du forklare det for jeg forstå ikke helt hvordan den måle for 1watt er da ikke nok til at give øredøvende musik på 180watts ht'er?
|
| |
snod Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Watt-angivelser betyder (groft sagt) ikke spor.
På højttalere burde det fortælle hvor meget effekt de kan tåle, og hvor kraftige forstærkere (max) du bør sætte dem til. Men faktisk ødelægger du snarere højttaleren, når du spiller højt med en svag end med en kraftig forstærker, fordi du tidligere vil opleve klipning.
Og forstærkere kan man måle på alle mulige kreative måder, så det skal man ikke stole for meget på.
Højttalere spiller nødvendigvis ikke med samme lydstyrke med samme størrelse indgangssignal. På data på højttalere er som regel opgivet et tal i dB, der angiver følsomheden. Det fortæller lidt om hvor højt højttaleren spiller. Hvis du vil sammenligne, så er et højere tal lig med højere lydstyrke.
Og dine lysdioder på Aiwaen er sikkert også temmlig optimistiske og upræcise, og du kan nok ikke bruge dem til så meget.
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay  Tusind tak fordi du gad sætte tid af til at hjælpe mig  Tusind tak __________________
|
| Til top |
|
| |