Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon Vs Onkyo Vs Nad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Står her og skal til at købe en surround reciever. Min 11 år gamle Luxman forstærker har lagt sig selv i kisten og jeg har ingen viden om forholdet mellem pris, ydelse og kvalitet på markedet. Efter en del research er valget er blevet kogt ned til 3 produkter:
  • DENON AVR-3806:

• Onkyo TX-SR805 (ikke TX-SR804, da det ikke virker til at der her er mulighed bi-amping)

• Nad T663 v.2

De kan ikke være meget mindre rent effektmæssigt da de skal trække mine fronthøjttalere som er et par gamle, men næsten ubrugte Kef Q65 (175 6 Ohm), øvrige højttalere er:
Center højtaler: KEF Q95C. (100W)
Aktiv Subwoofer: KEF 30 B SP3230. (12" 100W)
2 fronthøjtalere: KEF Q65. (175W) (mulighed for bi-amping)
2 baghøjtalere: Eltax HT 2 Bipolar. (60W)

Fordelen ved Denon er at recieveren er udbredt blevet godt modtaget af diverse anmeldere. Dvs at jeg føler mig næsten sikker på at blive tilfreds med mit køb. derudover er har Denon autocalibrering som passer mig fint, da jeg flytter en del.

Onkyo er en Dark horse i denne sammenhæng. kommer på markedet om en uge og har alle de seneste stik (eksempelvis HDMI 1.3) og lydformater der passer til hd-dvd osv. Så står jeg ikke og mangler det om 3-4 år. Der virker til at være mere value for money, men jeg har svært ved at finde informationer om modellen og i øvrigt også om de andre modeller i sr800 serien.

NAD er teknisk lidt forældet, men har masser af kraft. Jeg har fået den tilbudt for 5300, så den er en del billigere end Denon (10000) og Onkyo (9000). Nad mangler til gengæld Autocalibrering og tanken om at springe rundt med et målebånd, lommeregner og overvejelser om gardinernes effekt på acustikken huer mig ikke.

Det er mit indtryk at alle klarer  sig godt i stereo. Hvis jeg tager fejl så giv endelig lyd.  Jeg kan ikke bruge råd om at vente  et par måneder til NAD, Denon eller whoevers nye model kommer på markedet.  Jeg skal flytte sammen med min kæreste og  har brug for en forstærker hurtigt, så  hun ikke kommer med et lille plastikdesigneranlæg og sparker den gode lyd på porten.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Ingen af dem,Marantz styrer.  kender ikke KEF-højttalerne, men alle gode bud... Har du overvejet Marantz?
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige bestilt 805'eren, og jeg har googlet for ondskabsfuldt meget på den!..Du kan se specsne på Onkyos USA hjemmeside!..Den står jo på masser af adresser, så forstår ikke hvis du har svært ved at finde den!..

Jeg ville da klart anbefale Onkyos, da det er den evolution af A/V receivers!..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Nej l337
jeg har ikke overvejet Marantz. Hvilken model kan du foreslå?
Maxpris er 10000

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hej Zirio
jeg har skam være på usa hjemmesiden, men det jeg savner på mange af Onkyos recievere er produktanmeldelser. (nej jeg fatter ikke så meget tysk, så jeg bliver nødt til at holde mig til engelsk)
Hvor har du i øvrigt bestilt 805?

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Det er muligt hvis du snakker lidt godt for dig, du kan få en 7001 for 10k. Den koster 11500k men de er som regel til at snakke med hos Tape Connection! Der er masser af bund, kørte med Denon før, men er blevet meget overrasket over hvor stor forskellen er plus jeg har fået en del mere power nu! Marantz læner sig lidt op af NAD rent lydmæssigt.
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

hej sunmusic

du kan roligt vælge onkyo. det er et klasseprodukt. desværre er det klart understatet i dk.det skyldes bla at de sidste 2 importører ikke har gjort meget væsen af sig.nuværende impotør har ikke engang priser ell. modeller på hjemmesiden

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

jeg ville nok gå en meget stor bue udenom NAD's nuværende serie af surroundreceivere, dels er processoren ikke ret god og dels har der været en del problemer med brum. Dog skal det siges at de har tilstrækkeligt med power

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

sunmusic: jeg har bestilt den på en side der hedder følgende: www.hifi-hammeren.dk

Der står den kommer hjem til dem om 2 uger!..lang tid at vente uden surroundsound..Men det bliver jeg jo så nød til!..Hvis du venter kan jeg evt godt give dig en anmeldelse, hvis du kan vente?!...Jeg har spurgt i en butik i Lyngby, og de ville først få den i august/september!..men jeg går ud fra hif-hammeren importere den fra UK, men det har jeg intet hold i!..

Men hvis du bare skal have effekt, vil jeg godt give brasch ret i at NAD har masser af effekt..men det kommer an på hvad du vil bruge Receiveren til!..jeg har været fuldt tilfreds med min!..Eneste problem er stadig det med brummen, ved ikke hvorfor de ikke kan fikse det..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

bsl2 skrev:

nuværende impotør har ikke engang priser ell. modeller på hjemmesiden

Du har vist ikke kigget på hjemmesiden for nylig? . Tag et kig her.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Zirio! Jeg takker mange gange, hvis jeg da kan vente så lang tid så vil jeg se frem til din anmeldelse. Jeg har lagt tankerne og NAD bag mig. Hvis jeg havde 2-3 måneder til deres nye modeller kommer på markedet, ville jeg overveje NAD.
ang. Marantz så synes jeg at have læst mig frem til at videodelen ikke helt kan konkurrere med tilsvarende produkter på videodelen. (jeg bør selvfølgelig lytte mig til det i stedet for at læse mig til det, men tiden er knap i øjeblikket )

dmskay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt det er smag og behag,jeg har lige lyttet til en denon 3806 med endte med at købe en 4306 da jeg har et par ikon 6
Til top Vis dmskay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dmskay

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Zirio! Jeg takker mange gange, hvis jeg da kan vente så lang tid så vil jeg se frem til din anmeldelse. Jeg har lagt tankerne og NAD bag mig. Hvis jeg havde 2-3 måneder til deres nye modeller kommer på markedet, ville jeg overveje NAD.
ang. Marantz så synes jeg at have læst mig frem til at videodelen ikke helt kan konkurrere med tilsvarende produkter på videodelen. (jeg bør selvfølgelig lytte mig til det i stedet for at læse mig til det, men tiden er knap i øjeblikket )

de to nye modeller der kommer fra NAD kommer vist nok til at koste henholdsvis 17k og 20k. Så skal der altså være tale om væsentlige forskelle fra de nu udgåede modeller, hvis priserne skal være bare lidt rimelige

Onkelmorfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Har lige investeret i en NADt753v2 til min surround opgradering (ikon 6 og vokal2) og var osse temmelig træt af at høre den infamøse brummen da jeg slog den til...Fik den byttet til den rigtige farve og nu siger den ikke en lyd! Den har virkelig noget power og spiller for fedt i stereo! Har ik haft surround før men syns den gør det OK! Kan kun klart anbefale den serie!

Brasch: Den nye serie skulle komme engang til efteråret (er dog allerede blevet udskudt) og indeholde en hel del opgraderinger ift. de ældre modeller her er nogle specs til t785

• Auto Setup and Calibration of all speaker settings with supplied microphone.
• Audyssey MultiEQ XT Room Correction with custom NAD developed target response curves.
• Custom toroidal power supply with separate analogue, digital, and control regulation.
• New High Speed 7.1 DSP
• 24 bit 192kHz A/D and D/A converters, with selected Stereo DACs for the front channels.
• Cross Conversion of all analogue video formats.
• Analogue video to HDMI Conversion.
• 4 HDMI Digital Audio/Video Inputs.
• Media Player MP front panel input.
• Upgradeable Modular Chassis
• XM ready
• 3 Zone Audio Output with independent source and volume selection.
• RS-232, 12 V Triggers IN-Out and IR In-Out
• HTRC 1 Illuminated Learning Remote Control with LCD display & ZR 2 Remote.
• Projected Retail $1995.

Link til tråden
http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/index.php/t-728954-p- 1.html

Til top Vis Onkelmorfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onkelmorfar

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Onkelmorfar skrev:

Har lige investeret i en NADt753v2 til min surround opgradering (ikon 6 og vokal2) og var osse temmelig træt af at høre den infamøse brummen da jeg slog den til...Fik den byttet til den rigtige farve og nu siger den ikke en lyd! Den har virkelig noget power og spiller for fedt i stereo! Har ik haft surround før men syns den gør det OK! Kan kun klart anbefale den serie!

Brasch: Den nye serie skulle komme engang til efteråret (er dog allerede blevet udskudt) og indeholde en hel del opgraderinger ift. de ældre modeller her er nogle specs til t785

• Auto Setup and Calibration of all speaker settings with supplied microphone.
• Audyssey MultiEQ XT Room Correction with custom NAD developed target response curves.
• Custom toroidal power supply with separate analogue, digital, and control regulation.
• New High Speed 7.1 DSP
• 24 bit 192kHz A/D and D/A converters, with selected Stereo DACs for the front channels.
• Cross Conversion of all analogue video formats.
• Analogue video to HDMI Conversion.
• 4 HDMI Digital Audio/Video Inputs.
• Media Player MP front panel input.
• Upgradeable Modular Chassis
• XM ready
• 3 Zone Audio Output with independent source and volume selection.
• RS-232, 12 V Triggers IN-Out and IR In-Out
• HTRC 1 Illuminated Learning Remote Control with LCD display & ZR 2 Remote.
• Projected Retail $1995.

Link til tråden
http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/index.php/t-728954-p- 1.html

de er også med priser i hifiklubbens katalog

http://www.hifiklubben.com/files/PDF_files/DK/Kataloger/DK_k atalog_2007.pdf

det jeg mener er, at de skal godt nok oppe sig for at kunne forsvare priserne overfor konkurrenterne. Mange af de specs de leverer i deres 2 topmodeller er langt hen ad vejen det samme som de andre har til 5000 mindre. Og det faktum at det er deres første generation (udover master serien) med de samme features som alle de andre mener jeg egentlig taler lidt imod dem.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

jeg har haft Denon 4306 og Marantz SR8001, sidstnævnte har klart bedste lyd til musik og film.

Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring på lydforskellen mellem Onkyo generelt, og så Denon (lyden er vel generelt ens). Jeg har en AVR-2807 og er blevet fristet af Onkyo's "HD"-modeller.
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Onkyo, Denon eller Nad
Havde egentligt besluttet mig for at satse på Onkyo tx-sr805, så gav mig i kast med at læse pdfversionen af manualen: 

http://www.us.onkyo.com/download/own_manuals.cfm?cat=Receive r

Til min ærgelse finder jeg ud af at den ikke kan biampe højttalere på under 8 ohm. pis. mine Kef er jo 6 ohm og har på fornemmelsen at det vil være godt for deres lydbillede at de får masser af juice på både diskant bas. Så nu står jeg her. Ved ikke med sikkerhed om det er så vigtigt for lyden at få kasserne biampet, og måske er manualens vejledninger udtryk for overforsigtighed? Er der en holdning til dette?
Måske skulle jeg bare købe nyefronter + ny forstærker. nah, det er sku for dyrt.
Der skete så det at jeg blev lidt optaget af en en anden tråd på H4A. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53652&P N=1 , der omhandler Panasonic SA XR55.
Nogle vil sikkert ruste på hovedet når jeg skriver at jeg overvejer at smide 3000 kr efter en Panasonic SA-XR58, men det virker til at den har masser af  power til stereosetup, autocalibrering, hdmi (men dog ikke 1.3) og mulighed for både at biampe og triampe mine kef Q65. (eller rettere biampe + biwire) Hvis jeg ikke er tilfreds, så er det jo bare et billigt stykke forbrugsplastic jeg må leve med mens jeg kigger efter reviews og reaktioner på Onkyo og NAD nye modeller. Mht. udførlige beskrivelser, holdninger og andet i forbindelse med xr58, så tror jeg at det meste efterhånden er at sige allerede er  sagt i ovennævnte tråd.  (jeps, jeg er ny her og har lige  læst Tænk før du taler! tråden!)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Nad forstærkere er heller ikke alt for glade for højttalere under 8 ohm, 6 ohm burde dog gå, men 4 ohm, så tror jeg man presser den til at tage livet af sig selv

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

jeg har ikke overvejet Marantz. Hvilken model kan du foreslå?
Maxpris er 10000

Kig her for "gode priser" på Marantz.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes