Tak for de pæne ord.
Mht prisen, ja så kan jeg kun sige at jeg smilede så meget på hjemvejen, at jeg måtte bruge vaseline for at få læberne ned over tænderne igen.
Den dersens Logitech Harmony 525 multi remote ser meget spændende ud. den må jeg vist se nærmere på.
Med hensyn til musik, ja så er jeg meget alsidig. Dog hælder jeg nok mest til det lidt ældre rock/pop.
Det jeg høre mest er: Barclay James Harvest, Pink Floyd, Emmerson Lake and Palmer, Nazareth, BTO, Ry Cooder o.l.
Kort sagt kan jeg bedst li musik som "fylder meget" i rummet.
Så er der ht'erne.
1. På mystisk vis, er de ganske langsomt ved at bevæge sig væk fra væggen - Bare et par mm en gang imellem.
Fruen har ikke set det endnu, og nu er jeg så kommet ind i en ond cirkel. Jeg tør simpelthen ikke give hende blomster, for så kan hun lugte rotten, og bliver ved med at snuse, til ht'erne atter har fundet deres rette plads.
2. Sammen med ht'erne fulgte der rør i forskellige længder, samt et dæksel som lukker helt for portene. På den måde skulle man iflg. B&W kunne kompensere for afstanden til væggen.
Jeg bruger det korteste rør, som giver mest bas, og der skal alligevel skrues godt op, før bassen begynder at mudre.
Jeg har endnu ikke prøvet at lukke helt af for porten, så jeg ved ikke hvilken effekt det vil give. Men det skal da prøves.
Til sidst lidt om effekterne.
Kort - Der er selvfølgelig bedre og mere kompetente forstærkere end disse gamle blokke, men i forhold til hvad jeg har haft tidligere, er de et syvmileskridt opad.
Jeg er vildt imponeret af dem.
Kørt balanceret og direkte gennem forforstærkeren, er lyden - ja bare pragtfuld.
Jeg har flere gange koblet "Direkte" funktionen fra på forforstækeren, og prøvet at styre bas/diskant selv, men det lyder bare ikke godt.
Jeg havde ellers fået en aftale om 2 blokke til, så jeg kunne bi-ampe ht'erne, men desværre sprang makkeren fra aftalen i sidste øjeblik.
Det havde måske også været "overkill" så det er måske godt nok at han sagde fra.
(måske fru Andersen har haft fat i ørene af ham
)
Nå - Nok herfra. Jeg skal i gang med den daglige dont.
Hilsen Michael P