Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Samsung LE32R72/Denon AVR 3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bønne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Tilslutning mellem Denon AVR 3806 og Samsung LE32R72.

Er der en herinde som ved lidt om tilslutning mellem en Surround reciever og en lcd skærm. Har prøvet på at koble min ovennævnte skærm til min Denon avr 3806 via hdmi kabel, for at få foretaget en automatisk surround opsætning med det resultat, at der står på lcd skærmen: Understøttes ikke.
Har sat lcd skærmen til hdmi udgangen på recieveren.
Skal jeg ha fat på andre kabler for at få det til at virke?

P.s: Håber at der er en som kan hjælpe mig.

Martin L.
Til top Vis Bønne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bønne

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

der er muligvis ikke on screen display via hdmi, det er der godt nok på min 4306, så det lyder lidt mærkeligt. Prøv evt at forbinde med et komposit kabel og indstil det hele derfra. Vær sikker på at receiver og tv står på det samme mht hdmi. Hvis den ene står på rgb og den anden til component dur det ikke.

Hvis det er at der ikke er osd via hdmi kan du lave en workaround med et komposit kabel. Fra monitor out til tv in på receiveren og så sætte receiveren til at scalere analoge videosignaler til hdmi

Bønne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen.Vil gå i gang her i weekenden med at prøve og se om jeg om jeg kan få det til virke.Havde ellers fået at vide at man bare skulle forbinde lcd til reciever via hdmi, men det kan jo være at jeg har fået noget forkert at vide.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

tja, jeg fik at vide at der ikke var osd på hdmi, det var der så alligevel. Man skal ikke tro på alt hvad man hører. Men er det tv'et eller receiveren der skriver at det ikke understøttes?

Bønne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Er først lige kommet hjem fra arbejde, så jeg har først mulighed for at svare tilbage nu.

Det er på Lcd skærmen at der står" understøttes ikke".Synes selv at det lyder lidt mærkeligt det her som jeg er udsat for, men har aldrig været den helt store hifinørd til det med at opsætte hifi udstyr.Når jeg drejer på source hjulet til venstre på recieveren så der står tv stereo på displayet og recieveren er forbundet til Lcd skærmen via  hdmi kabel så står der på skærmen "intet signal".

Hvis jeg derefter trykker på tv ikonet på fjernbetjeneren til recieveren, så står der lige pludselig på lcd skærmen "understøttes ikke".

Er recieveren virkelig så svært at sætte op, med mindre at man skal være en stor hifinørd for at få det til at virke?

Martin.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du har sat HDMI kable fra receiver til tv, og valgt HDMI indgangen på tv'et, så burde der ske noget, såfremt du selvfølgelig vælger din dvd på receiveren og har denne forbundet via HDMI.

Du skal trykke på OSD (On Screen Display) på din remote for at komme ind i opsætning på din receiver. Det er ikke sikkert at dette er sat til fra starten.

Alternativt kan du, som andre foreslår, forsøge med et almindeligt komposit-kabel fra receiver til tv. Det kan jo være at der ikke er hul igennem på HDMI kablet.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes