Emne: Max str. af fladskærm ved 3,8 m. afstand? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mortino Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Er ret ny herinde, og skal snart ha anskaffet mig en fladskærm. Da jeg synes stort er FEDT, vil jeg gerne have skærmen så stor som mulig , men er lidt i tvivl om HVOR stort det er? Jeg sidder i en afstand af 3,8 meter. Går ikk ud fra det skal være mindre end et 50'', men hvor stort kan man komme op i den afstand, uden at det påvirker oplevelsen i en for stor negativ retning? - 52'', 58'' eller måske ligefrem 60''?
Overvejer Samsungs nye 52'' m86, så skal også lige høre om der er forskel på hvor stor skærm, man skal vælge ved 3,8 meter, hvis det er LCD frem for plasma? Har hørt at LCD ved for kort afstand godt kan virke pixeleret, er det rigtigt?
Men ellers falder valget nok på Pioneers nye G8 i enten 50 eller 60''. Grunden til jeg overvejer Samsungs LCD, er fordi skærmen skal bruges en del til computerspil/mediecenter..!
Hjælp mig lidt, og begrund meget gerne jeres foreslag 
|
| Til top |
|
| |
1960-manden Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig.
Traditionelt vil jeg tro, at man siger, at skærmen bør være omkring de 40 max i dit tilfælde. Jeg har dog selv 50 tommer (et Pioneer) med 4 meter fra og det fungerer fint. En 52 eller 60 tommer vil formentlig også være ok.
Dog skal du være opmærksom på, at du skal have dit signal digitaliseret, da en så kort afstand til så stort et tv giver et meget ringe billed, når du ser tv(analog).
Mvh.
Lars
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
1960-manden skrev:
|
Traditionelt vil jeg tro, at man siger, at skærmen bør være omkring de 40 max i dit tilfælde.
|
|
|
Traditionelt måske, men det holder ikke i dag. Vi sidder mindre end 2,5 m fra 42" (plasma) og det fungerer fint, men det er korrekt at tv billeder ikke altid er så imponerende i den størrelse, men hvis primær brug er dvd og spil, så kan det jo være lige meget.
Jeg har ikke været ude og nærstudere de seneste nye skærme, men da vi købte for lidt over et år siden, da var mit indtryk helt klart, at man helst skulle have større afstand til lcd end til plasma, hvilket kan virke underligt når lcd typisk har en højere opløsning.
På den afstand du nævner vil det i hvert tilfælde ikke været et problem med et 50" (kvalitets) plasma, hvordn det vil fungere med 50" lcd?? Det må du ud og prøve selv  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er intet problem med 60" eller større. Jeg sidder selv 4 m. væk fra 104", og det er perfekt afstand synes jeg. Det stiller kritiske krav til udstyret, men hvis det er i orden.. Ja så.. 
Men et analog signal ser ikke godt ud på 104" skal jeg hilse og sige...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om folk herinde kun har gode ører, men dårlige øjne..
Jeg overvejer selv en 50" men er måske bange for at det er for stort til mine 3.5 meter, men jeg ved det ikke 
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi sidder 3,5 meter fra en 37" Plasma, og jeg synes det er RIGELIGT stort. Det er så i stuen, men har man et decideret bio/spille-rum, ville jeg nok gå op i 42"... Kunne man få 32" plasma, havde jeg nok købt sådan et...
Jeg synes at 42-50" (og selvfølgelig 60") ser forfærdeligt ud i en almindelig stue - det bliver alt for dominerende, men det er jo bare min smag...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortino skrev:
|
Er ret ny herinde, og skal snart ha anskaffet mig en fladskærm. Da jeg synes stort er FEDT, vil jeg gerne have skærmen så stor som mulig , men er lidt i tvivl om HVOR stort det er? |
|
|
Du skal da have en projektor og et lærred på 80-90" . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortino skrev:
Er ret ny herinde, og skal snart ha anskaffet mig en fladskærm. Da jeg synes stort er FEDT, vil jeg gerne have skærmen så stor som mulig , men er lidt i tvivl om HVOR stort det er? Jeg sidder i en afstand af 3,8 meter. Går ikk ud fra det skal være mindre end et 50'', men hvor stort kan man komme op i den afstand, uden at det påvirker oplevelsen i en for stor negativ retning? - 52'', 58'' eller måske ligefrem 60''? |
|
|
Det afhænger meget af hvad du skal se, og ikke mindst kvaliteten af billedet. Jeg sidder ca. 3-3,5 meter fra et 84" lærred. Til TV er det til den gode side, især på signaler af dårlig kvalitet. Til DVD og spil er det ganske fint, til HD-DVD/Blu-Ray er det for lille.
Dén med at LCD ser "pixelleret" ud når man kommer for tæt på, er en dårlig undskyldning for at de bare ikke har billedkvaliteten til at levere så store billeder. Pga. LCD'ernes opløsning burde de principielt set netop have en fordel på det punkt, i praksis er kvaliteten bare ikke til dén størrelse billede.
En Samsung M86 er ikke i _nærheden_ af en Pioneer G8 mht. billedkvalitet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|