Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken Plasma Skærm ville I vælge idag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Hvis I stod med valget imellem

TH-50PX70 fra Panasonic

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1247871_l14/index.ht ml

Eller

PDP-427XD fra Pioneer

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-427XD/index. html

Hvad ville I så vælge og hvorfor (ja er godt klar over det ene er 42" og det andet 50" men hvis man ser bort fra den forskel :)

Hvis I ikke mener disse 2 er de bedste, har I evt andre bud i prisklassen er 14.000 til 18.000 kr.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 
Teos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Endnu en farlig pana vs. pio post ;)

Vil våge at påstå at det du skal vælge imellem her er størrelsen. Det er begge gode plasma skærme til ca. samme pris. Pio er måske LIDT bedre, men ikke meget. Så hvis en 50" er det der trækker mest så køb da den pana, og hvis 42" er det der trækker mest, så er pio nok det bedste.

Har selv lige invisteret i en pana 42" pga. pris forskel kontra ydelse forskel.

/Teos
Til top Vis Teos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teos
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge Pioneer, men 42" passer også bedre til min kigge-afstand, og så er det bare et bedre TV. Blandt andet på grund af Pure Cinema.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

De er kun HD Ready, ikke? Eller er de Full HD?

__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
De er kun HD Ready, ikke? Eller er de Full HD?

Kun HD-Ready Panasonic har en fysik opløsning på 1366x768 hvor Pioneer har 1024x768.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Jeg ville vælge Pioneer, men 42" passer også bedre til min kigge-afstand, og så er det bare et bedre TV. Blandt andet på grund af Pure Cinema.

hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set, ude i byen, en 50 tommers pana til 17K... fik desværre ikke alle spec´s på det, men det så ret lækkert ud, vist nok til halv pris fordi der er kommet en ny model så vidt jeg kunne forstå på ekspedienten.

 

 

Desværre kan jeg ikke huske produktnavnet

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra



Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
brasch skrev:

hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra



Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.

hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Naiera skrev:
brasch skrev:

hvad gør det egentlig? Jeg har bare slået det fra



Hvis du ser NTSC DVD eller Blu-ray/HD DVD film, og sender f.eks. 1080i ind i TV'et, vil filmen blive gengivet ved 24 billeder i sekundet.

hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?

Spørgsmålet kan jo naturligt vendes om, kan du tabe noget ved at slå det til og sikre at den funktion det nu har, hvad det så helt konkret gør, virker ? :)

Alt i alt har jeg kigget meget på skærme og på andre tråde i dette forum og ja Plasma er det rigtige valg for mig pga det primært skal bruges til tv og dvd film.
Men syntes det er rigtigt svært at vælge hvad det skal være.
Størrelsen er jeg med på til min stue er det anbefalet med min 42" pga afstanden.

Men de mange diskutioner omkring 720 p og 1080 P altså HD ready og Full HD ja hvis man ikke ved bedre så har jeg det lidt sådan, der er jo en forskel men jeg tvivler på at når man ikke er vant til det, at man vil føle sig snydt hvis man vælger en skærm med xxx*768 specs.
Umiddelbart kan jeg så se, at de fleste anbefaler Pioneer eller Panasonic, når vi snakker om IKKE parallelimport pga. de har de bedste billedgengivelser til prisen og størrelsen osv.

Men de har jo også begge et hav af modeller, det eneste jeg er sikker på er der skal være en DVB-T Tuner. Der er jo nye skærme på vej fra pioneer i september (de er så lige for dyre til de max 18.000) men det kan jo være det kaster andre tilbud af sig, når de gamle skal sælges ud - burde man ikke lige vente de 1-2 måneder og se?

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?



Hvis du ikke ser NTSC DVD-film kan det være ligemeget nu, men når du får Blu-ray og HD DVD så slår du det til, sender 1080i ind i TV'et, og så vil du få 24 billeder i sekundet gengivelse af filmene, hvilket er langt det mest optimale, eftersom det er det antal billeder i sekundet film oprindeligt optages med.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Skulle jeg op i den størrelse, ville jeg kigge nærmere på Panasonic PZ700-serien. 42" kan fåes for under £2000 i tyskland.

Så får du en skærm med anti glare, fed lyd, full HD 1920x1080p og, i min verden, et pænere design end Pioneers seneste 42". Føj den højttaler under skærmen er grim!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Skulle jeg op i den størrelse, ville jeg kigge nærmere på Panasonic PZ700-serien. 42" kan fåes for under £2000 i tyskland.

Så får du en skærm med anti glare, fed lyd, full HD 1920x1080p og, i min verden, et pænere design end Pioneers seneste 42". Føj den højttaler under skærmen er grim!



Hvordan handler man med pund i Tyskland? :D
Går ud fra du mener 2000€


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

For mig erkøb i udlandet ikke en mulighed. bl.a. fordi jeg før har haft bøvl med et produkt der gik i stykker i reklamations perioden og det tog mange ressourcer både i tid og kr at få det udbedret i udlandet.

Pga det har jeg så valgt denne gang at bide i det mere dyre æble og købe det i dk, for at undgå for meget ballade i en evt. lignende sitiuation.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
brasch skrev:

hvad gør den hvis jeg ikke har slået det til. Nu er NTSC ikke så vigtigt for mig, men har en blu ray og en hd dvd er på vej. Kan jeg vinde noget ved at slå det til?



Hvis du ikke ser NTSC DVD-film kan det være ligemeget nu, men når du får Blu-ray og HD DVD så slår du det til, sender 1080i ind i TV'et, og så vil du få 24 billeder i sekundet gengivelse af filmene, hvilket er langt det mest optimale, eftersom det er det antal billeder i sekundet film oprindeligt optages med.

jamen, er det ikke smartere at sende 720p signal ind i tv'et? Selvfølgelig forudsat at scaleren i afspilleren er bedre end i tv'et. Jeg synes bare jeg har haft lidt bøvl med at universals klode ikke er rundt hvis tv'et scalerer, det kan selvfølgelig være en indstilling på dvd'en



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Ja, det er udelukkende indstillingen på TV'et eller afspilleren du ikke har indstillet ordentligt.

Det er bedst at sende 1080i ind ved Blu-ray og HD DVD, for så udnytter du hele opløsningen med 'film-information', i stedet for 1280*720, hvor TV'et selv skal til at finde på information til de sidste 48 linjer.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ehm jeg tænkte på om der evt. var svar eller ideer til det jeg oprindeligt spurgte om eller om tråden er gået over i generelle signal spørgsmål og svar?
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes