Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: H-klasse Vs. D-Klasse forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg går og kigger efter ny forstærker, jeg har to forstærkere som jeg har kigget en del på, de yder begge to sådan ca det samme, og prisen er også den samme.
Den ene er en Mackie M200 H-klasse forstærker, og den anden er en D500ASW PWM forstærker fra digiamps.com. Nu ved jeg så bare ikke hvilken en af dem jeg skal vælge, jeg har sidet og kigget lidt rundt omkring på Wikipedia og der syntes jeg det fremgår at D-klasse forstærkerne ikke er så god til at gengive de høje frekvenser, passer det eller er det bare forældet informationer der ligger der inde?

Hvad er plus og minus ved de to forstærker typer? det er uden betydning med hensyn til effektivitet og varme udvikling. Det er kun kvaliteten af lyden jeg er interesseret i.

Link til begge forstærkere:
Mackie M2000 H-klasse forstærker:
http://www.mackie.com/products/mseries/splash.html

Digiamp.com D500ASW PWM D-klasse forstærker:
http://www.cadaudio.dk/d500asw.htm

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Det er forældede oplysninger. Det er korrekt hvis du går måske fem år tilbage, men ikke idag.

Jeg har selv en CAD D400S fra digiamp. Jeg bruger den dog ikke for tiden, men lyden var ganske fin. Mackies klasse H forstærker er sikkert blot et andet navn for klasse D (lidt bedre reklameværdi).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Så de er måske ens eller hvad?

Den smugle jeg kunne læse på Wikipedia så det ud som at det er to helt forskellige principper, og Mackie plejer ikke at lyve eller bruge overdreven reklame teknikker til at sælge deres produkter. I den musikcafé jeg hjælper til i, har vi 4 af deres aktive SRM450 sammen med SWA1501 og de lydder absolut fantastisk.

Men hvis Mackien er en klasse H forstærker så burde den være bedre?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
Så de er måske ens eller hvad?

Den smugle jeg kunne læse på Wikipedia så det ud som at det er to helt forskellige principper, og Mackie plejer ikke at lyve eller bruge overdreven reklame teknikker til at sælge deres produkter. I den musikcafé jeg hjælper til i, har vi 4 af deres aktive SRM450 sammen med SWA1501 og de lydder absolut fantastisk.

Men hvis Mackien er en klasse H forstærker så burde den være bedre?

Det kommer så sandelig an på hvor godt princippet er realiseret 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Af hvad jeg kan forstå på det der er skrevet på Wikipedia så er H klassen lavet til at køre high power forstærkere, så betydder det at de ikke har så mange detaljer med, eller er H klassen lavet til både at frembringe mange kræfter og detaljer?

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nu sidder jeg og kigger på cadaudio.dks hjemmeside, og jeg er faldet over deres Digiamp 800, hvorfor er elektronikken inde i lige den forstærker så meget anderledes i forhold til de andre Digiamp forstærkere? og er lydkvaliteten bedre i den i forhold til de andre modeller? der står jo at modulerne er forbedret.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Den jeg har er den oprindelige model, og ikke den forbedrede, men jer ved ikke hvor forskellen ligger. Strømforsyningen er en lineær model, hvor min er SMPS. Jeg har ikke hørt forskel, men der er dem der mener at SMPS ikke hører hjemme i hifi, og at en lineær forsyning er bedre.

Men som sagt, det er ikke noget jeg kan bekræfte i form af lyttetests. ICEpower er i dag alle med SMPS, og får temmeligt gode anmeldelser rundt omkring.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes