| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. er der nogen som kender disse forstærker ... hvor køber man dem..... er de ens i lyden ..???? tak
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. har set lidt på den side .. men syntes ikke lige at jeg kunne finde noget sted hvor man kunne købe dem ... vil gerne have dem som løse mobuler...!!!
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du et lille problem.. Ice power sælges ikke til privat personer. Eneste mulighed er at købe brugt, eller få kontakt til en som kan købe nogen til sit firma hos B&O. Bare så du ved det så er nogen af A modulerne kun beregnet på subwoofer brug så vidt jeg kan huske. Derimod ASP modulerne har indbygget strømforsyning, og skal derfor bare tilsluttes 230v.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må starte vores egent forstærkerfirma, og så blive godkendt af B&O og så er det bare at købe los  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt af en arbejdskollega der læste på DTU de brugte den i nogen forsøg, at de skulle vist ikke koste mere en ca.500 kr. pr.stk. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| jeg har hørt af en arbejdskollega der læste på DTU de brugte den i nogen forsøg, at de skulle vist ikke koste mere en ca.500 kr. pr.stk. |
|
|
Så skal man da vidst købe lidt mere end bare en enkelt :) Selv om man køber et par containere fulde, så tror jeg ikke man kommer ned på 500 :( ICEpower udviklingen ligger vidst i Lyngby, så mon ikke der er tale om "vennepris" og at B&O så ved at de måske en dag kan hente nogle klogehoveder eller modificerede ICE moduler fra DTU? =) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Så skal man da vidst købe lidt mere end bare en enkelt :) Selv om man køber et par containere fulde, så tror jeg ikke man kommer ned på 500 :( ICEpower udviklingen ligger vidst i Lyngby, så mon ikke der er tale om "vennepris" og at B&O så ved at de måske en dag kan hente nogle klogehoveder eller modificerede ICE moduler fra DTU? =)
|
|
|
Man køber ikke et par containere fulde af ICE-moduler!! Og jo, prisen på 500 er ikke helt ved siden af. Husk på at der generelt ikke er anvendt dyre komponenter i ICEpower. En af ideerne ved klasse-D er, at man kan benytte billige standard komponenter stort set hele vejen gennem konstruktionen, idet den af natur er ulineær. Derfor giver det IKKE mening at benytte specielle lineære audio grade komponenter. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
HenrikW skrev:
|
Så skal man da vidst købe lidt mere end bare en enkelt :) Selv om man køber et par containere fulde, så tror jeg ikke man kommer ned på 500 :( ICEpower udviklingen ligger vidst i Lyngby, så mon ikke der er tale om "vennepris" og at B&O så ved at de måske en dag kan hente nogle klogehoveder eller modificerede ICE moduler fra DTU? =)
|
|
|
Man køber ikke et par containere fulde af ICE-moduler!! Og jo, prisen på 500 er ikke helt ved siden af. Husk på at der generelt ikke er anvendt dyre komponenter i ICEpower. En af ideerne ved klasse-D er, at man kan benytte billige standard komponenter stort set hele vejen gennem konstruktionen, idet den af natur er ulineær. Derfor giver det IKKE mening at benytte specielle lineære audio grade komponenter.
|
|
|
Jeg har faktisk været i kontakt med B&O ang jeg skulle bruge et ICE modul. Fik en høj pris at vide og det var for _mange_ moduler. De tippede mig til at prøve at købe et som en reservedel hos en af de efter hånden mange fabrikanter der bruger dem. Kan godt være at tingene har ændret sig radikalt inden for de sidste 12 mdr, men så meget tror jeg heller ikke.
Men sig endelig til hvis du falder over modulerne til 500 eller bare noget der ligner  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må til lommerne, her et tilbud i ikke finder bedre. 
eAR 202-REF, som er "Made in Denmark" med 2 x 200 Watt RMS @4 ohm til
Før kun 9999 dkk Nu kun 3465 dkk.
Brugeranmeldelse på eAR 202
Lydkvaliteten er uden tvivl det bedste jeg har hørt til prisen, ja selv meget dyrere forstærkere kan dårligt være med her.
Den høje effektivitet og det lave strømforbrug i standby er bestemt også en positiv faktor. Ligeledes det faktum at forstærkeren virker næsten umulig at malke, dog kunne jeg godt forestille mig at man kunne bruge mere effekt med større og tungere højtalere i større rum, men så er det jo glimrende at eAR 202 har et par storebrødre med mere effekt, men til rum på under 25kvm og med højtalere med en fornuftig følsomhed (89dB og op), er der rigeligt med overskud i en 202, og jeg har fra flere meget kloge hoveder hørt, at det lille icepower modul lydmæssigt er overlegent i forhold til de større, specielt i toppen.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
I må til lommerne, her et tilbud i ikke finder bedre. 
eAR 202-REF, som er "Made in Denmark" med 2 x 200 Watt RMS @4 ohm til
Før kun 9999 dkk Nu kun 3465 dkk.
Brugeranmeldelse på eAR 202
Lydkvaliteten er uden tvivl det bedste jeg har hørt til prisen, ja selv meget dyrere forstærkere kan dårligt være med her.
Den høje effektivitet og det lave strømforbrug i standby er bestemt også en positiv faktor. Ligeledes det faktum at forstærkeren virker næsten umulig at malke, dog kunne jeg godt forestille mig at man kunne bruge mere effekt med større og tungere højtalere i større rum, men så er det jo glimrende at eAR 202 har et par storebrødre med mere effekt, men til rum på under 25kvm og med højtalere med en fornuftig følsomhed (89dB og op), er der rigeligt med overskud i en 202, og jeg har fra flere meget kloge hoveder hørt, at det lille icepower modul lydmæssigt er overlegent i forhold til de større, specielt i toppen.
|
|
|
Ja der vil jeg nok også gå så langt og sige at det er billigt :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
HenrikW skrev:
|
|
|
|
Man køber ikke et par containere fulde af ICE-moduler!! Og jo, prisen på 500 er ikke helt ved siden af. Husk på at der generelt ikke er anvendt dyre komponenter i ICEpower. En af ideerne ved klasse-D er, at man kan benytte billige standard komponenter stort set hele vejen gennem konstruktionen, idet den af natur er ulineær. Derfor giver det IKKE mening at benytte specielle lineære audio grade komponenter.
|
|
|
Stort set al elektronik er fremstillet af standardkomponenter, uanset pris og uanset hvad der er trykt af frække navne på indpakningen.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret
|
|
|