| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. af stereoanlæg i egen stue? Og hvad sammenligner du med, når du udtaler dig om "den fede/rigtige lyd"?
En fejl jeg må erkende jeg selv har lavet 1000 gange er, at skifte flere komponenter på samme tid. Min fejl har altid været, mangel på tålmod, kombineret med en ustyrlig "må-pakke-noget-nyt-op" syndrom
Når jeg sammenligner en lyd/gengivelse med MIN referrence, når vi snakker overall performence, så må jeg ty til min hukommelse. For den reference har jeg aldrig haft i egen stue. Vi snakker om et anlæg til næsten en mio. kroner, så derfor 
Dette anlæg jeg tænker mest på, når jeg skal sammenligne med alt andet, er et meget dyrt Audio Note system, som jeg hørte rigtig mange gange, da jeg boede i københavnsområdet. Så når talen falder på "analog lyd" "blod, sved og tåre" gengivelse, så sammenligner jeg med Audio Note oplevelsen.
Men "analog" lyd, "lækker" lyd, "vægtløs/tranparant" lyd er jo ikke alt. Der er også noget i den anden grøft der hedder (som jeg ville kalde) skarpskårne kanter (du ved bækner der lyder af metal, og ikke af metal med filt på) og sindsoprivende dynamiske udladninger ved høj lydstyrke. Det har jeg aldrig har på Audio Note udstyr. Så her må jeg igen bruge min hukommelse, og tænke på en oplevelse jeg havde i Herlev HIFI klub, for snart flere år siden.
Det var Duelund (hvem ellers) højttalere, en kæmpe Sunfire effekt, og noget hjemmebygget preamp. DAMM DER VAR KNALD PÅ Det var ikke "den lækre lyd" man tænkte på her. Det var skarpsåren lyd, med en sindssvag dynamik.
Jeg tror faktisk aldrig, at jeg nogensinde har oplevet EET anlæg, som kunne det hele. Kan det overhovedet lade sig gøre mon?
Det er der sikkert mange der ville, og det har de også deres gode ret til. Jeg har bare ikke oplevet det.
Du kan jo prøve at komme med DIN historie. Det kunne måske være et interessant emne?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
.. af stereoanlæg i egen stue? Og hvad sammenligner du med, når du udtaler dig om "den fede/rigtige lyd"?
En fejl jeg må erkende jeg selv har lavet 1000 gange er, at skifte flere komponenter på samme tid. Min fejl har altid været, mangel på tålmod, kombineret med en ustyrlig "må-pakke-noget-nyt-op" syndrom
Når jeg sammenligner en lyd/gengivelse med MIN referrence, når vi snakker overall performence, så må jeg ty til min hukommelse. For den reference har jeg aldrig haft i egen stue. Vi snakker om et anlæg til næsten en mio. kroner, så derfor 
Dette anlæg jeg tænker mest på, når jeg skal sammenligne med alt andet, er et meget dyrt Audio Note system, som jeg hørte rigtig mange gange, da jeg boede i københavnsområdet. Så når talen falder på "analog lyd" "blod, sved og tåre" gengivelse, så sammenligner jeg med Audio Note oplevelsen.
Men "analog" lyd, "lækker" lyd, "vægtløs/tranparant" lyd er jo ikke alt. Der er også noget i den anden grøft der hedder (som jeg ville kalde) skarpskårne kanter (du ved bækner der lyder af metal, og ikke af metal med filt på) og sindsoprivende dynamiske udladninger ved høj lydstyrke. Det har jeg aldrig har på Audio Note udstyr. Så her må jeg igen bruge min hukommelse, og tænke på en oplevelse jeg havde i Herlev HIFI klub, for snart flere år siden.
Det var Duelund (hvem ellers) højttalere, en kæmpe Sunfire effekt, og noget hjemmebygget preamp. DAMM DER VAR KNALD PÅ Det var ikke "den lækre lyd" man tænkte på her. Det var skarpsåren lyd, med en sindssvag dynamik.
Jeg tror faktisk aldrig, at jeg nogensinde har oplevet EET anlæg, som kunne det hele. Kan det overhovedet lade sig gøre mon?
Det er der sikkert mange der ville, og det har de også deres gode ret til. Jeg har bare ikke oplevet det.
Du kan jo prøve at komme med DIN historie. Det kunne måske være et interessant emne?
|
|
|
Min rør-slæde, samt min McIntosh MX110 tuner-preamp, dem skiller jeg mig aldrig af med, såfremt det kan lade sig gøre, skal de med når jeg forlader denne verden
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
apooge og kreel i et udstilingslokale, det var fandeme godt, så det efterlignede jeg hjemme for få midler, fantastisk.
der har ikke siden været noget der lød bedre, så den står stadig på dipol og store klass A...
Smeden
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vildt glad for min Rotel RSP 1068 - det er for mig den bedste forbedring jeg nogensinde har lavet med mit anlæg.....
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt min højttaler da jeg havde Wilson Audio CUB, dem solgte jeg desværre og i en kort overgang havde jeg Meadowlark Osprey, men jeg kunne ikke glemme CUB - så for kort tiden siden har jeg investeret i et sæt Wilson Audio CUB II - de er ligesom mor's frikadeller, man glemmer dem aldrig, CUB II er og bliver min højttaler, de dur !!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Jeg fandt min højttaler da jeg havde Wilson Audio CUB, dem solgte jeg desværre og i en kort overgang havde jeg Meadowlark Osprey, men jeg kunne ikke glemme CUB - så for kort tiden siden har jeg investeret i et sæt Wilson Audio CUB II - de er ligesom mor's frikadeller, man glemmer dem aldrig, CUB II er og bliver min højttaler, de dur !!! |
|
|
Men den skal vel også have noget seriæst strøm, for at levere bare nogenlunde, eller?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er slettet off-topic indlæg!
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til spammerne af tråden - hvorfro skrider I ikke herfra og spammer et andet sted? Jeg håber at I bliver smidt ud, for jeres barnagtige opførsel hører hjemme blandt pattebørn og ikke her. gik ind på tråde for at skrive noget, men det vil jeg nu afholde mig fra og jeg vil holde mig væk indtil fjolser som jer er blevet forment adgang.
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
Til spammerne af tråden - hvorfro skrider I ikke herfra og spammer et andet sted? Jeg håber at I bliver smidt ud, for jeres barnagtige opførsel hører hjemme blandt pattebørn og ikke her. gik ind på tråde for at skrive noget, men det vil jeg nu afholde mig fra og jeg vil holde mig væk indtil fjolser som jer er blevet forment adgang. |
|
|
Såså - små slag! Det er trods alt ikke jordens undergang  Tilbage på sporet med tråden.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Jan Graffo skrev:
Til spammerne af tråden - hvorfro skrider I ikke herfra og spammer et andet sted? Jeg håber at I bliver smidt ud, for jeres barnagtige opførsel hører hjemme blandt pattebørn og ikke her. gik ind på tråde for at skrive noget, men det vil jeg nu afholde mig fra og jeg vil holde mig væk indtil fjolser som jer er blevet forment adgang. |
|
|
Såså - små slag! Det er trods alt ikke jordens undergang 
Tilbage på sporet med tråden.
|
|
|
Sorry spøgen!
Det bedste jeg endnu har haft er min gamle rørbamse
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Administrator skrev:
Jan Graffo skrev:
|
|
|
|
|
Sorry spøgen!
|
|
|
Nåååååååååå, en rørbamse Selvfølgelig er det da en rørbamse!
MEN HVILKEN EN DU?? 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
rattanhuset skrev:
Administrator skrev:
Jan Graffo skrev:
|
|
|
|
|
Hmm det er jo ikke en selvfølge at det var en rørbamse som var det bedste jeg endnu har ejet, men det var det...Pathos Logos, super forstærker til pengene
Sorry spøgen!
|
|
|
Nåååååååååå, en rørbamse Selvfølgelig er det da en rørbamse!
MEN HVILKEN EN DU??  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit nye sunfire anlæg TGP-5 og cinema grand signature 400~5. Det er det første anlæg jeg har haft hvor jeg ikke har lyst til at udskifte det til noget bedre. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit nuværende setup som vejer omkring 145 Kg..., alle komponenter ink. CLS'erne er i sort finish og ligner en kvart mill. i nutidens penge men har tilsammen kun kostet under en tiendel
setuppet har derfor en ydelse/fremtoning der rent ud sagt sparker røv! i forhold til prisen 
Det er med HiFi som med biler ..., der er dem der selv efter mange år bare viser sig at blive mere attraktive med alderen 
Ps. Der er en Kenwood tuner på vej om få dage til at stille på mit VM Acoustik S4 rack sammen med de andre "orange" apperater 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Alex E Nielsen skrev:
| Jeg fandt min højttaler da jeg havde Wilson Audio CUB, dem solgte jeg desværre og i en kort overgang havde jeg Meadowlark Osprey, men jeg kunne ikke glemme CUB - så for kort tiden siden har jeg investeret i et sæt Wilson Audio CUB II - de er ligesom mor's frikadeller, man glemmer dem aldrig, CUB II er og bliver min højttaler, de dur !!! |
|
|
Men den skal vel også have noget seriæst strøm, for at levere bare nogenlunde, eller?
|
|
|
CUB II får strøm fra en Krell KSA 200s
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
rockforlife skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
CUB II får strøm fra en Krell KSA 200s
|
|
|
Så den skulle vel nok kunne klare det 
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine opgraderede Siriusser(opgraderingen gav MEGET, musiklab.dk) og min speciel byggede forforstærker, har snart haft mange på prøve men ja igen af dem kunne tæve den jeg havde så hvorfor skifte..
Men noget som ikke er mit eller har været ,så har jeg da hørt Krell Master reference series og Krells helt store højtalere(hørt i tyskland) og det var ikk så ringe endda:-)
Men de klart bedste højtalere jeg har hørt(perspektiv og åbent mæssigt) klart avalon, kender ikke en højtaler der kan "forsvinde" mere end den og har da snart hørt MANGE højtalere!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
|
Mit nuværende setup som vejer omkring 145 Kg..., alle komponenter ink. CLS'erne er i sort finish og ligner en kvart mill. i nutidens penge men har tilsammen kun kostet under en tiendel
setuppet har derfor en ydelse/fremtoning der rent ud sagt sparker røv! i forhold til prisen 
Det er med HiFi som med biler ..., der er dem der selv efter mange år bare viser sig at blive mere attraktive med alderen 
Ps. Der er en Kenwood tuner på vej om få dage til at stille på mit VM Acoustik S4 rack sammen med de andre "orange" apperater 
|
|
|
Så du mener, at det anlæg du har der, er det ypperste du kan referere til?
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har SELV haft ....nogle af jer har misforstået tråden
Jeg har haft Primare 928S i min stue tilbage i 1988 ... tjaaa var det mit eget ...? nix!
mht. ydelse ...det maximale antal tegn til rådighed af signatur er ikke lang nok til, at notere at min CD og min pre-amp begge internt i kabinetterne har 176000µF i strømforsyningerne 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at forenkle tråden lidt, og det jeg mener med tråden, så kunne jeg også spørge:
Kan du huske hvilke anlæg, som er det DU referere til, hvis/når jeg skulle snakke alle de forskellige hifi parmetre/metaforer?
Når jeg tænker tilbage på det jeg selv har haft, så har jeg flere gange fået "a-haaaaa, den er lige i skabet" oplevelse. Men efter noget tid, og mange stykker musik var røget igennem anlæget, så var der for meget der manglede, i forhold til de referencer som jeg sammenlignede med.
Så derfor har jeg min ypperste lyd-reference, fra flere forskellige anlæg og de oplevelser de gav.
Nu har jeg ikke prøvet en super-duper forforstærker til mit eget setup, så jeg kan ikke vide hvad jeg går glip af. Men ellers ligger mit nuværende setup, meget mere på det gode kompromis smalle vej. Jeg skal ikke kunne udelukke det, men jeg tror simpelthen ikke, at det perfekte anlæg (for mig) findes.
Men tager jeg alle mine referencer og lægger sammen, så er jeg meget tæt på nu 
Men der er jo også en pris for den gode gengivelse. Og spørgsmålet er så, hvor tæt man vil på de ringe optagelser?? For dem er der MANGE af 
|
| Til top |
|
| |