| Forfatter |
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe tænkt på at anskaffe en plov og fik for nyligt tilbudt en gratis og det var jeg jo næsten nød til at tage imod. Jeg hentede den idag og den virker, men det er nok ikke lige "toppen af poppen". Det er en phillips - mere ved jeg ikke, men måske nogen herinde kan fortælle mig mere?   Beklager hvis billederne er dårlige, men det er netop taget her i det dårlige aftenlys og derfor med blitz...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips lave i 70erne musikanlæg til helt almindelige mennesker som bare skulle have noget standard at spille på - og typisk til dem som ville have noget der var bedre end dava-tronic (idag denver etc) men som ikke ville bruge penge på dyrt engelsk eller japansk grej.
Der blev en gan i 60erne (tror jeg) indført en DIN hifi standard - Deutches Industri Norme (sådan ca.) og den satte nogle krav om hvad der skulle til før et apparat kun kaldes hifi
Philips overholdt som regel denne norm og skrev det oftest på deres apparater men de gjorde heller ikke meget mere - i samme periode tilstræbte mange andre at lave noget der var meget bedre end hifi normen
På sigt når man laver noget der kun lige overholder en norm samtidig med at man ikke bruger de dyreste materialer - mærk på vægten nogle philips og fx også garrard pladespillere fra den periode veje måske kun 4-5 kg - så vil et apparat efter et par år langsomt blive mindre og mindre hifi.
Hvis ikke jeg tager fejl kan den afspille 78 plader og det vil jeg brugen den til og måske også til gamle ridsede plder der skal høre for sjov - skal du derimod lytte til Vinyl for at få glæden ud af det så skal du nok kaste penge i noget andet
Jeg kender ikke den komkrete model men den ligner ikke en af de dyre afspillere fra philips - de lavede på et tidspunkt et par serier hvor de ofrede noget ekstra
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret! Jeg tror du har meget ret i dine antagelser. Apparatet vejer vel omkring de 5kg max og der er nu heller ikke noget ved den der virker hi-end.  Du har ret i at den kan spille 78'ere og jeg havde også vurderet den til at være fra engang i 60-70'erne. Som det er lige nu har hustanden kun EN lp, så den kom egentlig ikke inden for husets vægge af superseriøes vinyl-lytnings grunde. Mere fordi jeg længe har haft lyst til at anskaffe en plov fordi jeg synes at der er en vis charme ved vinyl. Jeg vil heller ikke udelukke at jeg på sigt vil investere i noget mere seriøst!  Hvis i har nogle forslag til hvad jeg evt kunne kigge efter i fremtiden er i velkomne! Nyt som brugt, men helst under 3000kr hvis det ellers er muligt at få en fornuftig kvalitetsplov inden for den prisramme.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Philips lave i 70erne musikanlæg til helt almindelige mennesker som bare skulle have noget standard at spille på - og typisk til dem
som ville have noget der var bedre end dava-tronic (idag denver etc) men som ikke ville bruge penge på dyrt engelsk eller japansk grej.
|
|
|
r-l-b.SÅ MEGET MÅ MAN SIMPELHEN IKKE VIDE OM PLADESPILLER  .KAN DU SÅ KOMMER UD AT NYDE NATUREN __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Tak for svaret!
Jeg tror du har meget ret i dine antagelser. Apparatet vejer vel omkring de 5kg max og der er nu heller ikke noget ved den der virker hi-end. 
Du har ret i at den kan spille 78'ere og jeg havde også vurderet den til at være fra engang i 60-70'erne.
Som det er lige nu har hustanden kun EN lp, så den kom egentlig ikke inden for husets vægge af superseriøes vinyl-lytnings grunde. Mere fordi jeg længe har haft lyst til at anskaffe en plov fordi jeg synes at der er en vis charme ved vinyl. Jeg vil heller ikke udelukke at jeg på sigt vil investere i noget mere seriøst! 
Hvis i har nogle forslag til hvad jeg evt kunne kigge efter i fremtiden er i velkomne! Nyt som brugt, men helst under 3000kr hvis det ellers er muligt at få en fornuftig kvalitetsplov inden for den prisramme.
|
|
|
Du kan komme rigtig langt med en brugte Rega - eller en brugt Thorens fx 316/318 og så en high out put MC pu som fx denon 110 - alt efter vor godt et tilbud du finder på brugt markedet så kan du ende med at have i størrelses ordenen 1500 af dit budget på 3000 tilbage til at købe gode plader for. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jamen det regner jo !! 
|
|
|
Nååååååå, det er da synd for dig!!!
Det er der ikke noget der hedder. Kun forkert påklædning.
OG KAN DU SÅ FÅ DE UNDERHYLERE PÅ IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
r-l-b skrev:
Jamen det regner jo !! 
|
|
|
OG KAN DU SÅ FÅ DE UNDERHYLERE PÅ IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!   |
|
|
da jeg var barn - så tog vi al tøget af når det regnede om sommeren og løb nøgne rundt - det kunne nok skabe lidt tummult på arbejde hvis jeg gjorde det - men lange underhylere - no way __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Scatcat skrev:
r-l-b skrev:
Jamen det regner jo !! 
|
|
|
OG KAN DU SÅ FÅ DE UNDERHYLERE PÅ IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!  
|
|
|
da jeg var barn - så tog vi al tøget af når det regnede om sommeren og løb nøgne rundt - det kunne nok skabe lidt tummult på arbejde hvis jeg gjorde det - men lange underhylere - no way
|
|
|
Det skal du nu ikke sige, de kan jo fås i spændende farver, men de må selvfølgelig ikke hænge og blafre om stængerne
Men husk, bliv aldrig, aldrig set i lange underhylere og røjser
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU synes jeg ikke vi skal skræmme den gode Rappo væk med al den underbukse snak - desuden gik der jo ikke noget af John Waynes mandighed ved at optræde i lyserøde lange underhyler i adskillige dårlige westerns til Rappo - kort sagt du kan sagtens bruge den paldespiller men lade være med at ødelægge nye plade på den og lad være med at få din lyst til plader ødelagt af den nok temmelig kedelige lyd du kan få fra den - gem den til 78ere - gå ud og hør hvor godt plade kan lyde hos nogen der har en god plov og tag det derfra - jeg kan kun anbefale plader på det varmeste
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b er for høflig! Det er en PIEZO-pickup, der sidder på den Philips - den vil lave makrelsalat af dine LP´er, før du aner det. Det´ en OM´er! (og jeg mener ikke en Ortofon PU )
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige om den spille, er at den benytter en (forfærdlig) pick up af "krystal" typen, den er udstyret med en safir på nålearmen som der når vi taler om pick up'er er på størrelse med et bjerg
nåletryk ligger gerne i 5 grams klassen ..., eneste fordel er at den aftaster pladerne så højt oppe i rillerne at en normal pick up med eliptisk, fine line elller lign. slibning næppe vil aftaste der hvor den tunge Philps har sat sit spor
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
Jeg kan sige om den spille, er at den benytter en (forfærdlig) pick up af "krystal" typen, den er udstyret med en safir på nålearmen som der når vi taler om pick up'er er på størrelse med et bjerg
nåletryk ligger gerne i 5 grams klassen ..., eneste fordel er at den aftaster pladerne så højt oppe i rillerne at en normal pick up med eliptisk, fine line elller lign. slibning næppe vil aftaste der hvor den tunge Philps har sat sit spor |
|
|
ødelægger den også 78 plader eller kan de tåle mosten - sidst jeg havde noget til 78'ere var det noget med en stoppenåls ligende sag fra Hans Mosters Vovse i en fin lille metal æske __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvad ligner det at hijacke min tråd med sådan en gang underbuksesnak?!  Ej, tak for alle de gode inputs. Jeg vil hermed se mig om efter et lyttested og ellers holde øje med brugtmarkedet i den kommende tid... Først og fremmest skal pengene lige findes og jeg har pt også en cd-afspiller som til tider strejker og derfor måske skal udskiftes snart og den kommer altså i første række!
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at skriver at den lille hvid pal på pick up'en har en funktion ..., det er fordi nålen er vendbar en side til EP/LP'er og den anden til 78'er
|
| Til top |
|
| |