Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jbl 250 ti le (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Er der en der kan give en vurdering af denne ht.

Jeg har selv hørt den for mange år tilbage og det har jeg altså bare aldrig kunne slå ud af hovedet igen . Det var en utrolig ligesom luftig bas de kunne frembringe. Jeg endte op med at købe et sæt cerwin vega dc 15 som passede mere til min pengepung og de gjorde det også godt i de "vilde år" hvor lydtryk var et naturligt krav det er så senere blevet en mindre afgørende faktor. Senere har man jo fået hus og barn og vegaerne er erstattet af et sæt dali evidence 370 mid dali 12" sub Forstærkeren er stadig den samme som dengang nemlig denon 1315r og cd også denon et eller andet.

Nu til det som var spøgsmålet .

Hvad mener i om de jbl og hvad kan de koste idag

Er det dumt at investere i så gamle ht.

Kan man finde andre nye ht. med den samme fyldige lyd (hvilke)

Hvad med jbl ti 10k kan disse sammenlignes

Jeg er ny i dette forum men jeg har dog fulgt med i lang tid . Jeg besøger det ret tit og syntes at det er fedt.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har selv haft sådan et sæt JBL'er, solgte dem faktisk lige i forgårs! Synes det er en fed højtaler helt klart, hvis man har pladsen og grejet til den. For at spille optimalt skal den MINDST have 0,5 m til bagvæggen, og du skal nok også opgradere din forstærker. Det kræver noget havre at styre den store 14" bas......din Denon kan da sikkert sagtens få dem til at spille, men de fortjener det bedste du kan spænde for dem.

Hvis du skal på udkig så hold øje med kantophængene til især den store 14" bas, dem der sad på mine skulle nok snart udskiftes. Det kan sagtens laves for rimelige penge, men det er jo en ekstra udgift. I den blå avis kan du se en annonce for en i Kolding der skifter disse ophæng, og han skifter med originale ophæng for omkring 1100 kr for begge 2.

Hvad angår pris kommer det nok meget an på hvor flot de står. Piano-lakken bliver jo nemt ridset........

Men jeg fik 9000 kr. for mine, så du skal da ikke give over 10.000 kr, med mindre det er nummeret nyere som hedder Jubilee til sidst.

Håber det kunne bruges, ellers spørger du bare igen

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo,

Kender du forskel på de forskellige modeller?

• 250 TI Limited Edition?
  • 250 Jubilee?
  • 250 TI?

Der er et par stykker, som siger at JBL 250 er højtaleren for mig

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Så vidt jeg ved (ret mig bare hvis det ikke passer), så hed den første model: 250 TI. Det er en gammel svend, kan i hvert fald finde den i Hifi-revyen fra 87...!!!

Den der hedder Limited Edition vist nok fra midt i 90'erne, og det var blandt andet der den fik den sorte piano-lak, hvor den første var i valnødde-træ. Hvor stor forskel der er på de enkelte modeller ved jeg ikke helt, men mon ikke både enheder og delefilter har fået en opstrammer....???

Den der hedder "Jubilee" er den sidste version, som har fået en ny diskant (hvor domen er guldfarvet), og har blandt andet også fået et batteri i delefiltret!!!

Hvis du er i tvil om hvilken model du har fat i, bør det stå bagpå højtalerne. Bagpå mine var der et fint "guld-skilt" hvor der stod serienr. og "250 TI Limited Edition"......så det burde være til at finde ud af.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at læse denne gamle tråd, der står faktisk rigtigt mange gode ting om disse højtalere.....

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=660&KW= jbl+250

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo,

Ja, jeg så tråden "jbl 250 ti" efter jeg havde postet her...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes