| Forfatter |
|
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til og tænke på, nu hvor udvalget af HD-kanaler er så begrænset som det er, om det ikke er og skyde sig selv i foden og få HD tv??
Kanalerne er ikke de mest spændende, hvilket betyder at man oftest vil se det pga billedkvalitet og ikke indhold.
Det vil vel også sætte kvaliteten af de alm digitale og analoge kanalers kvalitet i perspektiv, og dermed bliver man vel i sidste ende træt af hd-tv, nu hvor udvalget ikke er større?!?!
Man har kanaler i god kvalitet man ikke gider se, og de man gider se er man lidt træt af kvaliteten i?!?! __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa... det kan man vel godt sige, men udbuddet bliver nok ikke mindre med tiden!
Desuden bliver HD-dvd/Blu-ray jo mere almindeligt nu, sammen med en hel række af alm. dvd afspillere med upscalere (på godt og ondt). Og selvfølgelig til multimediecenter/pc brug, der er HD jo et rent minimum ;-)
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter....
Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD?? __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
|
Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter....
Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD??
|
|
|
Jo det går der forlydender om, så med mindre at man evt har stofa, så kan det være lidt ligemeget nogle år endnu.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
| Ingen tvivl om at der er mulighed for at se en masse HD film, men det skal der jo så immervæk smides en del klejner efter.... |
|
|
Helt sikkert.
Men vælger du at købe f.eks. en Toshiba HD-XE1 HD DVD afspiller, så får du samtidig en DVD afspiller der vil give dine eksisterende DVD'er et nyt liv. Især på de større displays. Så det behøver ikke "være ren tilsætning" og et "niche produkt" du kun får lidt glæde af 
BinX skrev:
| Udbudet sku da gerne blive større... er det ikke i 2009 de siger dr og tv2 ryger med på HD?? |
|
|
DR starter nok langsomt op med HD i år 2010.
Der er ingen politisk beslutning om at TV2 skal sende i HD, så hvis de vælger at gøre det aligevel bliver det som betalings-tv. Ligesom de er med i den kanal der vil sende sport i HD senere (TV2 Sport Xtra).
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos TDC vil man formentlig prøve at parallel sende i både digital SD og HD, hvis de evt. kan få en udsendelse i HD fra DR eller TV2 det kunne f.eks. være Ugly Betty som er optaget i HD, det skal forstås på den måde at der er den normale TV2 i SD kvalitet og så en speciel HD kanal på selector hvor udsendelsen også bliver sendt bare i HD.
Iøvrigt synes jeg ikke man kan sætte det så firkantet op at man køber HD boks bare på grund af kvaliteten, hvis man f.eks. godt kan lide at se Discovery så er det næsten et must at købe HD selector så man kan få Discovery HD plus de tre andre Discovery kanaler man kan få på selector og så er HD selector på tilbud til kun 995,- med gratis Discovery HD intil 1/10 2007 så den er nu billigere end den alm. selector der koster 1.595,-U/abonnement. Så det er da bar at få købt sådan en det er jo ingen penge for sådan en HD boks.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
Helt sikkert.
Men vælger du at købe f.eks. en Toshiba HD-XE1 HD DVD afspiller, så får du samtidig en DVD afspiller der vil give dine eksisterende DVD'er et nyt liv. Især på de større displays. Så det behøver ikke "være ren tilsætning" og et "niche produkt" du kun får lidt glæde af 
DR starter nok langsomt op med HD i år 2010.
Der er ingen politisk beslutning om at TV2 skal sende i HD, så hvis de vælger at gøre det aligevel bliver det som betalings-tv. Ligesom de er med i den kanal der vil sende sport i HD senere (TV2 Sport Xtra).
/Lars
|
|
|
Ingen tvivl om det vil kunne give mine dvd'er et løft, men nu lagde tråden jo ud med spørgsmålet, om det ville være og skyde sig selv i foden og få hd nu. Hvis det at få hd kanaler betyder man bliver nød til at købe en hd afspiller oven i hatten til nogen tusinde, vil jeg mene det er og skyde sig selv i foden Jeg vil gerne vente til de kommer i et prisleje vi dødelige kan være med på, og så vil jeg nok gerne ha blue-ray
Mht tv2, så skal det da ikke undre mig de laver endnu en betalingskanal. Sateme træt af de har smidt alt det gode på betalingskanalerne, og genudsendelserne på tv2..når de tilmed får en del af licenspengene så vidt jeg ved.. sut min "antenne"!!! __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
BinX skrev:
tv2..når de tilmed får en del af licenspengene så vidt jeg ved.. sut min "antenne"!!! |
|
|
Det er lidt udenfor emnet, men TV2 (hovedkanalen) har ikke modtaget licens i en del år nu.
De regionale programmer er betalt af licens, men moderkanalen skal klare sig for reklame indtægterne.
Hvad angår genudsendelser, så syntes jeg kanalerne er nogenlunde ligegode om det her om sommeren. Sidste år syntes jeg DR1 var værst til det. Men de mange genudsendelser irriterer også mig, også selvom jeg forstår forklaringen om de få seere (og indtægter) henover sommeren.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
Det er lidt udenfor emnet, men TV2 (hovedkanalen) har ikke modtaget licens i en del år nu.
|
|
|
okay...det var jeg ikke klar over
larl skrev:
|
Hvad angår genudsendelser, så syntes jeg kanalerne er nogenlunde ligegode om det her om sommeren. Sidste år syntes jeg DR1 var værst til det. Men de mange genudsendelser irriterer også mig, også selvom jeg forstår forklaringen om de få seere (og indtægter) henover sommeren.
/Lars
|
|
|
Hvis det er noget der p***er mig af så er det dr og deres "Miss Marple", svenske have programmer og alskens forbandede b-programmer. Jeg betaler licens, og skal fordi de ikke kan regne ud hvad en ny tv bygning (tvbyen) koster, skal jeg se på sådan noget skrald, måske 10 år ud i fremtiden endda.... hvem ved måske dropper de også deres hd planer
ved godt jeg sniger mig uden for emnet.... men lad os se hvad sker __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, programudvalget på DR1 er efterhånden ved at gøre kanalen til en ligegyldighed. Jeg ser efterhånden kun nyhederne og dem kan jeg få gratis på TV2. Dog ser jeg en del programmer på den hemmelige kanal (DR2). Dette kan dog efter min mening slet ikke opveje licensen og hvis forringelserne fra de nuværende og kommende budgetbesparelser sænker niveauet yderligere, så kan de rende mig et vist sted. Dvs., at jeg skal til at bruge mere tid på at holde øje med licensmanden .
Jeg frygter også at budgetbesparelserne kommer til at betyde at vi kommer til at se langt efter HDTV i den nærmeste fremtid. Så vidt jeg ved har de allerede produktionsudstyret, men vi mangler da et ordentligt antenne sendeanlæg. Jeg har dog læst op til flere steder at de vist vil brugt DVB-T nettet, men det er forhåbentlig en joke. DVB-T digital SD-TV egner sig sgu' kun til stillbilleder og studieværter der ikke bevæger sig for meget. Hvis man f.eks. ser en håndboldkamp eller ligende hvor kameraet panner henover en tribune fyldt med hoppende tilskuer, ledes ens tanker hurtigt hen på film komprimeret på en PC i sidste halvdel af 90'erne.
|
| Til top |
|
| |